Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Fordi den blir tungt belastet med både mark og stangroing på samme økt, med mindre du ror med bryststøtte. Du merker kanskje ikke noe til det nå, eller neste mnd, men det er stor sannsynlighet for at det blir for mye etterhvert. Det er en grunn til at gamle og gode programmer har roing og mark på separate dager.

Veldig avhengig av kor tungt du kjører og korleis du utfører roinga. Generelt foretrekker eg pull-ups eller nedtrekk på markløft dagane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

En annen ting, vil skaffe meg en sånn stol/benk som kan justeres opp fra vanlig benk til skråbenk/sittende skulderpress. Litt usikker på hva det heter som dere skjønner (hantelbenk?).

Har prøvd å lett litt og det beste jeg fant var denne.

Virker den grei til 999,- eller bør jeg se etter noe annet? Hvilke nettbutikker/leverandører anbefaler dere?

Lenke til kommentar

Heisann!

Programmet mitt er lagt opp til at jeg øker med 2.5kg på fredager, samt at jeg da går ned 2 reps i basis øvelsene. Jeg kjører bryst og armer mandag og fredag, bein og rygg på onsdag. Så slik som det er i dag skal jeg øke med 2.5 kg. Men burde jeg gå ned 2 reps da også eller kjøre med fullt reps, siden jeg trener rygg og bein bare en dag? Håper dere skjønnte hva jeg mente.

Håper på raskt svar siden jeg skal trene på rygg og bein på en halvtimes tid :p

Lenke til kommentar

En annen ting, vil skaffe meg en sånn stol/benk som kan justeres opp fra vanlig benk til skråbenk/sittende skulderpress. Litt usikker på hva det heter som dere skjønner (hantelbenk?).

Virker den grei til 999,- eller bør jeg se etter noe annet? Hvilke nettbutikker/leverandører anbefaler dere?

Den du ser på der er laget for motbakke i varierende vinkel. Ser ikke ut til at den kan brukes i flat eller sittende stilling.

Lenke til kommentar

Heisann!

Programmet mitt er lagt opp til at jeg øker med 2.5kg på fredager, samt at jeg da går ned 2 reps i basis øvelsene. Jeg kjører bryst og armer mandag og fredag, bein og rygg på onsdag. Så slik som det er i dag skal jeg øke med 2.5 kg. Men burde jeg gå ned 2 reps da også eller kjøre med fullt reps, siden jeg trener rygg og bein bare en dag? Håper dere skjønnte hva jeg mente.

Håper på raskt svar siden jeg skal trene på rygg og bein på en halvtimes tid :p

Kor mykje og kor ofte du bør auke avhenger av øvelse og hvilket nivå du er på. For nybegynnarar er det ofte gunstig å byrje med lav vekt og auke med 2,5 kg kvar økt, 5kg for markløft og beinpress.

Den du ser på der er laget for motbakke i varierende vinkel. Ser ikke ut til at den kan brukes i flat eller sittende stilling.

Står på sida at den kan brukast "med seks justeringsmuligheter fra skråbenk til situpsbenk". Mao ser den ut til å passe fint for formålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...