Pungrotta Crash Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Å trene hver muskelgruppe kun en gang i uken er idiotisk, du vil ikke oppleve maksimal mulig framgang, en muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken litt avhengig av treningshistorikk, ambisjoner osv. Hvordan VET du dette for sikkert? Vel, dette er selvfølgelig min oppfatning basert på erfaringer, andres erfaringer, råd og artikler fra forskjellige trenere, ernæringsfysiologer, leger osv. Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe 100% sikkert og du kan garantert finne kilder for to forskjellige syn på alt når det kommer til trening. Når man skriver på et forum så er det gjerne ens subjektive oppfatning av noe, det er sjelden (ihvertfall når det kommer til trening og kosthold) at man kan skrive noe som er helt objektivt. Kan forsåvidt være enig i at jeg uttalte meg litt for selvsikkert, men skulle virkelig ønske noen andre sa dette til meg da jeg selv begynte å trene. Istedenfor hørte jeg på alle de bodybuilderne som trener hardcore med full pump 5 ganger i uken i alle mulige slags splitter, med failure som mål. Tvinger selvfølgelig ingen til å følge det jeg sier, men nå er dette et diskusjonsforum og jeg vil ha fram min mening. Bra svart Jeg har noenlunde samme erfaringer som deg, med den forskjellen at jeg har lest litt rundt omkring før jeg begynte å trene seriøst. For å bygge litt leste jeg om 5x5 og trente det i fjor høst med gode resultater. Jeg fant ut om 5x5 her i dette forumet så noe nyttig kommer da frem her av og til Kommer ganske mye nyttig skal jeg si deg. Hva er det mest ideelle å spise når man slanker seg nokså fort + trening da selvfølgelig. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Mat som ikke spiker insulin... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Veldig avhengig av kva du likar. Diettar går alltid bedre når ein ikkje må bevege seg så langt bort frå vanlege preferanser. Dvs. du må stort sett endre kosthaldet ein del, men i staden for å gå over til å bare spise salat, byttar du ut kjøttdeig med karbonadedeig når du lagar bolognaise. Ikkje det beste eksempelet, men du skjønner tegninga . Lenke til kommentar
opar Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Da var det slutt på syklingen, etter uendelig mange treningstimer og mye hard prioritering sier nå både knær og lege nei Tror jeg at det blir "boling" og svømming framover, tror jeg trenger innspill / link til artikler om øvelser og tips. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 http://www.kvinneguiden.no/artikler/minus_5_kilo_for_sommeren/93292 Er ikke 1000 kalorier i minus hver dag alt for mye? Det er hvertfall langt over det jeg har lært på kurset mitt at er lønnsomt å legge seg på. På bloggen hennes skriver hun også om at hun gjerne driver kundene sine til de spyr, høres voldsomt ut? Ja, man skal presse seg. Men det er vel ikke så mange som gjør nytte av å spy under f. eks kondisjonstrening eller bakkeløp for å vise hvor dedikert de er. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 http://www.kvinneguiden.no/artikler/minus_5_kilo_for_sommeren/93292 Er ikke 1000 kalorier i minus hver dag alt for mye? Det er hvertfall langt over det jeg har lært på kurset mitt at er lønnsomt å legge seg på. På bloggen hennes skriver hun også om at hun gjerne driver kundene sine til de spyr, høres voldsomt ut? Ja, man skal presse seg. Men det er vel ikke så mange som gjør nytte av å spy under f. eks kondisjonstrening eller bakkeløp for å vise hvor dedikert de er. Mulig hun quotes feil, men i likhet med 99% av slike blad, guider, drit og lort så fokuseres det på vekt, og ikke på utseende. hva i f er poenget med det? er det vekta som er problemet, så kan man jo bare stille den til å vise 10kg mindre, så slipper man jo å trene. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Alle som vil gå ned i vekt MÅ jo kjøre på med go 1-2-3 eller lignende! Det finnes jo ikke annen vei å gå ned i vekt på! /sarkasme Nei! Jeg kjenner jeg gruer og gleder meg til skirennet i mårra. Meldt delvis skyet med temperaturer fra +2 til +11. Kan bli en heidundranes dag! Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hvorfor er det feil å ligge 1000kcal i underskudd? Kom med konkrete argumenter. Grunnen til at du vil ligge 500kcal i underskudd er at du da ikke må endre kostholdet ditt veldig drastisk. Endrer du livsstilen din for drastisk har du lett for å falle tilbake til det gamle. I tillegg mister du mindre muskler hvis du er i mindre kaloriunderskudd. Altså poenget mitt er at 1000kcal i underskudd kan passe for noen mennesker. Har du masse fett du vil ha vekk + at du ikke bryr deg om muskler. I tillegg til at du lever komfortabelt med 1000kcal i underskudd, så why not? Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hvorfor er det feil å ligge 1000kcal i underskudd? Kom med konkrete argumenter. Grunnen til at du vil ligge 500kcal i underskudd er at du da ikke må endre kostholdet ditt veldig drastisk. Endrer du livsstilen din for drastisk har du lett for å falle tilbake til det gamle. I tillegg mister du mindre muskler hvis du er i mindre kaloriunderskudd. Altså poenget mitt er at 1000kcal i underskudd kan passe for noen mennesker. Har du masse fett du vil ha vekk + at du ikke bryr deg om muskler. I tillegg til at du lever komfortabelt med 1000kcal i underskudd, så why not? Poenget er vel mest at hvis man går mye under 500kcal i underskudd så har man lett for å miste muskelmasse. Det er også endel reguleringsmekanismer i kroppen som aktiveres hvis du ligger for mye i minus, for lenge. Det er dermed ikke sikkert at 1000kcal i underskudd gir dobbelt så mye vekttap som 500kcal. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hallo, les hva jeg skriver. Jeg skriver jo at det er alt ettersom hva du er ute etter. Er du bodybuilder og er interessert i å bevare mest mulig muskelmasse så er det å gå ned 1000kcal ikke optimalt. Men er du kanskje 110kg jente og ikke ute etter å ha store muskler. Så kan 1000kcal være berettiget. Det jeg reagerer på er folk som har et så innsnevret syn på at det fins kun en metode som er rett. Personer er forskjellige og er i forskjellige situasjoner. Noe som funker for deg er ikke nødt til å funke for andre ... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Wæh, jeg skal på sykkelmaraton på treningsstudioet om en snau halvtime. Spinning i tre timer totalt, aldri vært borti lignende. Ønsk meg lykke til! Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Good luck chuck! Selv skal jeg ta spinning på 3 kvarter snart Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 En garantert løsning for å gå ned i vekt: amfetamin... 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Wæh, jeg skal på sykkelmaraton på treningsstudioet om en snau halvtime. Spinning i tre timer totalt, aldri vært borti lignende. Ønsk meg lykke til! Jeg ville hatt gnagsår i ræva av 3 timer med spinning ... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hvorfor er det feil å ligge 1000kcal i underskudd? Kom med konkrete argumenter. Grunnen til at du vil ligge 500kcal i underskudd er at du da ikke må endre kostholdet ditt veldig drastisk. Endrer du livsstilen din for drastisk har du lett for å falle tilbake til det gamle. I tillegg mister du mindre muskler hvis du er i mindre kaloriunderskudd. Altså poenget mitt er at 1000kcal i underskudd kan passe for noen mennesker. Har du masse fett du vil ha vekk + at du ikke bryr deg om muskler. I tillegg til at du lever komfortabelt med 1000kcal i underskudd, så why not? Fordi om man fjerner 1000 kalorier fra kun maten sin, så vil man påvirke mekanismer i kroppen på en usunn måte. Det burde ikke være noe man anbefaler, uansett om man "ikke er ute etter å ha store muskler". Kaster man seg på en diett med 1000 kalorier i underskudd så vil man mest sannsynlig slite med å holde vekta nede etter at man er ferdig, da kroppen vil jobbe "motsatt vei" og prøve å holde oppe et slags sunt nivå av fett. 1 Lenke til kommentar
jevli Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hadde en god økt idag; 10 min oppvarming med litt sykling, litt pushups og mye skulderoppvarming. Benkpress: 10x50kg, 10x70kg, 6x90kg, 6x90kg, 6x85kg Dips: 12 + 12 + 11 reps Skulderpress: 10x11kg, 10x13kg, 7x16kg, 5x16kg, 11x13kg - Tror jeg kan løfte mer, men litt redd for venstreskuldra mi som gjorde vondt her for en ukes tid siden. Flyes: 10x9kg, 8x11kg, 8x11kg, 8x11kg - Første gang jeg prøver flyes. Holder meg på denne lette vekten til jeg føler at teknikken sitter skikkelig Virker dette som en grei måte å trene på (Med tanke på antall reps og økning av vektene)? Blir det for mange skulderøvelser på en treningsdag? Mvh Birger Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 for å vere ærleg, ser det ut som du trener veldig lite på ei økt. kor lang tid bruka du, og kor ofte trenar du? kva trener du dei andre dagane? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Når man sier flyes, mener man som regel dumbellflyes? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Gq0_oFUxzkc Lenke til kommentar
jevli Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 for å vere ærleg, ser det ut som du trener veldig lite på ei økt. kor lang tid bruka du, og kor ofte trenar du? kva trener du dei andre dagane? Ærlighet liker jeg Pleier vanligvis å ligge på 5 sett per øvelse, men ble litt mindre idag. Brukte ca. 1 time og 10 min totalt (oppvarming inkludert). Trener 3-4 ganger per uke. Prøver å komme meg på trening så snart "gangsperren" er gått ut av musklene jeg skal trene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå