HValder Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Fordi den blir tungt belastet med både mark og stangroing på samme økt, med mindre du ror med bryststøtte. Du merker kanskje ikke noe til det nå, eller neste mnd, men det er stor sannsynlighet for at det blir for mye etterhvert. Det er en grunn til at gamle og gode programmer har roing og mark på separate dager. Veldig avhengig av kor tungt du kjører og korleis du utfører roinga. Generelt foretrekker eg pull-ups eller nedtrekk på markløft dagane. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Ja, det er sant. Tok det som en selvfølge at han ikke kom til å gjøre det utifra hvordan han skreiv. Men det er jo en mulighet, ja. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Kjører man med lite vekt så er man vel svak og tåler mindre igjen. Det er jo litt dumt å prøve for å finne ut , ikke sikkert man merker det med en gang. Jeg prøver iallefall å unngå det. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Stakkars korsryggen din Du kan jo komme med det velbegrunnede innlegget ditt med en gang, i steden for å gå omveien om dette? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Er det farlig å trene når man er stiv etter forrige trening? Eller er det bare å kjøre på? Endret 23. mars 2011 av HOK Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Er det farlig å trene når man er stiv etter forrige trening? Eller er det bare å kjøre på? Ikke farlig, men varm litt ekstra opp før treningen og pass på at du har lang nok restitusjons tid mellom belastningen på den aktuelle muskelgruppen (~20-36 timer) Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Kan jeg tar militærpress med manualene mine? Evt en øvelse som er tilnærmet like bra? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Det funker. Evt. arnold press. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Kan jeg tar militærpress med manualene mine? Evt en øvelse som er tilnærmet like bra? Militærpress kan kjøres med manualer ja evt kjør arnoldpress sittende/stående edit: Litt treg men ja Endret 23. mars 2011 av Mikkel™ Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Takk for svar En annen ting, vil skaffe meg en sånn stol/benk som kan justeres opp fra vanlig benk til skråbenk/sittende skulderpress. Litt usikker på hva det heter som dere skjønner (hantelbenk?). Har prøvd å lett litt og det beste jeg fant var denne. Virker den grei til 999,- eller bør jeg se etter noe annet? Hvilke nettbutikker/leverandører anbefaler dere? Lenke til kommentar
Continum Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Heisann! Programmet mitt er lagt opp til at jeg øker med 2.5kg på fredager, samt at jeg da går ned 2 reps i basis øvelsene. Jeg kjører bryst og armer mandag og fredag, bein og rygg på onsdag. Så slik som det er i dag skal jeg øke med 2.5 kg. Men burde jeg gå ned 2 reps da også eller kjøre med fullt reps, siden jeg trener rygg og bein bare en dag? Håper dere skjønnte hva jeg mente. Håper på raskt svar siden jeg skal trene på rygg og bein på en halvtimes tid Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Hvis du klarer så kjører du samme antall reps. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Takk for svar En annen ting, vil skaffe meg en sånn stol/benk som kan justeres opp fra vanlig benk til skråbenk/sittende skulderpress. Litt usikker på hva det heter som dere skjønner (hantelbenk?). Har prøvd å lett litt og det beste jeg fant var denne. Virker den grei til 999,- eller bør jeg se etter noe annet? Hvilke nettbutikker/leverandører anbefaler dere? Den du ser på der er laget for motbakke i varierende vinkel. Ser ikke ut til at den kan brukes i flat eller sittende stilling. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Okei. Har du tips til nettbutikker jeg bør sjekke ut? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Heisann! Programmet mitt er lagt opp til at jeg øker med 2.5kg på fredager, samt at jeg da går ned 2 reps i basis øvelsene. Jeg kjører bryst og armer mandag og fredag, bein og rygg på onsdag. Så slik som det er i dag skal jeg øke med 2.5 kg. Men burde jeg gå ned 2 reps da også eller kjøre med fullt reps, siden jeg trener rygg og bein bare en dag? Håper dere skjønnte hva jeg mente. Håper på raskt svar siden jeg skal trene på rygg og bein på en halvtimes tid Kor mykje og kor ofte du bør auke avhenger av øvelse og hvilket nivå du er på. For nybegynnarar er det ofte gunstig å byrje med lav vekt og auke med 2,5 kg kvar økt, 5kg for markløft og beinpress. Takk for svar En annen ting, vil skaffe meg en sånn stol/benk som kan justeres opp fra vanlig benk til skråbenk/sittende skulderpress. Litt usikker på hva det heter som dere skjønner (hantelbenk?). Har prøvd å lett litt og det beste jeg fant var denne. Virker den grei til 999,- eller bør jeg se etter noe annet? Hvilke nettbutikker/leverandører anbefaler dere? Den du ser på der er laget for motbakke i varierende vinkel. Ser ikke ut til at den kan brukes i flat eller sittende stilling. Står på sida at den kan brukast "med seks justeringsmuligheter fra skråbenk til situpsbenk". Mao ser den ut til å passe fint for formålet. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Er situpsbenken flat? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Spørsmål om RYP. På kalkulatoren der, hvor man fyller inn info. Skråbenk Manualer f.eks, er det snakk om vekta tilsammen, eller vekt på en av vektene man løfter? Og skal man ta med vekta på stanga i knebøy? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Tar med vekten på alt man løfter, altså inkludert stanga. Om du skriver inn vekten per arm eller totalt blir akkurat det samme. (Selv skriver jeg inn per arm, altså hva selve manualen veier) Endret 23. mars 2011 av Matsemann Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Ïnkludert stanga ja. Hva er vekta på en vanlig smithmaskinstang? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Dunno, 20 kg sikkert. Men unngå smithmaskin om du kan. Endret: Noen smithmaskiner har motvekter som gjør at vekten på stangen i praksis er 0. Endret 23. mars 2011 av Matsemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå