storken Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Ny studie rundt effektene av faste "Fasting causes hunger or stress. In response, the body releases more cholesterol, allowing it to utilize fat as a source of fuel, instead of glucose. This decreases the number of fat cells in the body," says Dr. Horne. "This is important because the fewer fat cells a body has, the less likely it will experience insulin resistance, or diabetes." This recent study also confirmed earlier findings about the effects of fasting on human growth hormone (HGH), a metabolic protein. HGH works to protect lean muscle and metabolic balance, a response triggered and accelerated by fasting. During the 24-hour fasting periods, HGH increased an average of 1,300 percent in women, and nearly 2,000 percent in men. 2000% økning av HGH er vel en av grunnene til at IF er så fint for å bevare masse ved nedgang i fett%. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Jeg bruker fitnespal, men kan share en dag derifra senere, jeg veier 72 kg og har som mål å få i mellom 150-160gram protein per dag, men vurderer å gå ned fra 40%til35% proteiner og øke fett med 5%. Men jah, kan fikse det, haha - jeg har flere ganger vurdert å stille i fitnes men har fått beskjed at siden jeg har sååå mye blekk på kroppen så er det ikke noe vits. Har to bilder her f.eks Calorier 351 Svinebiff karbs14 fett6 proteiner66 Ble litt for mektig måltid for meg da jeg rett og slett var mett i nesten fem timer, tok meg bare kvarter å lage dette også. http://img3.imageshack.us/img3/6681/imag0097k.jpg Calorier 306 karbs6 fett20 proteiner28 http://img713.imageshack.us/img713/2465/imag0098b.jpg Bare av disse to har jeg fått i meg 100 proteiner, og jeg som f.eks er veldig glad i bådde kesam og cottage cheese kan fort spise begge to daglig, for å ikke snakke om at jeg drikker minst 6DL melk daglig : Enden på visa er at jeg enkelte dager havner på ca. 200gproteiner av bra biologisk kvalitet på rundt 1600 calorier daglig nokså ufrivellig fordi det er en god del for mye, men pappa sadisisk (av kjærlighet liker jeg å tro) så elsker jeg sånn type mat. (Pappa har deltatt under friidrettOL og diverse stevner for DDR-Polen hvor han ble tvangsfóret med f.eks cottage cheese) Beste er at jeg er mett og klarer ekstreme harde treningsøkter samtidig som jeg føler meg utmerket i hverdagen. Men innrømmer at jeg gruer meg litt til TG med tanke på kosten, fem fantastiske dager med intensiv gaming og ingen snev om det er dag eller natt får meg alltid til å glemme å ete, så må finne på noe smart da butikkene er jo så og si stengt hele påskeferien og skjer ikke at jeg payer 65spenn for kokte burgere. Ediiiiit: Nå som det er 14 måned siden jeg opererte så prøvde jeg å kjøre maksløft nå istad og endte opp med 140 på benk og 205,5 på knebøy. To ting fant jeg ut : Styrken har dettet noe siden jeg opererte og to : legene kødda ikke med at jeg aldri kunne trene øvre hard styrke igjen, VONDT i skulderen. =( Sliter litt med det samme selv, men tidligere år har jeg pleid å steke opp mat for de 2 første dagene, feks taco elle kyllingwok og pakker ned i en liten kjølebag som jeg varmer i microen. Frokost er ofte makrell i tomat eller noe som kan holde seg romtemperert og noen polarbrød. Så har jeg med litt proteinpulver. og litt godis (A). Fredag og lørdag har vennegjengen ofte gått ut for å spise, babb eller pizza osv. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Ny studie rundt effektene av faste "Fasting causes hunger or stress. In response, the body releases more cholesterol, allowing it to utilize fat as a source of fuel, instead of glucose. This decreases the number of fat cells in the body," says Dr. Horne. "This is important because the fewer fat cells a body has, the less likely it will experience insulin resistance, or diabetes." This recent study also confirmed earlier findings about the effects of fasting on human growth hormone (HGH), a metabolic protein. HGH works to protect lean muscle and metabolic balance, a response triggered and accelerated by fasting. During the 24-hour fasting periods, HGH increased an average of 1,300 percent in women, and nearly 2,000 percent in men. 2000% økning av HGH er vel en av grunnene til at IF er så fint for å bevare masse ved nedgang i fett%. Lenge leve fasten! Lenke til kommentar
Requi Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 I want to look like that guy, var rett og slett imponerande! Så den nettopp. Stuart hadde en enorm viljestyrke og motivasjon til å utføre dette "stuntet". Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Gah, mørketida dreper alt som heter døgnrytme hos meg =/ Kaster noen tilfeldige tanker ut i lufta, trenger hjelp til å finne ut hvor rette de er eller ikke er. 1. Langrennsjentene er veldig brune. Da ikke bare i ansiktet heller, lår osvosv - ja, det ser ut som de har brukt soling aktivt opp mot VM. Selv tar jeg 5000 UI vit-D3 tilskudd, det anbefaler jeg alle. Bestill fra ebay.co.uk, du får et års forbruk for rundt 200 kr. Her er en liten fin snutt om Vit-D for de av dere som er like nerdete som meg når det kommer til biologi. 2. Clenbuterol, "It increases the rate at which body fat is metabolized, simultaneously increasing the body's BMR.", er en ingrediens i astmamedisin. Jeg hater egentlig meg selv for å hinte frempå at Bjørgens astmamedisin faktisk har prestasjonsfremmende egenskaper (se på fettprosenten hennes!). Har prøvd å lete opp mer informasjon om astmamedisinen hennes, men informasjonen farges av en svær drittstorm mellom partene som står på hver sin side - så det er vanskelig å dra noen definitive konklusjoner. Traff forresten på Bjørgen i helga; fy faen for en fysikk sier jeg bare - hamstrings og armene hennes rett og slett tar av. 3. Et apparat styrt av mikrokontrollere slik at den eksentriske fasen kan være 30-40% tyngre enn den konsentriske fasen må være noe som kan være morsomt å teste ut, kanskje jeg kan utvikle noe vha lineære aktuatorer, arduino og kraftsensorer (Driver på med bachelor i elektro). Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Gah, mørketida dreper alt som heter døgnrytme hos meg =/ Kaster noen tilfeldige tanker ut i lufta, trenger hjelp til å finne ut hvor rette de er eller ikke er. 1. Langrennsjentene er veldig brune. Da ikke bare i ansiktet heller, lår osvosv - ja, det ser ut som de har brukt soling aktivt opp mot VM. Selv tar jeg 5000 UI vit-D3 tilskudd, det anbefaler jeg alle. Bestill fra ebay.co.uk, du får et års forbruk for rundt 200 kr. Her er en liten fin snutt om Vit-D for de av dere som er like nerdete som meg når det kommer til biologi. Ganske herpa døgnrytme selv. Hva mener du med 5000 UI vit-D3 tilskudd? Tar selv omega3 kapsler, der jeg får i meg 200% av anbefalt dagsdose i tillegg til at jeg drikker en liter ekstra lett melk om dagen. D-vitamin er vel en av typene vitamin man ikke bør ha for mye av? Hvordan er det å bestille vitaminer fra ebay? Må innrømme jeg er litt skeptisk med tanke på kvaliteten på produktet, vurderer å kjøpe B og C vitamintilskudd, da overflødig av disse uansett vil bli skylt ut med urinen. F.eks; B-vitaminer: http://cgi.ebay.co.uk/VITAMIN-B-COMPLEX-90-tablets-Maintain-Health-Energy-/280581475773?pt=UK_Health_Beauty_Vitamins_Supplements&hash=item4153f58dbd#ht_1156wt_905 C-vitaminer: http://cgi.ebay.co.uk/Vitamin-C-150mg-60-Chewable-Tablets-One-per-day-/120613624704?pt=UK_Health_Beauty_Vitamins_Supplements&hash=item1c1521db80#ht_952wt_905 Endret 5. april 2011 av -Sindre Lenke til kommentar
storken Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Ganske herpa døgnrytme selv. Hva mener du med 5000 UI vit-D3 tilskudd? Tar selv omega3 kapsler, der jeg får i meg 200% av anbefalt dagsdose i tillegg til at jeg drikker en liter ekstra lett melk om dagen. D-vitamin er vel en av typene vitamin man ikke bør ha for mye av? Hvordan er det å bestille vitaminer fra ebay? Må innrømme jeg er litt skeptisk med tanke på kvaliteten på produktet, vurderer å kjøpe B og C vitamintilskudd, da overflødig av disse uansett vil bli skylt ut med urinen. F.eks; B-vitaminer: http://cgi.ebay.co.u...d#ht_1156wt_905 C-vitaminer: http://cgi.ebay.co.u...80#ht_952wt_905 Daglig anbefalt tilskudd er 400 UI, latterlig lavt spør du meg. 800 UI vit-D er bedre enn ingenting, men det er langt fra optimalt (les utover sidene der). Veldig vanskelig å overdosere Vit-D. B vit får jeg i meg mer enn nok av fra melk og kjøttprodukter. Vit-C er en sterk antioksidant, helt grei i normale mengder som du får fra frukt og grønnsaker - men når du begynner å overdosere dette mener jeg det finnes negative virkninger. Overdrevet inntak av antioksidanter hemmer kroppslige endringer (aka, adaptasjon til styrketrening, eller muskelvekst om du vil). Dette er ikke noe negative virkninger du møter på med mindre du tar konsentrerte antioksidanter-tilskudd. Drikk melka di og spis litt frukt & grønt hver dag, så trenger du ikke noe tilskudd av hverken Vit C eller B. (kronglete skrevet, jeg vet) Vit-D derimot, på vintern - det trenger du. Edit: tok bort litt sitater* Endret 5. april 2011 av storken Lenke til kommentar
storken Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Fant studien jeg lenge har lett etter. Her ble altså skummetmelk, helmelk og en høyere doseskummetmelk (for å matche kaloriene fra helmelka) inntatt en time etterstyrketrening. Helmelk var helt klart best når det kom til å øke proteinbalanse(proteinsyntese minus proteindegradasjon). Den høyere dosen skummetmelk inneholdt 14,5g protein (80%mer) mot 8g protein i helmelka, men ble fortsatt slått av helmelka. Forskerneantyder noen grunner til hvorfor, men summerer opp med at flere forsøk trengsfor helt å komme til bunns i hvorfor. Uavhengig av ubesvarte spørsmål.Melkefettet var den utløsende faktoren som førte til det beste resultatet Så da kan man spørre, hvorfor er skummetmelka nøkkelmerka? Åbegrunne den som et sunnere valg på grunn av at den er kalorifattigere blirfeil i mine ører, da det kan – ut fra det over – se ut som helmelk er et bedrevalg. Sukker + protein, eller sukker+protein+fett – jeg vet hva jeg villevalgt. (Ja, jeg la ut et småsarkastisk innlegg rundt dette i dennetråden for ei god stund siden, men sarkasme fungerer dårlig over internett )Her er da oppfølgeren til den, nå som jeg (endelig!) fant kilden min. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Så da kan man spørre, hvorfor er skummetmelka nøkkelmerka? Åbegrunne den som et sunnere valg på grunn av at den er kalorifattigere blirfeil i mine ører, da det kan – ut fra det over – se ut som helmelk er et bedrevalg. Sukker + protein, eller sukker+protein+fett – jeg vet hva jeg villevalgt. Mener doofen nekta å forstå dette sist gang diskusjonen var oppe i denne tråden, men repetisjon er alltid bra! Nøkkelhullsmerkingen er betyr kun at det produktet med merket har mindre fett/kcal og mer proteiner enn de andre av samme matvare. De ser ikke på om produktet har bedre innvirkning på kroppen, kun de rene og enkle tallene som står på pakningen. Derfor er skummetmelk merket og helmelk ikke Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Nøkkelhullet regnes ikke nødvendigvis ut fra hva som er det beste for kroppen, men fra mål som mindre fett og kcal, mer fiber osv innenfor en bestemt varekategori. Altså ikke alltid det beste. Hadde det blitt laga en sjokolade med mer fiber, hadde vel den også blitt nøkkelhullmerket Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 I want to look like that guy, var rett og slett imponerande! Så den nettopp. Stuart hadde en enorm viljestyrke og motivasjon til å utføre dette "stuntet". Ja, rett og slett sjukt imponerande. Lenke til kommentar
Continum Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Jeg bytter på å bruke smalt/bredt grep på nedtrekk og roing. Men burde jeg bytte for hver trening eller hver uke? Noen tips? Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Storken: hvilken selger kjøper du vit D ifra? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Her kjøpte jeg fra. Skal visst være pålitlig merke og selger http://cgi.ebay.co.uk/Healthy-Origins-Vitamin-D-D3-5000iu-x-360-Softgels-/120684572382?pt=UK_Health_Beauty_Vitamins_Supplements&hash=item1c195c6ede#ht_896wt_905 Ellers så veit jeg merket Now Foods også har noe ordentlig. Brukte det forrige gang. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Gah, mørketida dreper alt som heter døgnrytme hos meg =/ Kaster noen tilfeldige tanker ut i lufta, trenger hjelp til å finne ut hvor rette de er eller ikke er. 2. Clenbuterol, "It increases the rate at which body fat is metabolized, simultaneously increasing the body's BMR.", er en ingrediens i astmamedisin. Jeg hater egentlig meg selv for å hinte frempå at Bjørgens astmamedisin faktisk har prestasjonsfremmende egenskaper (se på fettprosenten hennes!). Har prøvd å lete opp mer informasjon om astmamedisinen hennes, men informasjonen farges av en svær drittstorm mellom partene som står på hver sin side - så det er vanskelig å dra noen definitive konklusjoner. Traff forresten på Bjørgen i helga; fy faen for en fysikk sier jeg bare - hamstrings og armene hennes rett og slett tar av. Vel... Jeg har astma og bruker MYE medisiner i så måte og jeg har ikke så veldig lav fettprosent (enda )... edit: Jeg mener enda at nøkkelhullsmerket er LATTERLIG... Det hjelper IKKE folk å velge mer sunne matvarer. Jeg har flere ganger hørt folk si i butikker at: Heeeei, Grandiosaen har jo sånn sunt merke... Vi tar den til middag... Også har de vært storfornøyde med seg selv... Endret 5. april 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
storken Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Storken: hvilken selger kjøper du vit D ifra? a2znh, denne, vet ikke om linken funker men. Lenke til kommentar
storken Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Så da kan man spørre, hvorfor er skummetmelka nøkkelmerka? Å begrunne den som et sunnere valg på grunn av at den er kalorifattigere blir feil i mine ører, da det kan – ut fra det over – se ut som helmelk er et bedre valg. Sukker + protein, eller sukker+protein+fett – jeg vet hva jeg ville valgt. Mener doofen nekta å forstå dette sist gang diskusjonen var oppe i denne tråden, men repetisjon er alltid bra! Nøkkelhullsmerkingen er betyr kun at det produktet med merket har mindre fett/kcal og mer proteiner enn de andre av samme matvare. De ser ikke på om produktet har bedre innvirkning på kroppen, kun de rene og enkle tallene som står på pakningen. Derfor er skummetmelk merket og helmelk ikke Da kan man vel stille spørsmål til hvor passelig denne merkinga faktisk er, når majoriteten av de jeg kjenner mener nøkkelhullsmerkingen er et tegn på at det er en sunn matvare. Greit at det er mindre fett/kcal, men merk at proteiner ikke dras frem som noe som er positivt i nøkkehullmerkingssammenheng. Under er et sitat tatt med; dette er ganske fravikende fra slik du fremstiller det. Målsetting med Nøkkelhullet Merkeordningen er ett av flere tiltak for å bidra til et sunnere kosthold i befolkningen. Nøkkelhullet kan være en snarvei til gode matvaner. Det siste nå er at plantemargarin ble nøkkelhullmerket. Effektene av industri-transfettsyrer har vært oppe før. Her får et produkt nøkkelmerking på grunn av at det inneholder mindre salt og masse vann. Sorry, men dette blir bare latterlig. Å gjemme seg bak kriteriene for nøkkelhullmerkingen hver gang det kommer opp at en matvare nødvendigvis ikke er sunnest - det blir bare for teit.Fant denne godbiten på siden dems også. Melk og meieriprodukter er de største kildene til mettet fett og transfett, som de fleste av oss bør spise mindre av, fordi de kan øke risikoen for hjerte- og karsykdommer. Fettfattige varianter, som kan få Nøkkelhullet, bidrar til å redusere inntaket av de ugunstige fettypene. Samtidig inneholder de samme mengde vitaminer og mineraler som helfete varianter. Nøkkelhullsmerket ost inneholder for eksempel omtrent en tredel mindre mettet fett enn helfet ost. GAAAH, de holder fortsatt liv i mettet fett myten, jeg blir halvveis gal av ignoransen som fremvises her! Videre er ikke animalske transfettsyrer (hovedsakelig CLA, slå det opp) på langt nær like skadelige som andre transfettsyrer som stammer fra industriprosesser. Nøkkelhullmerking Endret 5. april 2011 av storken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Jeg er helt enig i at merkingen kan i mange sammenhenger være misvisende og de burde gått mer i dybden på produktene ikke se på de rene tallene. Men fremdeles, den nøkkelhulsmerkede grandiosaen er bedre enn de uten! Og dette er et tiltak for å få ned fedme problemene i samfunnet, det å få i seg litt mindre kcal og fett er derfor viktig! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 Nå må vi jo ikke glømme at nøkkelhullet også finnes på karbonadedeig, kyllingkjøttdeig, torskefillet, skyr og en rekke andre sunne matvalg. Lenke til kommentar
storken Skrevet 5. april 2011 Rapporter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Jeg er helt enig i at merkingen kan i mange sammenhenger være misvisende og de burde gått mer i dybden på produktene ikke se på de rene tallene. Men fremdeles, den nøkkelhulsmerkede grandiosaen er bedre enn de uten! Og dette er et tiltak for å få ned fedme problemene i samfunnet, det å få i seg litt mindre kcal og fett er derfor viktig! Nå har på ingen måter et fettfattig kosthold noe overtak på et kosthold med mer fett når det kommer til metthetsfølelse, blodsukkerkontroll eller fordøyelse - så jeg ser vitterlig ikke poenget med å kutte ut fettet. Er man feit bør man introduseres til keto eller lignende livsstilsendring, der har du tiltak. Skjønner ikke greia med å presse karbs på feite folk som har dårlig blodsukkerkontroll og påbegynnende stadie av insulinresistens. Nå må vi jo ikke glømme at nøkkelhullet også finnes på karbonadedeig, kyllingkjøttdeig, torskefillet, skyr og en rekke andre sunne matvalg. Disse skulle ikke vært i bås sammen, det er min mening. Endret 5. april 2011 av storken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå