Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ok, takk ;)

Jeg bruker ikke proteintilskudd (tenker da på i form av disse pulver-greiene), kreatin eller lignende. Bare trener og spiser normalt (men selvsagt mer enn det jeg gjorde før jeg begynte å trene). Har nå trent styrke i fire måneder, derav de to første månedene var "å forberede kroppen", og de to siste månedene har vært "å kjøre i gang skikkelig". Hvor stor rolle spiller det om jeg fyller kroppen med pulvervannmelk, eller ikke gjør det? Hva går jeg glipp av?

 

Det er uaktuelt for meg å begynne på dette pulver-opplegget, er bare nysgjerrig på hvorfor det er en del som bruker det. (Det er flere som ikke bruker enn de som bruker, hvertfall herover. Kjenner ingen som bruker det heller, men ser det er en del her på forumet som bruker det.)

 

Nigga please.

 

Håper for guds skyld du holder deg unna PULVER tomatsuppe også, folk har tross alt daua av mindre.

Ingen grunn til å bruke proteinpulver dersom du ikkje har problem med å dekke proteinbehovet gjennom eit vanleg kosthald.

 

Jigaplow: Folk brukar proteinpulver stort sett fordi det er eit lettvint og relativt billig alternativ til vanleg kost.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje ikke dette passer så veldig bra inn, men jeg er veldig aktiv og har jogget mye. Derfor har jeg pådratt meg kraftig beinhinnebetendelse i begge leggene og er livredd for å måtte slutte med fotball. Noen som har råd, har hatt det selv eller noe? er desperat !

HAr du prøvd barfotjogging? Broren min slet med minisk skade og smerter når han løp, men så kjøpte han seg et par barefoot sko (vibram five fingers feks) og begynte å løpe med disse. Han sier han har aldri kjennt noe smerte etterpå!

Lenke til kommentar

Jeg har nå i det siste fått en liten kul på undersiden av håndleddet, som plager meg litt når jeg tar benkpress og grepet på knebøy. Denne kulen gjør vondt når jeg presser opp på benken og kan hindre meg litt i å presse meg helt. Har søkt litt og funnet ut at det er noe som heter ganglion og at det kan kommer som etterfølger av brudd. Og jeg har knekt underarmen før.

 

Bare lurer på om det er flere som sliter med dette? Og om det eventuelt finnes noen tips?

 

Bilde av tilfellet, se på hånden til venstre. Ikke min hand btw :p

 

post-196165-0-71660900-1301641421_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kansje ikke dette passer så veldig bra inn, men jeg er veldig aktiv og har jogget mye. Derfor har jeg pådratt meg kraftig beinhinnebetendelse i begge leggene og er livredd for å måtte slutte med fotball. Noen som har råd, har hatt det selv eller noe? er desperat !

 

Sitt på en høyde slik at beina ikke rører bakken så tar du tåballene opp og ned (vipper med føttene) Dette skal hjelpe mot beinhinnebetendelse.

Lenke til kommentar

Noen som har sett tilbud evnt gratis frakt fra noen kostholdsbutikker på nett i det siste? Ble på tide med en ny 4kg boks med proteinpulver, men ser jo at frakten blir 20% av den totale prisen, noe som blir rimelig uaktuelt.

 

Fant gymgrossisten, men vil ikke ha mer av Whey-80 =/

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Revidert treningsprogrammet mitt

 

 

Dag 1: Bryst, skuldre, triceps

Benkpress

Dips

Skulderpress

Flyes

 

Dag 2: Mage, rygg, bein, biceps

Crunches

Markløft

Beinpress

Curls med manualer

 

Hvile

 

Dag 4: Bryst, skuldre, triceps, mage

Skråbenk

Sidehev

Triceps nedtrekk

Crunches

 

Dag 5: Rygg, biceps

Chins

Markløft

Sitting row

Rygghev

 

 

 

Feedback? :)

Lenke til kommentar

Revidert treningsprogrammet mitt

 

 

Dag 1: Bryst, skuldre, triceps

Benkpress

Dips

Skulderpress

Flyes

 

Dag 2: Mage, rygg, bein, biceps

Crunches

Markløft

Beinpress

Curls med manualer

 

Hvile

 

Dag 4: Bryst, skuldre, triceps, mage

Skråbenk

Sidehev

Triceps nedtrekk

Crunches

 

Dag 5: Rygg, biceps

Chins

Markløft

Sitting row

Rygghev

 

 

 

Feedback? :)

 

Hva er dette for en random-splitt?

Jeg ville valgt en 3-splitt evnt. en 2+2 splitt.

Personlig hadde jeg valgt denne kombinasjonen:

 

Dag1: Lår, legger, mage

Dag2: Rygg, skuldre, biceps

Dag3: FRI

Dag4: Kardioøkt/ forebyggende økt

Dag5: Bryst, Triceps

Dag6: Fri

Dag7: Fri

Endret av Cool2003
Lenke til kommentar

Tanken bak var

Dag 1: Bryst, skuldre og triceps

Dag 2: Mage, rygg og bein

Hvile

Dag 3: Samme som dag 1

Dag 4: Samme som dag 2

 

Også har jeg delt det opp for å få forskjellige øvelser på de forskjellige dagene, selvom jeg vil trene samme musklene...

Lenke til kommentar

Revidert treningsprogrammet mitt

 

 

Dag 1: Bryst, skuldre, triceps

Benkpress

Dips

Skulderpress

Flyes

 

Dag 2: Mage, rygg, bein, biceps

Crunches

Markløft

Beinpress

Curls med manualer

 

Hvile

 

Dag 4: Bryst, skuldre, triceps, mage

Skråbenk

Sidehev

Triceps nedtrekk

Crunches

 

Dag 5: Rygg, biceps

Chins

Markløft

Sitting row

Rygghev

 

 

 

Feedback? :)

 

Nesten samme som jeg kjører, bare at jeg kjører 3 splitt.

Så bytter jeg annenhver uke mellom rygg/bein/bicepcs og bryst/skuldre tricepst.

Så første uka er det 2 dager med bryst osv. og neste kjører jeg omvendt så det blir 2 med rygg osv.

 

Tror det skal funke bra!

Lenke til kommentar

Ikke gjør som Cool2003 sier ihvertfall. Å trene hver muskelgruppe kun en gang i uken er idiotisk, du vil ikke oppleve maksimal mulig framgang, en muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken litt avhengig av treningshistorikk, ambisjoner osv. Ditt program ser greit ut, men ville heller anbefalt deg å trene 5x5, RYP eller et annet velfungerende program.

Lenke til kommentar

Ikke gjør som Cool2003 sier ihvertfall. Å trene hver muskelgruppe kun en gang i uken er idiotisk, du vil ikke oppleve maksimal mulig framgang, en muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken litt avhengig av treningshistorikk, ambisjoner osv. Ditt program ser greit ut, men ville heller anbefalt deg å trene 5x5, RYP eller et annet velfungerende program.

 

Kan jeg få quote deg på signaturen min i TF?

 

"En muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken".

Hold deg til 5x5 tråden din med minimal fremgang, og unngå å rådføre andre som har ønske å utvikle kroppen sin med idiotiske utsagn.

Lenke til kommentar

Ikke gjør som Cool2003 sier ihvertfall. Å trene hver muskelgruppe kun en gang i uken er idiotisk, du vil ikke oppleve maksimal mulig framgang, en muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken litt avhengig av treningshistorikk, ambisjoner osv. Ditt program ser greit ut, men ville heller anbefalt deg å trene 5x5, RYP eller et annet velfungerende program.

 

Kan jeg få quote deg på signaturen min i TF?

 

"En muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken".

Hold deg til 5x5 tråden din med minimal fremgang, og unngå å rådføre andre som har ønske å utvikle kroppen sin med idiotiske utsagn.

Lol.

Lenke til kommentar

Revidert treningsprogrammet mitt

 

 

Dag 1: Bryst, skuldre, triceps

Benkpress

Dips

Skulderpress

Flyes

 

Dag 2: Mage, rygg, bein, biceps

Crunches

Markløft

Beinpress

Curls med manualer

 

Hvile

 

Dag 4: Bryst, skuldre, triceps, mage

Skråbenk

Sidehev

Triceps nedtrekk

Crunches

 

Dag 5: Rygg, biceps

Chins

Markløft

Sitting row

Rygghev

 

 

 

Feedback? :)

 

Hva er dette for en random-splitt?

Jeg ville valgt en 3-splitt evnt. en 2+2 splitt.

Personlig hadde jeg valgt denne kombinasjonen:

 

Dag1: Lår, legger, mage

Dag2: Rygg, skuldre, biceps

Dag3: FRI

Dag4: Kardioøkt/ forebyggende økt

Dag5: Bryst, Triceps

Dag6: Fri

Dag7: Fri

 

 

Elendig. man kan trene knebøy opp til 5 ganger i uken uten problem, så lenge man ungår failure men trener relativt tungt ( kommer ann på hvor mye av xrm)

 

men og trene en muskel EN GANG i uken er alt for lite, du går ialefall glipp av mye fremgang. For og f.eks bli sterk i knebøy så må du trene knebøy.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Kan jeg få quote deg på signaturen min i TF?

 

"En muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken".

Hold deg til 5x5 tråden din med minimal fremgang, og unngå å rådføre andre som har ønske å utvikle kroppen sin med idiotiske utsagn.

 

 

Slenger meg på Matsemann, LOL. Men ja, du kan gjerne qoute meg på det hvis du vil, du kan jo slenge med flere på den quoten også, Børge Fagerli f.eks.

 

Lenke til kommentar

Ikke gjør som Cool2003 sier ihvertfall. Å trene hver muskelgruppe kun en gang i uken er idiotisk, du vil ikke oppleve maksimal mulig framgang, en muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken litt avhengig av treningshistorikk, ambisjoner osv. Ditt program ser greit ut, men ville heller anbefalt deg å trene 5x5, RYP eller et annet velfungerende program.

 

Kan jeg få quote deg på signaturen min i TF?

 

"En muskelgruppe bør trenes 2-3 ganger i uken".

Hold deg til 5x5 tråden din med minimal fremgang, og unngå å rådføre andre som har ønske å utvikle kroppen sin med idiotiske utsagn.

 

lol, hvem er du?

 

Hold deg til broscience-tråden din på TF du ;)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...