Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Noen som vil komme med litt feedback på treningsprogrammet mitt? Har trent med dette i ca en månad nå kanskje, og syns selv det fungerer bra :) Men hvis dere har noen tips til hvordan jeg kan forbedre det så spytt ut. Angående rygg/bein kontra bryst/armer så kommer jeg til å regulere dette litt selv, men akkurat nå så trenger bryst for eks. mer trening en rygg. Men som sagt kan dette forandre seg, og da bytter jeg så rygg/bein kommer på mandag/fredag og armer/bryst på onsdag.

Så, comments?

post-196165-0-27225600-1301553665_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så bra opplegg for beintrening på treningsstudioet jeg går på.. Også spiller jeg fotball, til våren starter jeg med løpingen og fjellgåingen igjen.

Er det krise å droppe beintreninga når man går mye fjellturer (driver med paragliding og bærer minimum 15kg på turene når jeg ikke løper) og spiller fotball?

ikke lur deg selv nå, jogging har ikke noe med bein trening, bare kondis.

hvis du ikke har tilgang til utstyr nok til og ta knebøy hadde jeg bytta treningssenter!

iaelfall har de sikkert en benk og manauler så du kan ta bulgarske utfall.

og dropp sit ups.. den gir bare dårlig aktivering, og risikabel for ryggen din.

kjør heller stabilitetsøvelser: planken/planke varianter, pallof press, magrerulle..

Lenke til kommentar

Okei. Det er vel en maskin der for beinpress, den kan jeg vel hive inn i programmet :)

Kan nok ikke bytte treningsstudio, noe annet blir for langt unna ...

Revidert oppsett:

Dag 1: Bryst, skuldre, triceps, mage

Benkpress

Skulderpress

Horisontal trekk-øvelse hvor jeg står med ryggen mot trekk-maskinen og drar håndtaket fra kroppen (som et bokseslag)... Navn? :p

Crunches

Dag 2: Rygg, biceps, bein

Markløft

Nedtrekk

Beinpress

Curls med manualer

Hvile

Dag 3: Bryst, skuldre, triceps

Skråbenk

Dips

Sidehev

Triceps nedtrek

Dag 4: Rygg, biceps, bein

Markløft

Beinpress

Chins

Curls med manualer

Lenke til kommentar

Hva kan en fullvoksengorilla maxe i benk?

haha, jeg søkte opp det for en uke siden, tror det var på discovery channel det var, og de kom fram til over 2ton.

En fullvoksen Silverback Gorilla er ca. like sterk som 8-15 fullvoksne menn. Si at hver av de løfter 150 i benken så ... Ja.

Rule of the day: Dont fuck with a gorilla

• Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

Du mangler forsatt roing da? Ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tar 5x5 isteden, mange av de samme øvelsene som du har valgt, også kan du bare legge til eventuelle isolasjonsøvelser (selv om det ikke er nødvendig).

Roing kan jeg hive inn, ja. Takk for tipset :)

Tenkte å begynne med 5x5 etterhvert som jeg får god teknikk på øvelsene. Har du noe oppsett jeg kan se på da?

Lenke til kommentar

Noen som vil komme med litt feedback på treningsprogrammet mitt? Har trent med dette i ca en månad nå kanskje, og syns selv det fungerer bra :) Men hvis dere har noen tips til hvordan jeg kan forbedre det så spytt ut. Angående rygg/bein kontra bryst/armer så kommer jeg til å regulere dette litt selv, men akkurat nå så trenger bryst for eks. mer trening en rygg. Men som sagt kan dette forandre seg, og da bytter jeg så rygg/bein kommer på mandag/fredag og armer/bryst på onsdag.

Så, comments?

Bump :)

Endret av Continum
Lenke til kommentar

Hahaha, kom nettopp over tørrfisk - 78g proteiner pr 100g! Norlenningene har deala proteintilskudd lenge! :tease:

Klart det, man må ha litt guns når man driv å ror i dagevis i strekk for å få tak i den jævla fesken :D

Kan nevne at når bestefadern var i live rodde han fra alt som hadde under 9,9hk påhenger.

Sterk som et uvær, dro robåten (spissa) på land med handmakt uten hjelp...

Lenke til kommentar

Roing kan jeg hive inn, ja. Takk for tipset :)

Tenkte å begynne med 5x5 etterhvert som jeg får god teknikk på øvelsene. Har du noe oppsett jeg kan se på da?

http://myrevolution.no/5x5-et-program-for-styrke-og-muskelmasse-med-auto-regulering/

Ang. teknikk så les masse på nettet, Eirik Sandvik har en god del tips om teknikk (http://sandvikstraining.com/), du kan jo også ta film av øvelsene og legge ut her, så kan vi se på teknikken.

*Snip*

Ganske elendig program. For det første bør du ikke har dobbelt så mye trening av bryst som rygg. Du trener for mye biceps og triceps og for lite rygg og bein.

Lenke til kommentar

Så, comments?

Du burde ha magetreninga på onsdag der du trener rygg. Siden mage og rygg henger sammen når man trener mark og knebøy. Også kan du flytte Arnoldpress og sidehev opp til benkpress/arm dagen. Siden Arnoldpress hovedsaklig tar mye på skuldre og triceps og ikke så veldig mye på rygg.

Jeg ville også valgt mellom push ups eller dips. Tror det kan bli litt mye for armene med 6 øvelser.

flytt biceps treninga til onsdagen. Siden du bruker biceps i mark, roing og nedtrekk. Men, husk å ta mark, roing og nedtrekk før du tar curl

men, du har litt mye bryst og litt lite rygg, noe du må få gjort noe med.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg blander 0,5 liter helmelk med 20 gram proteinpulver og ca 1 dl oboy etter trening- og spiser en banan på veien hjem. Har alltid syntes dette har vært enkelt, godt og greit å spise/drikke.

Jeg vet det mest ideelle ville vært å kjøpe en gainer der forholdet mellom proteiner-karbohydrater o.l er perfekt, men jeg ønsker ikke å gjøre det. Skal slutte å kjøpe proteinpulver også når denne pakken er tom. Da blir gaineren i slutten av treningen det samme, bare minus proteinpulveret.Men hva synes folk? Rom til forbedringer?

Hvorfor ikke bare drikke 1 l helmelk?

Takk for raskt svar :D. Grunnen til at jeg ikke bare drikker 1 liter melk er at jeg har blitt proppet full av informasjon fra folk som mener det er lurt å hive innpå raske karbohydrater etter trening. Dette er det jo ikke mye av i melk.

Disse folkene er ikke fortrolige kilder, det må sies. Mener du det holder å bare drikke 1 liter melk?

Lenke til kommentar

Jeg blander 0,5 liter helmelk med 20 gram proteinpulver og ca 1 dl oboy etter trening- og spiser en banan på veien hjem. Har alltid syntes dette har vært enkelt, godt og greit å spise/drikke.

Jeg vet det mest ideelle ville vært å kjøpe en gainer der forholdet mellom proteiner-karbohydrater o.l er perfekt, men jeg ønsker ikke å gjøre det. Skal slutte å kjøpe proteinpulver også når denne pakken er tom. Da blir gaineren i slutten av treningen det samme, bare minus proteinpulveret.Men hva synes folk? Rom til forbedringer?

Takk for raskt svar :D. Grunnen til at jeg ikke bare drikker 1 liter melk er at jeg har blitt proppet full av informasjon fra folk som mener det er lurt å hive innpå raske karbohydrater etter trening. Dette er det jo ikke mye av i melk.

Disse folkene er ikke fortrolige kilder, det må sies. Mener du det holder å bare drikke 1 liter melk?

Grunnen til at du skal ha litt karbohydrater etter trening er at kroppen skal bruke det som energi og ikke proteinene som du får i deg. Høres ganske greit ut det du har spist fra før av. Så viss det har fungert for deg så er det ikke vits i å forandre på noe.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar helt feil er det jo 50gram karbohydrater i en liter melk og ca. 35gram proteiner.

energi 277 kJ (66 kcal)

protein 3,2 g

karbohydrat 4,6 g

-hvorav: sukkerarter 4,6 g

fett 3,9 g

-hvorav: mettede fettsyrer 2,4 g

kostfiber 0 g

natrium 0,04 g

riboflavin 0,15 mg (11 %')

vitamin B12 0,5 µg (20 %')

kalsium 115 mg (14 %')

fosfor 90 mg (13 %')

jod 16 µg (11 %')

' av referanseverdien

Lenke til kommentar

Så, comments?

Du burde ha magetreninga på onsdag der du trener rygg. Siden mage og rygg henger sammen når man trener mark og knebøy. Også kan du flytte Arnoldpress og sidehev opp til benkpress/arm dagen. Siden Arnoldpress hovedsaklig tar mye på skuldre og triceps og ikke så veldig mye på rygg.

Jeg ville også valgt mellom push ups eller dips. Tror det kan bli litt mye for armene med 6 øvelser.

flytt biceps treninga til onsdagen. Siden du bruker biceps i mark, roing og nedtrekk. Men, husk å ta mark, roing og nedtrekk før du tar curl

men, du har litt mye bryst og litt lite rygg, noe du må få gjort noe med.

Så jeg burde bytte ut mage med skuldre og biceps med rygg da, slik at da blir det bryst/tricepcs/rygg på mandag/fredag og bein/biceps/mage på onsdag. Funker det?

Takker for alle tilbakemeldinger og tips :)

Lenke til kommentar

Joda, det er masse raske karbohydrater i melk (46g pr 100). Laktose brytes raskt ned til galaktose og glukose, og det er en del glukose i melk fra før av. Videre er melk en fin kilde til både fett, proteiner, B-vitamin og kalsium. Absolutt noe som passer perfekt etter trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...