Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To hovedtyper, myse (whey) og kasein. Myse virker fort, kasein bruker kroppen lenger tid på å ta opp. Det beste skal være pulver med 50/50 myse-kasein, og er det samme forholdet som i morsmelk.

Er også forskjell på konsentrat og isolat, da proteinpulver som er et isolat har et mye høyere proteininnhold, og tilsvarende et mye lavere innhold av annet "rusk" i pulveret.

Lenke til kommentar

Isolat er bedre enn konsentrat, men også dyrere. Det er best å ta en blanding av myse-protein og kasein-protein innen 1 time etter treningen. Mange folk mener at blandingsforholdet skal være 1:1 men jeg har ikke sett noe forskning eller kilde på at det er sant.

Bruker selv myoprotein, det er av isolat har 1:1 blandingsforhold myse-kasein og smaker himmelsk med melk (:p). Dog koster det skjorta. Skulle jeg kjøpt ny ville jeg vurdert konsentrat hvis jeg skulle vært på buff. Forurensing i form av karbohydrater er ikke så viktig da ...

Lenke til kommentar

Fordi den blir tungt belastet med både mark og stangroing på samme økt, med mindre du ror med bryststøtte. Du merker kanskje ikke noe til det nå, eller neste mnd, men det er stor sannsynlighet for at det blir for mye etterhvert. Det er en grunn til at gamle og gode programmer har roing og mark på separate dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...