Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker dere melk eller vann i grøten :hmm:? Jeg kan ikke se åssen 80G havregryn og 2,5 DL melk blir direkte lite protein. Samt det lille ekstra i brunosten på toppen.

Det utgjør ca 20g proteiner og nærmere 400 kcal. Til sammenligning gir en stor kyllingfilet dobbelt så mye proteiner og halvparten så mange kalorier.

Men som sagt, havregrøt er en knallbra rett det. Men ville ikke sett på det som noen stor proteinkilde.

Lenke til kommentar

Havregryn endrer ikke GI av å bli kokt nei...

Jeg for min del synes 50 gram havregrøt med kanel (senker visstnok GI på en finurlig måte, men det er bare noe jeg mener å ha lest for lenge sia...)og banan i er nammenamm :new_woot:

Tar jo bare 2,5 minutter i mikroen så er den ferdig...

Lenke til kommentar

Noen som har sett på, eller har erfaringer med Layne Nortons routine?

Går i all hovedsak ut på å trene alle muskelgrupper to ganger i uke, en gang med lav rep og en gang med høy rep.

Overkropp lav rep

Underkropp lav rep

Hvile

Rygg/skuldre høy rep

Bein høy rep

Armer/bryst høy rep

Synes det ser spennende ut.

http://www.simplyshredded.com/mega-feature-layne-norton-training-series-full-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Ang knebøy.

1. Det holder vel med to vekter i hendene fremfor en slik vektstang på skuldrene?

2. Om det går med to vekter, Kan det være noe å ta Biceps-trening samtidig?

1. Se på utfall, tror det har mer for seg:-)

Bulgarske utfall eller step. Altså trappetrinn opplegg

Lenke til kommentar

Om dagen ligger jeg på 2000 kcal og får i meg ca 150 proteiner. Jeg veier 85 kg og er 184 høy.

Vil jeg fortsatt bygge muskler med dette inntaket? Jeg trener 3 ganger i uken. Målet er å burne det meste overfladige fettet til sommeren :)

Lenke til kommentar

Om dagen ligger jeg på 2000 kcal og får i meg ca 150 proteiner. Jeg veier 85 kg og er 184 høy.

Vil jeg fortsatt bygge muskler med dette inntaket? Jeg trener 3 ganger i uken. Målet er å burne det meste overfladige fettet til sommeren :)

Nja.

Lenke til kommentar

Hvis maalet ditt er fettforbrenning bor du auke protein-inntaket til 200g+ protein per dag.

Du ligg omtrent paa idealvekta di, saa det er ikkje mykje du bor brenne bort, ellers vil du berre sjaa tynn ut.

Med det energiinntkaet vil du ikkje faa noko meir muskelmasse, du vil berre unngaa aa miste muskelmasse mens du brenner bort fettet.

Auk til ca. 2500 kcal saa vil du auke muskelmasse utan aa legge paa deg mykje feitt.

Auk til ca. 3000 kcal saa vil du bygge muskelmasse raskare, men ogsaa legge paa deg meir feitt.

Lenke til kommentar

Delte meininger om det, generelt ser man raskare auke i muskelmasse desto meir ein spiser.

HF o.l. medforer sjolvsagt foredelen at ein ikkje maa stresse med bulk/deff.

Men, desto mindre du spiser desto viktigare blir forholdet mellom naeringsstoffa du faar i deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...