Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det er få ting som slår følelsen av å sitte med en digg proteinshake i handa og bena på bordet etter og ha fullført flere tunge serier :new_woot:

Jo, følelsen av å være mongosliten etter trening når du står i dusjen eller når du legger deg og sovner omtrent før du har dratt dyna over deg. DET er digg

Endret av Mikkel™
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er mest "sunt" av å spise en pose med chili nøtter eller en pose potetgull?

 

Jeg holder meg som regel unna søt saker i uken, men siden jeg og noen kamerater skal se en film i kveld som jeg har ventet en stund på, så hadde det vært digg med noe snacks.

Kjøp usaltede cashew nøtter eller pistasj. ;-)

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Hva er mest "sunt" av å spise en pose med chili nøtter eller en pose potetgull?

 

Jeg holder meg som regel unna søt saker i uken, men siden jeg og noen kamerater skal se en film i kveld som jeg har ventet en stund på, så hadde det vært digg med noe snacks.

Hvis du holder deg unna søtsaker til vanlig, så gjør det ikke noe å spise chillinøtter eller potetgull, så lenge det er en moderat mengde.

 

Ellers har du jo usaltede pistasjnøtter. De er jo ganske gode.

Lenke til kommentar

Hva er mest "sunt" av å spise en pose med chili nøtter eller en pose potetgull?

 

Jeg holder meg som regel unna søt saker i uken, men siden jeg og noen kamerater skal se en film i kveld som jeg har ventet en stund på, så hadde det vært digg med noe snacks.

Gramatikk: sunt-sunnere-sunnest.

 

Les paa pakningene saa finner du ut av det.

Generelt sett vil eg sei chili nottene, fordi der er notter som inneheld sunt feitt.

 

Krydra riskjeks er ogsaa eit alternativ. Pistasjnotter er nok dei beste nottene imo, og smakar godt utan aa vere tilsatta noko meir.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Kva form for svømming er best, mtp kaloriforbuk og treningsmessig av crawl og bryst?

 

Det har vell ikke så veldig mye å si tror jeg. Det er mer lengde, intensitet og tid på treninga. Viss du skal forbrenne mye kalorier så må du svømme lenge og ikke ha så mye intervaller.

 

Jeg anbefaler crawl, for det er nærmest umulig å skade seg, om du ikke svømmer ekstremt mye. Du kan også svømme lengere med crawl for du bruker mindre energi enn i bryst pga vannmotstanden.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Kva form for svømming er best, mtp kaloriforbuk og treningsmessig av crawl og bryst?

 

Det har vell ikke så veldig mye å si tror jeg. Det er mer lengde, intensitet og tid på treninga. Viss du skal forbrenne mye kalorier så må du svømme lenge og ikke ha så mye intervaller.

 

Jeg anbefaler crawl, for det er nærmest umulig å skade seg, om du ikke svømmer ekstremt mye. Du kan også svømme lengere med crawl for du bruker mindre energi enn i bryst pga vannmotstanden.

Eg svømmar eindel seinare når eg svømmar bryst, men klarar meg utan å stoppe. Om eg brukar crawl må eg stoppe etter ei lengde (12,5m) for å få pusten igjen. I grunn jævli dritt at det ikkje er eit 25m basseng..

Lenke til kommentar

25m eller 50m basseng er litt bedre å svømme i ja :)

 

Viss du har lyst til å svømme mer, så burde du starte med crawl i hver trening, der du svømmer 25m eller 12,5 (helst 25m) Tenk på teknikk! jeg veit det er vanskelig å lære seg teknikk aleine, men sjekk ut jimmydShea på youtube, han forklarer ting veldig bra. Det som er viktig i teknikk delen er at du ikke blir for overivrig, det er veldig viktig å ikke stresse, men finne roen i vannet. Etter du har f,eks tatt 500m med teknikk trening, så kan du bytte til bryst og svømme det resten av treninga.

Lenke til kommentar

Kan man putte melk og proteinpulver i en blender? blir det blandet godt nok da?

 

Har du et proteinpulver av god kvalitet, trenger du ikke å gjøre annet enn å røre med ei skje.

 

Og hvordan mener du at vi skal svare på dette? Du nevner hverken hvilket merke det er snakk om, eller gir en definisjon på "godt nok".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...