Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardt dette med trening, man blir jo så avhengig, og det er ikke lett å komme vekk ifra det. Noen dager uten trening, eller sykdom og man føler seg forjævlig, mister all selvtillit og føler seg pinglete. Om dagene går man kun og gleder seg til trening, etterhvert begynner man å bry seg om hva man spiser, hvordan man ser ut. Til slutt er livet bare "spise, trene, spise, sove, trene, spise".

Ikke begynn med trening folkens!!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hardt dette med trening, man blir jo så avhengig, og det er ikke lett å komme vekk ifra det. Noen dager uten trening, eller sykdom og man føler seg forjævlig, mister all selvtillit og føler seg pinglete. Om dagene går man kun og gleder seg til trening, etterhvert begynner man å bry seg om hva man spiser, hvordan man ser ut. Til slutt er livet bare "spise, trene, spise, sove, trene, spise".

Ikke begynn med trening folkens!!

Det er som dop. It makes you feel goood.

Men ja! Jeg merker det selv. Når jeg er hjemme og slikt må jeg gjøre ett eller anna fysisk. Samma faen hva, hvis ikke får jeg ikke sove om kvelden. Tenker og en del på hva jeg spiser når jeg er hjemme siden jeg stort sett ikke kontrollerer noe selv. Det meste går i "meh... mat er mat" kategorien :p

Lenke til kommentar

Jeg pleier å bruke smithmaskinen til benk hvis jeg trener alene, hvis noe skulle skje så kan jeg bare vri på stanga så stopper den. så slepper jeg å få den over meg.

Jeg kan ikke se at dette kan hjelpe noe, hvis noe galt skjer vil det jo skje før man rekker å tenke at man skal vri stanga for å stoppe den på vei ned?

Lenke til kommentar

Første trening på hvertfall en måned, kansje to. Diverse flytting og oppussing av nye hybelen min har tatt alt for mye tid og voerskudd.

75kg x5x5 var tungt nok i benken.Klarte overaskende mange chinups (10+9+5) og veier usle 82kg (10kg mindre enn i fjor sommer). Det er vell bare å hive seg i treningen igjen, med full pakke og spise som en hest. Men er det håp om å nå sommerformen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Du får lære deg å kaste vekk stanga.

Hehe. Det kan fort bli skummelt i benk. Det å trene til failure er idioti uansett, og da trenger man ikke spotter.

(I verste fall får man velte av vektene/rulle ned stangen)

Lenke til kommentar

Du får lære deg å kaste vekk stanga.

Problemet med smithmaskin er at du ikke får en naturlig bevegelse, og derav kan skade deg, du får ikke trent de stabiliserende musklene da smithmaskinen hjelper deg her, og derav blir du ikke sterk "på ekte", men det viktigste: Du selger selvrespekten din.

Uten at jeg bruker smithmaskin selv, så må jeg bare påpeke at det er like lett å bli skadet i vanlig benkpress.

Ikke sterk på ekte?

Det pratet med selvrespekt kan du ta når du benker 300 kg ;) Helt vannvittig hvor mye hardcore snakk det er her inne om knebøy, frivekter og annen dogma.

Lenke til kommentar

Funksjonell styrke er et begrep folk kaster ut i lufta uten å tenke over hva det betyr. Hvordan er 180 kg i skråbenk i smith for reps ikke funksjonelt? Hvis det ikke er funksjonelle muskler, så vil jeg gjerne ha litt av de. Jeg tipper hvis du gir Jason Wojo i videoen en stund på å øve inn teknikk med fristang så kommer han til å løfte samme vektene som i smith, om ikke mer.

Endret av Discipline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Funksjonell styrke er et begrep folk kaster ut i lufta uten å tenke over hva det betyr. Hvordan er 180 kg i skråbenk i smith for reps ikke funksjonelt? Hvis det ikke er funksjonelle muskler, så vil jeg gjerne ha litt av de. Jeg tipper hvis du gir Jason Wojo i videoen en stund på å øve inn teknikk med fristang så kommer han til å løfte samme vektene som i smith, om ikke mer.

Fordi at skuldrene og brystet ditt består av noen store muskler, som gjør jobben, mens du har en hel del andre som holder ting der dem skal være og støtter opp re store musklene. Smiths maskin, apparater, og benpressmaskin trener kunn de store skyv rett frem musklene, mens alle små ikke får noe trening.

Ang Jason Woo. Om han har trent i den maksinen hele sin karriere kommer han ikke til å klare å holde 300kg stødig nok til å løfte i det hele tatt.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1979

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Uten at jeg bruker smithmaskin selv, så må jeg bare påpeke at det er like lett å bli skadet i vanlig benkpress.

Poenget med en smithmaskin er at du får den ikke av deg dersom det først går galt. En fri stang kan veltes eller rulles. En smithstang står bom fast, og "sikkerhetskrokene" er i beste fall en falsk trygghet.

Jeg har forøvrig løftet stangen av brystkassen til folk opp til flere ganger på konvensjonelle treningssenter. Stort sett trenger man ikke så veldig mye hjelp for å få det opp igjen, med mindre man har skadet seg. Stort sett har det bare vært egoet som har fått en skramme eller to :)

EDIT: Altså folk som har feilet i benk, uten spotter.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...