Mikkel™ Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 All aktivitet er bedre enn ingen aktivitet vil jeg tro. Det som anbefales er å ha samme antall\type økter og gå ned på lengen av øktene til 50-70% av det du pleier. Ifølge eksperter skulle man iallefall ta det rolig uka før birken, vet ikke om jeg hadde tjent / tapt no på å trene litt likevell, men tok nå en ukes fri. Rolig ja, men det er relativt. De fleste steder har jeg lest at man ikke skal sitte i sofaen siste uka for å "spisse formen" for da blir en bare daff. Hvis en trener 15timer i uka vil man ha god effekt av å trene roligere de siste ukene før et renn. Denne effekten blir lavere om man trener mindre slik at ved 10 timer i uka vil en ikke ha en like stor effekt av å ta det rolig i 1-2 uker før konkuranse og ved 5timer\uke vil det ikke utgjøre noen forskjell. Jeg ville kortet ned på øktene og kanskje lagt til en økt 2 dager før med 2-3 korte intervall-drag. Kilde: Hoffman, J. (2002). Physiological Aspects of Sport Training and Performance. Har bestemt meg for å kjøre en dag med styrke og en dag med mølle pluss 2 mindre skiturer. Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 noen av de billige må vel smake godt! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg synes PF sitt pulver smaker godt både med melk og vann ... Men så er vel ikke det direkte billig heller da Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 får vel prøve å skaffe meg jobb, så kan jeg kjøpe det de store gutta kjøper.(altså dyrt pulver) Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Proteinfabrikken sitt pulver smaker virkelig digg med melk Går greit ned med vann, men da halverer jeg mengden av vesken i forhold til melka. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Noen som har tips til retter som er raske å lage og som inneholder masse protein? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Havregrøt (Gjerne med tynne eple skiver og kanel <3) Kyllingfilet med grønnsaker Omelett Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Uhm, ja. Det finnes en tråd om akkurat det her et sted, og du trenger ikke å leite spesielt lenge for å finne den heller. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Havregrøt er best med brunost og sukker! Basta! Eple og kanel smaker Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Tunfisk blandet med kesam og pesto. NAM. Også legger du til diverse salatting. Løk, isbergsalat, tomat, agurk, mais, osv osv. Dritgodt og dritlett å lage. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg har blitt veldig glad i purreløk i det siste. Kan brukes i så mye og hever smaken Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Havregrøt inneholder ikke akkurat mye protein, men det er jo sunt og godt. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Bruker dere melk eller vann i grøten ? Jeg kan ikke se åssen 80G havregryn og 2,5 DL melk blir direkte lite protein. Samt det lille ekstra i brunosten på toppen. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Er det ikkje slik at havregryn ikkje er fullverdig protein då? Eller er eg heilt på villspor? Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Havregryn har ikke en "fullverdig" aminosyreprofil. Dvs havregryn inneholder ikke alle de 8 essensielle aminosyrene vi ikke kan produsere i kroppen og må få tak i fra maten. Havregryn og melk vil utfylle hverandre og vil tilsammen gi en "fullverdig" aminosyreprofil. Men jeg vet ikke om det vil gi nok av de forskjelige aminosyrene. Men havregryn er vel først og fremst en karbkilde, ikke en proteinkilde. Jeg vil ikke si at havregryn er et måltid som du får MASSE protein i. Da vil jeg heller anbefale omelett eller tunfisksalat eller lignende. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Men igjen da. Jeg tar shake til hvert måltid med ca. 25-30g pulver. Sååååååeeeeeeh ... Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Men nå var spørsmålet om retter med masse protein ... Lite vits å anbefale havregryn men så også si at du må ta proteinshake i tillegg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 syns å huske at havregryn har 7 EA... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå