Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4x4 skal utføres med konstant fart på alle drag. Hvis du følger med på pulsen vil den stige med et par prosentpoeng per drag, det er det siste draget som skal være innenfor 90-95%.

edit: første draget kan være på en litt lavere fart for å venne kroppen til belastningen.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Hver eneste gang jeg er på gymmen, skal det alltid sitte en fyr å glane på meg i mens jeg driver med øvelsene mine. Ikke nok med det, men de fleste som gjør slikt har altid blikket med et buskap om at de er så sykt mye sterkere enn deg og at de løfter mye mer enn hva jeg selv gjør.

Kan ikke slutte å irritere meg over disse folkene. De fleste ser på det sikkert som motivasjon, men jeg blir virkelig argh.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar
Mange kroppsbyggere trener hver muskelgruppe 1 gang per uke men det skyldes nok mer mangel på tid.

Hele greia er jo latterlig, siden det ikke nevnes noe om progresjonen så er hele teksten useless.

Njaaa, de skriver at du skal ta trene med 60% av 1RM (ca 15RM) Det vil jo si at hvor mye motstand som trengs vil forandre seg etter hvert.

Selvsagt kunne de ha tatt med at man må øke, hvor ofte og mye. Men artikkelen går jo ut på hvordan og hvor mye man skal trene, konklusjonene er altså 4 sett med 80% belastning av 1RM, 3 ganger i uken for de som er "trente"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...