Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter noen bilder , det er ganske vanskelig for før bildet er tatt i en kjeller, men etter bildene er tatt mot en vegg på rommet i samme bokser , ser helt like ut og må sortere etter dato på bildet. :mad: så har jeg backup av alle filene og de heter CDH675745 ;)

Lenke til kommentar
Jeg leter etter noen bilder , det er ganske vanskelig for før bildet er tatt i en kjeller, men etter bildene er tatt mot en vegg på rommet i samme bokser , ser helt like ut og må sortere etter dato på bildet. :mad: så har jeg backup av alle filene og de heter CDH675745 ;)

Håper du finner noen bra bilder da, så du kan forbløffe oss :D

Det som er rart med RYP er at når jeg skal plotte inn på kalkulatoren dems under 'ekstrem muskelvekst' er at det bare er en 6-7 øvelser som man skal gjenta hele tiden...

Er det riktig at du bare skal bruke de øvelsene, eller skal man fylle inn med flere øvelser?

Lenke til kommentar

Finner bilder ja, EMV prog er basert på baseøvelser og det er ikke meningen at man skal legge til øvelser, da kan man heller trene grunnprogrammet med et større kcaloverskudd.

(funnet 47 bilder, eneste jeg mangler er mappen - 13 uker. hvor alle de "bra" er)

Endret av War
Lenke til kommentar

Ett par spørsmål til RYP:

1. Hva menes med "DB"? F.eks. "Skråbenk m/liten skrå DB"

2. Er det meningen man skal bruke stang i "Bicepscurl i skråbenk DB"? Blir vel litt vanskelig å bruke stang?

3. En av øvelsene i grunnprogrammet er "Franskpress i skråbenk DB", må man ta den på skråbenk? Isåfall, hvor skrå ca?

4. Hvordan skal jeg skrive inn 10RM av situps? Hva menes det?

5. Gjør det noe om jeg kjører benkpress som vanlig ved siden av? Eller, noen som har ett bra program til benkpress?

Kommer til å spørre på TN også Stian, så hvis du svarer er det nok å svare på ett av stedene :)

Endret av Camron
Lenke til kommentar

Jeg har nå sett gjennom 10514 bilder jeg har på pcen og plukket ut 70 stk som jeg prøver å sortere etter dato. Jeg har desverre ingen bilder fra 1mai 2004 men fra noen mnd etter da jeg hadde trent 2 mnd og frem til januar da jeg hadde trent i 8,5 mnd.

Noen bilder et tatt med mobil så jeg ber om er viss forståelse ovenfor bildekvalitet.

1.Mnd Begynnte med ryp veide 74kg -Ingen Bilde-

3.Mnd Første bilde jeg fant, da hadde jeg fulgt ryp i 3 mnd

13vp1.jpg

4.Mnd Da hadde jeg trent i 4 mnd.

bilde1823bx.jpg

6.Mnd Trent i 6 mnd

34vq.jpg

8.Mnd Trent i 8 mnd veier her 94-95 kg

46ci.jpg

Forandringene jeg merket mest er:

Bredere rygg

9 cm støre biceps i omkrets

Større lår

Større bryst

Før vekt var 74 etter vekt var 94-95

Høyde var det samme 181

Siden disse bildene og til nå har jeg hatt 3 mnd treningsfri pga neseskillevegg-operasjoner og kjørt en lang deff periode og trent ryp grunnprogrammet noen ganger og i dag er jeg rundt der jeg stoppet på siste bilde.

Har noen bilder fra august her.

bilde10oj.jpg

bilde72vz.jpg

bilde252mo.jpg

Skal se å få tatt noen nye, har nå startet på vegen til 100kg

Er i uke 2 i grunnprogrammet men sliter litt, pga jeg går på luftfartsskolen og jobber heltid ,trener og skyter. Er nå opp i 6000-7000kcal om dagen mens aktivitetsnivået er såppas høyt, skal egentlig ligge på ca 4000.

Skal poste bilder ofte så de som vil kan følge med på utviklingen.

bilde446dr.jpg

prot4eg.jpg

bilde61xx.jpg

:thumbup:

Lenke til kommentar
Ett par spørsmål til RYP:

1. Hva menes med "DB"? F.eks. "Skråbenk m/liten skrå DB"

2. Er det meningen man skal bruke stang i "Bicepscurl i skråbenk DB"? Blir vel litt vanskelig å bruke stang?

3. En av øvelsene i grunnprogrammet er "Franskpress i skråbenk DB", må man ta den på skråbenk? Isåfall, hvor skrå ca?

4. Hvordan skal jeg skrive inn 10RM av situps? Hva menes det?

5. Gjør det noe om jeg kjører benkpress som vanlig ved siden av? Eller, noen som har ett bra program til benkpress?

Kommer til å spørre på TN også Stian, så hvis du svarer er det nok å svare på ett av stedene :)

1 DB = dumbell (manual/hantel)

2 Biceps i skråbenk kjøres med 2 manualer

3 Der sikter det til denne øvelsen

triceps1.jpg

Du kan erstatte den med franskpress med ez-stang på flat eller minimalt skrå benk

franskpress2.jpg

4 der skrvier du bare 5 tall for å få den til å regne ut.

Man kjører ikke er ren progresjon på mage, man vil ikke ha den til å stå utover.

Første trening tar du mange situps uten vekt, så på neste tar du få situps med vekt, en skive på brystet, så bytter du på de 2 annen hver trening.

5 Det kommer du ikke til å orke, det er allerede mange rep og sett på bryst fra før av, men du kan bytte ut øvelsen om du vil.

Lenke til kommentar

Ok, tusen takk :)

Da utelukker jeg benk da...

De øvelsene jeg skal ta i grunnprg er:

Skråbenk, Nedtrekk smalt grep, Roing bredt grep, arnoldpress, bicepscurl skråbenk, franskpress..

Kan ikke trene ben pga skader...Tenkte jeg skulle ta dagen imårra og finne ut 10RM i disse øvelsene, og begynne skikkelig på tirsdag!

Gleder meg! Etter de 6 føste ukene legger jeg kanskje ut før/etter bilder..

EDIT: Tror du det går greit å bytte ut skråbenk med vanlig benk? Hvilket program skal jeg evt. kjøre da? Kan jeg skrive inn min 10RM i benkpress istedenfor skråbenk, og kjøre det? Eller skal jeg fikse eget program til benkpress?

Endret av Camron
Lenke til kommentar

Egentlig skal du ha en uke fri mellom SN og RYP, kommer også an på hvor lenge siden du har trent, går bra om du løfter kun 10rm i morgen.

Løfter du kun 8 så ikke løft igjen men bare trekk fra 2 kg.

Løfter du 12 så ikke løft igjen men legg til ca 2 kg osv

Husk at om du vil ned i vekt eller opp i vekt så trener du samme program,

det betyr at dersom du ikke spiser nok går du ikke opp i vekt men står stille eller går ned i vekt uansett hvor flink du er på treningen.

Endret av War
Lenke til kommentar
Kor lenge bør ein ha trent før ein kan begynne på RYP? Har trent aktivt på studio i ein månad no, men har eit godt grunnlag frå før av. Forslag?

0 dager, du kan begynne med en gang.

Grunnprogrammet er for alle, etter du har trent en stund om funner riktige teknikker osv kan du spesialisere programmet etter mål .

I denne øvelsesguiden finner du også teknikker og hvordan øvelsene utføres.

Endret av War
Lenke til kommentar
Nice, då skal eg ta ei veke med pause først. :wee:

---

Husk å test 10Rep maks på alle øvelsene før en uke fri.

" Jeg sluttet med RYP fordi det ble for tungt, faktisk. "

Ikke alle kropper liker full trening av alle musklgrupper på hver trening, da må man beregne med lavere vekter og heller forlenge programmet 1-2uker .

RYP er ingen fasit, men om man følger andre program så sørg for å få med SN ,vektprogresjonen og kcaloverskuddet så vil alle program fungere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er mye flinkere til å legge på meg masse enn styrke. Jeg veier 80 kg nå og det er ikke lenge siden jeg veide under 75. Jeg foretrekker et litt mer fritt program som inneholder variasjon og øvelser som jeg liker.

Edit: Jeg fikk anbefalt RYP istedet for det programmet jeg bruker nå, på treningsforum, men jeg testet det ut og likte det ikke. Kjenner ingen per i dag som trener RYP, men et par som har gått gjennom det noen ganger for så å lage sitt eget program.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Tror du det går greit å bytte ut skråbenk med vanlig benk? Hvilket program skal jeg evt. kjøre da? Kan jeg skrive inn min 10RM i benkpress istedenfor skråbenk, og kjøre det? Eller skal jeg fikse eget program til benkpress?

Og jeg kommer ikke til å spise så jeg får særlig overskudd av kab og prot, redd for å gå opp enda mer i fett%, har litt mage fra før så..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...