Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Næ, tar ingen kosttilskudd minus tran, får alt dekt via kosten. :)

Øhh, hva spør du etter der Doofen? Pasienter med hypotyreose alså lavt stoffskifte(T4/T3)hormonene blir behandlet med forskjellige medikamenter som f.eks levaxin som fungerer på samme måte som tyroksin, finnes også hypertyreose hvor f.eks T4(alså tyroksin) fungerer i hveeer celle - og det ekke kult. :p

Men i utgangspunktet så skal baselforbrenningen være den samme i alle mennesker - alså hvor mye energi celler trenger så varierer det fra kg/høyde/livstil samt kroppens evne til å adaptere etter f.eks høyt insulin(denne evnen varierer), andre faktorer må også tas hensyn til som f.eks om du har store variasjoner kroppstemperaturmessig eller PH intracellulært. (enzymene er kresne til sine arbeidsomgivelser) :p

Når det kommer til "kur-utsagnet" så er et et folkelig fyfy-språk jeg har lagt på meg, mente ingenting med dette. Og ja, vi vet ikke langtidseffektene av dette og jeg har dessverre ikke nok kunnskap å uttale meg om det viser seg å ha noen mindre/større skadelige effekter over tid. Kroppens "biblotek" har enda noen avdelinger som vi kjenner lite til.

Mus however - er som man sier i legerverden "menneskets beste venn" så hundene kan gå å ta seg ei bolle. Uten disse så hadde vi ikke vært i nærheten av å oppnå medisinsk det vi har oppnådd.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Slenger ut et lite kost tips her. Alle står vi vel i situsjoner der vi har dårlig tid til å lage fornuftig mat. dette løser jeg ved å ha tomatbønner i skapet. det funker med allt.

2-3 boxer tunfisk stekes og en box bønner tilsettes. det tar 3-4 minutt så er allt serveringsklart. Tomatbønnerønner funker med det meste, godt med strimlet kjøtt. her om dagen hadde jeg noen stykker kveite liggende som jer rensket, stekte, blandet med bønner og hadde som mat på jobb :)

Lenke til kommentar

Øhh, hva spør du etter der Doofen? Pasienter med hypotyreose alså lavt stoffskifte(T4/T3)hormonene blir behandlet med forskjellige medikamenter som f.eks levaxin som fungerer på samme måte som tyroksin, finnes også hypertyreose hvor f.eks T4(alså tyroksin) fungerer i hveeer celle - og det ekke kult. :p

Var det jeg mente... At alle har en basal forbrenning som ikke differer noe særlig med mindre man har enkelte sykdommer som vil endre stoffskiftet noe. Blant annet den du nevner her...

Siden du ikke bruker noen tilskudd, vil du dele en dagsmeny med oss? En treningsdag midt i uka for eksempel... ? Pretty please ;) (Det vet vi fra bildetråden, men jeg er enda ikke homo :p )

Mus however - er som man sier i legerverden "menneskets beste venn" så hundene kan gå å ta seg ei bolle. Hvem putter vel dingeldangelen i en hund... :p

Noen tips til mat/snacks som jeg ikke trenger å tilbrede i det hele tatt til frokost?

Har veldig liten tid på morgen, maks 15 minutter. Drikker melk men trenger noe mere.

Noen tips?

Ha kanel og en 10-15 nøtter i en boks med cottage cheese eller kesam... Fantastisk "on the go" mat... Bruker å spise dette om jeg er i beit og en butikk er nær...

Lenke til kommentar

Havregryn, rosiner, melk og en liten skvett sukker? Jeg er iallefall storfan av denne frokosten, spist i mange år nå. Går aldri lei :) I helgene når jeg har bedre tid spiser jeg heller brød og egg eller noe lignende men vanligvis har jeg <10 minutter selv så :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker fitnespal, men kan share en dag derifra senere, jeg veier 72 kg og har som mål å få i mellom 150-160gram protein per dag, men vurderer å gå ned fra 40%til35% proteiner og øke fett med 5%.

Men jah, kan fikse det, haha - jeg har flere ganger vurdert å stille i fitnes men har fått

beskjed at siden jeg har sååå mye blekk på kroppen så er det ikke noe vits. :p

Har to bilder her f.eks

Calorier 351 Svinebiff

karbs14

fett6

proteiner66

Ble litt for mektig måltid for meg da jeg rett og slett var mett i nesten fem timer, tok

meg bare kvarter å lage dette også.

http://img3.imageshack.us/img3/6681/imag0097k.jpg

Calorier 306

karbs6

fett20

proteiner28

http://img713.imageshack.us/img713/2465/imag0098b.jpg

Bare av disse to har jeg fått i meg 100 proteiner, og jeg som f.eks er veldig glad i bådde kesam og cottage cheese kan fort spise begge to daglig, for å ikke snakke om at jeg drikker minst 6DL melk daglig : Enden på visa er at jeg enkelte dager havner på ca. 200gproteiner av bra biologisk kvalitet på rundt 1600 calorier daglig nokså ufrivellig fordi det er en god del for mye, men pappa sadisisk (av kjærlighet liker jeg å tro) så elsker jeg sånn type mat. (Pappa har deltatt under friidrettOL og diverse stevner for DDR-Polen hvor han ble tvangsfóret med f.eks cottage cheese) :D

Beste er at jeg er mett og klarer ekstreme harde treningsøkter samtidig som jeg føler meg utmerket i hverdagen.

Men innrømmer at jeg gruer meg litt til TG med tanke på kosten, fem fantastiske dager med intensiv gaming og ingen snev om det er dag eller natt får meg alltid til å glemme å ete, så må finne på noe smart da butikkene er jo så og si stengt hele påskeferien og skjer ikke at jeg payer 65spenn for kokte burgere.

Ediiiiit: Nå som det er 14 måned siden jeg opererte så prøvde jeg å kjøre maksløft nå istad og endte opp med 140 på benk og 205,5 på knebøy. To ting fant jeg ut : Styrken har dettet noe siden jeg opererte og to : legene kødda ikke med at jeg aldri kunne trene øvre hard styrke igjen, VONDT i skulderen. =(

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Heihei!

Sliter litt med at håndleddene mine tydeligvis ikke er like mye med på laget bestandig, og det hender derfor at jeg føler litt smerte ved f.eks triceps nedtrekk med tau. På fredag var det litt vondt i venstre håndledd, som ble bra til idag, men fikk litt vondt i høyre håndledd idag. Antar at jeg trenger å trene opp håndledd, samt sørge for at belastningen ikke ødelegger noe.

Hva kan jeg gjøre? Vil det hjelpe med noen form for håndleddstøtte under øvelser etc? Har lite lyst til å trene på meg noen varige plager...

Lenke til kommentar

Kan du beskrive smertene ? Er det en "brennende" følelse som gir seg det sekundet du stopper å trene så har du mest sannsynlig hatt en altfor stor belastning på senene dine - kort og godt kjeder av sener og muskelsener som har fått for mye "mekanisk" skade. (blant annet) Hva jobber du med til daglig?

Er dette tilfelle så må du pent nok ta det rolig eventuelt - da det kan være pain in the ass å bli kvitt det, ta det fra en som sleit med dette i flere år - endten på visa var at jeg fikk kjørt kortison - en steroid rett inn for å bli kvitt det. :)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...