Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kansje ikke dette passer så veldig bra inn, men jeg er veldig aktiv og har jogget mye. Derfor har jeg pådratt meg kraftig beinhinnebetendelse i begge leggene og er livredd for å måtte slutte med fotball. Noen som har råd, har hatt det selv eller noe? er desperat !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg burde bytte ut mage med skuldre og biceps med rygg da, slik at da blir det bryst/tricepcs/rygg på mandag/fredag og bein/biceps/mage på onsdag. Funker det?

Takker for alle tilbakemeldinger og tips :)

Jeg ville helle trent bryst/triceps/bein på mandag/fredag og rygg/skuldre/biceps på onsdag og eventuelt legge inn en av ryggøvelsene på mandag/fredag istedenfor onsdag da du trenger 3 øvelser for rygg (nedtrekk,roing og markløft),men kun en for bryst(benkpress).

Lenke til kommentar

Noen som vil komme med litt feedback på treningsprogrammet mitt? Har trent med dette i ca en månad nå kanskje, og syns selv det fungerer bra :) Men hvis dere har noen tips til hvordan jeg kan forbedre det så spytt ut. Angående rygg/bein kontra bryst/armer så kommer jeg til å regulere dette litt selv, men akkurat nå så trenger bryst for eks. mer trening en rygg. Men som sagt kan dette forandre seg, og da bytter jeg så rygg/bein kommer på mandag/fredag og armer/bryst på onsdag.

 

Så, comments?

 

post-196165-0-27225600-1301553665_thumb.png

Hvis du ikkje har kunnskap nok til å sette opp eit opplegg bør du ikkje prøve.

Ta deg ein tur til veiledning til nybegynnere tråden og finn eit opplegg der.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hvorfor ikke bare drikke 1 l helmelk?

Takk for raskt svar :D. Grunnen til at jeg ikke bare drikker 1 liter melk er at jeg har blitt proppet full av informasjon fra folk som mener det er lurt å hive innpå raske karbohydrater etter trening. Dette er det jo ikke mye av i melk.

 

Disse folkene er ikke fortrolige kilder, det må sies. Mener du det holder å bare drikke 1 liter melk?

Joda, det er masse raske karbohydrater i melk (46g pr 100). Laktose brytes raskt ned til galaktose og glukose, og det er en del glukose i melk fra før av. Videre er melk en fin kilde til både fett, proteiner, B-vitamin og kalsium. Absolutt noe som passer perfekt etter trening.

 

Da kjører jeg i meg helmelk neste trening :D

Lenke til kommentar

Aloha.

Mener jeg leste et sted at hvis man runka før trening uten å blåse ut ladningen, men heller ga seg før dette skjedde, så ville du få en bedre trening der du klarer å "pumpe" mer. Stemmer dette?!

DET er vel mer en psykologisk ting... Eller en myte...

 

Mer om temaet finner du her...

Lenke til kommentar

Ok, takk ;)

Jeg bruker ikke proteintilskudd (tenker da på i form av disse pulver-greiene), kreatin eller lignende. Bare trener og spiser normalt (men selvsagt mer enn det jeg gjorde før jeg begynte å trene). Har nå trent styrke i fire måneder, derav de to første månedene var "å forberede kroppen", og de to siste månedene har vært "å kjøre i gang skikkelig". Hvor stor rolle spiller det om jeg fyller kroppen med pulvervannmelk, eller ikke gjør det? Hva går jeg glipp av?

 

Det er uaktuelt for meg å begynne på dette pulver-opplegget, er bare nysgjerrig på hvorfor det er en del som bruker det. (Det er flere som ikke bruker enn de som bruker, hvertfall herover. Kjenner ingen som bruker det heller, men ser det er en del her på forumet som bruker det.)

Lenke til kommentar

proteinpulver er akkurat som vanlig mat, så vil ikke si det er noe "opplegg".

 

hvorfor vi bruker det? fordi det inneholder mye proteiner vel :)

 

F.eks hvis det er et måltid du spiser som inneholder lite proteiner så er det fint med en shake.

 

eller ta en shake rett etter trening. Rett og slett lettvint og sunt og billig.

 

så hvorfor er dette "uaktuelt" for deg?

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke proteintilskudd (tenker da på i form av disse pulver-greiene), kreatin eller lignende. Bare trener og spiser normalt (men selvsagt mer enn det jeg gjorde før jeg begynte å trene). Har nå trent styrke i fire måneder, derav de to første månedene var "å forberede kroppen", og de to siste månedene har vært "å kjøre i gang skikkelig". Hvor stor rolle spiller det om jeg fyller kroppen med pulvervannmelk, eller ikke gjør det? Hva går jeg glipp av?

 

Det er uaktuelt for meg å begynne på dette pulver-opplegget, er bare nysgjerrig på hvorfor det er en del som bruker det. (Det er flere som ikke bruker enn de som bruker, hvertfall herover. Kjenner ingen som bruker det heller, men ser det er en del her på forumet som bruker det.)

 

 

Sukk.. det er kosttilskudd. Får du nok proteiner og kreatin i deg gjennom kosten trenger du ikke tilskudd, men da det ofte er vanskelig/dyrt/upraktisk å oppnå dette gjennom det daglige kostholdet er det mange som tar tilskudd.

 

Da det er uaktuellt for deg å begynne på dette "pulver-opplegget" uansett gidder jeg ikke bruke mer tid på svaret mitt dessverre.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Ok, takk ;)

Jeg bruker ikke proteintilskudd (tenker da på i form av disse pulver-greiene), kreatin eller lignende. Bare trener og spiser normalt (men selvsagt mer enn det jeg gjorde før jeg begynte å trene). Har nå trent styrke i fire måneder, derav de to første månedene var "å forberede kroppen", og de to siste månedene har vært "å kjøre i gang skikkelig". Hvor stor rolle spiller det om jeg fyller kroppen med pulvervannmelk, eller ikke gjør det? Hva går jeg glipp av?

 

Det er uaktuelt for meg å begynne på dette pulver-opplegget, er bare nysgjerrig på hvorfor det er en del som bruker det. (Det er flere som ikke bruker enn de som bruker, hvertfall herover. Kjenner ingen som bruker det heller, men ser det er en del her på forumet som bruker det.)

Når jeg leser/hører "pulver-opplegg" tenker jeg narkotika... :whistle:

Som de andre skriver, det er: TILSKUDD... Verken mer eller mindre...

Man blir ikke hulken av å drikke en proteinshake med kreatin oppi, men det er fint å ha det tilgjengelig om man plages med å få nok igjennom det kostholdet man har fra før.

Lenke til kommentar

Noen som vil komme med litt feedback på treningsprogrammet mitt? Har trent med dette i ca en månad nå kanskje, og syns selv det fungerer bra :) Men hvis dere har noen tips til hvordan jeg kan forbedre det så spytt ut. Angående rygg/bein kontra bryst/armer så kommer jeg til å regulere dette litt selv, men akkurat nå så trenger bryst for eks. mer trening en rygg. Men som sagt kan dette forandre seg, og da bytter jeg så rygg/bein kommer på mandag/fredag og armer/bryst på onsdag.

 

Så, comments?

 

post-196165-0-27225600-1301553665_thumb.png

Hvis du ikkje har kunnskap nok til å sette opp eit opplegg bør du ikkje prøve.

Ta deg ein tur til veiledning til nybegynnere tråden og finn eit opplegg der.

 

Han burde jo for all del prøve å sette opp et treningsprogram selv. Han lærer mye mer av det isteden for å ta et treningsprogram på nettet som han følger, men egentlig ikke har peilig på hvorfor det er sånn. Hvertfall i starten så vil han få framgang med det meste. Selv om det er noen skavanker her og der i progranmet, så er han ikke helt på jordet.

 

Det viktigste er at han utfører alt teknisk riktig.

 

Du kan også lage et opplegg for 2 dager som du kjører 3 dager i uka. Dvs. Mandag: opplegg A

Onsdag: opplegg B

Fredag: opplegg A

Mandag: opplegg B

 

Og fortsette sånn.

 

Kansje ikke dette passer så veldig bra inn, men jeg er veldig aktiv og har jogget mye. Derfor har jeg pådratt meg kraftig beinhinnebetendelse i begge leggene og er livredd for å måtte slutte med fotball. Noen som har råd, har hatt det selv eller noe? er desperat !

 

Det jeg gjorde for å fjerne den var;

- Skifte nye såler i skoa (få spesiallaget såler).

- Kjøpe nye sko med god demping og tilpasset beina mine.

- Ta trykkbølgebehandlig.

- Varme opp veldig lenge og rolig.

- Tøye regelmessig ut.

- Jogge med tigerbalsam og plastikposer på leggene.

- Kjøre monster massasje på meg selv, der betennelsen var hyppigst.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Noen som vil komme med litt feedback på treningsprogrammet mitt? Har trent med dette i ca en månad nå kanskje, og syns selv det fungerer bra :) Men hvis dere har noen tips til hvordan jeg kan forbedre det så spytt ut. Angående rygg/bein kontra bryst/armer så kommer jeg til å regulere dette litt selv, men akkurat nå så trenger bryst for eks. mer trening en rygg. Men som sagt kan dette forandre seg, og da bytter jeg så rygg/bein kommer på mandag/fredag og armer/bryst på onsdag.

 

Så, comments?

 

post-196165-0-27225600-1301553665_thumb.png

Hvis du ikkje har kunnskap nok til å sette opp eit opplegg bør du ikkje prøve.

Ta deg ein tur til veiledning til nybegynnere tråden og finn eit opplegg der.

 

Han burde jo for all del prøve å sette opp et treningsprogram selv. Han lærer mye mer av det isteden for å ta et treningsprogram på nettet som han følger, men egentlig ikke har peilig på hvorfor det er sånn. Hvertfall i starten så vil han få framgang med det meste. Selv om det er noen skavanker her og der i progranmet, så er han ikke helt på jordet.

 

Det viktigste er at han utfører alt teknisk riktig.

 

Du kan også lage et opplegg for 2 dager som du kjører 3 dager i uka. Dvs. Mandag: opplegg A

Onsdag: opplegg B

Fredag: opplegg A

Mandag: opplegg B

 

Og fortsette sånn.

 

Kansje ikke dette passer så veldig bra inn, men jeg er veldig aktiv og har jogget mye. Derfor har jeg pådratt meg kraftig beinhinnebetendelse i begge leggene og er livredd for å måtte slutte med fotball. Noen som har råd, har hatt det selv eller noe? er desperat !

 

Det jeg gjorde for å fjerne den var;

- Skifte nye såler i skoa (få spesiallaget såler).

- Kjøpe nye sko med god demping og tilpasset beina mine.

- Ta trykkbølgebehandlig.

- Varme opp veldig lenge og rolig.

- Tøye regelmessig ut.

- Jogge med tigerbalsam og plastikposer på leggene.

- Kjøre monster massasje på meg selv, der betennelsen var hyppigst.

 

 

Hva om jeg endrer på programmet så det blir bryst/triceps/skuldre/mage på mandag/fredag og bein/biceps/rygg/mage på onsdag første uken, så andre uken kjører jeg omvendt, slik at jeg da får bein/biceps/rygg/mage 2 ganger i uken. Så bare fortsetter jeg og kjører annenhver uke. Da burde det jo gå opp i opp.

Det burde jo funke??

 

Skal også nevnes at jeg trener fotball 2 ganger i uken i tillegg.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Ok, takk ;)

Jeg bruker ikke proteintilskudd (tenker da på i form av disse pulver-greiene), kreatin eller lignende. Bare trener og spiser normalt (men selvsagt mer enn det jeg gjorde før jeg begynte å trene). Har nå trent styrke i fire måneder, derav de to første månedene var "å forberede kroppen", og de to siste månedene har vært "å kjøre i gang skikkelig". Hvor stor rolle spiller det om jeg fyller kroppen med pulvervannmelk, eller ikke gjør det? Hva går jeg glipp av?

 

Det er uaktuelt for meg å begynne på dette pulver-opplegget, er bare nysgjerrig på hvorfor det er en del som bruker det. (Det er flere som ikke bruker enn de som bruker, hvertfall herover. Kjenner ingen som bruker det heller, men ser det er en del her på forumet som bruker det.)

 

Nigga please.

 

Håper for guds skyld du holder deg unna PULVER tomatsuppe også, folk har tross alt daua av mindre.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...