Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At eg er "ny" har vell ingenting med saken å gjere? Kroppen min fungerar mykje bedre når eg tek jack3d, eg presterer bedre og konsentrasjonen er bedre.

robert: trur du virkeleg musklane mine bare *poff* forsvinn når ein sluttar med jack3d? treng ikkje jack på opptaket, eller seinare anna enn om eg skulle slutte i militæret og begynne å trene på fritida igjen :)

Selvfølgelig forsvinner ikke musklene, men jeg tenkte mer på den oppkvikkende effekten som du har blitt vant til å ha som ikke kommer til å være der...

Lenke til kommentar

Er det forskjellige vekter på en normal benkpress-stang og denne?

Noen smiths maskiner har motvekt som gjør at stangen er vektløs, mens andre har ikke det. Da vil den som regel veie 20 kg.

drakk litt i dag. ikke så mye, kom nettopp hjem og som dere ser har jeg ikke mye skrivefeil og sånn... drakk kanskje 5 halvlitere maks. vil det ha noe å si om jeg trener i morgen? har jo hørt at man ikke bør trene dagen etter man har drukket, men jeg er jo ikke særlig full.

Så, vil det ha noe å si?

Alkohol har "ingenting" å si på musklene eller muskelvekst. Det som ofte ødelegger er at når du drikker vil også kosthold, samt søvn bli forstyrret og dette kan ha effekt på det totale trenings bildet.

Et hett tips til når du kommer hjem, drikke masse melk! Dette nøytraliserer syrene i kroppen og hjelper til å bygge opp mye av det alkohol bryter ned. Dagen der på når du står opp, pass på å få i deg godt med mat (helst noe du liker. Egg og bacon med skikkelig appelsinjuice (Sunniva eller topicana) er WIN for min del!) samt væske. Sett deg på porselenet og få ut det du ikke trenger, ta deg en dusj og gå en lang tur ;)

Jeg skrev et ganske langt innlegg om dette tidligere, men nevner det igjen: Hold dere unna denne typen tilskudd hvis dere har tenkt dere inn i militæret. Forsvaret har en egen dopingpolicy, og de foholder seg til blant annet WADAs liste også.

For å finne sporene jack3d setter så må man ta en urin test og ytterst få vil bli testet når de går inn i forsvaret. Narkohundene vil nok også gå rett forbi en boks med Jack3D.

Synes også at kritikken mot Ondskap er litt voldsom, påkjenningen forsvaret tilbyr er en helt annen enn den treningen han driver med gjør nå. Har ingen tro på at mangel på Jack3D vil skape noen problemer!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde vært vandt til dette nå Bisk0p. Folk spyr ut info uten å egentlig hvite hva de snakker om. Jeg aner ikke hvorfor, men det føles vel positivt ut å bidra, selv om de ender opp med å gjøre det motsatte.

Rette ræva som feis, Paperwalls :whistle:

• Liker 8
Lenke til kommentar

For å finne sporene jack3d setter så må man ta en urin test og ytterst få vil bli testet når de går inn i forsvaret. Narkohundene vil nok også gå rett forbi en boks med Jack3D.

Synes også at kritikken mot Ondskap er litt voldsom, påkjenningen forsvaret tilbyr er en helt annen enn den treningen han driver med gjør nå. Har ingen tro på at mangel på Jack3D vil skape noen problemer!

Jeg vet at sjansen for å bli testet og tatt er minimal, og jeg skjønner også at et slikt tilskudd er relativt uproblematisk, men poenget er at regler er regler, og de skal følges. Spesielt i en organisasjon som Forsvaret.

Lenke til kommentar

Du burde vært vandt til dette nå Bisk0p. Folk spyr ut info uten å egentlig hvite hva de snakker om. Jeg aner ikke hvorfor, men det føles vel positivt ut å bidra, selv om de ender opp med å gjøre det motsatte.

Ser gjerne at du backer opp slike kommentarer, mtp at det tydeligvis er flere som er enige med deg.

Lenke til kommentar

Ser gjerne at du backer opp slike kommentarer, mtp at det tydeligvis er flere som er enige med deg.

lol, du er vel siste personen som burde komme med den regla der!

Lenke til kommentar

Jeg ville trent de øvre ryggmusklene (Tror det er Latissimus Dorsi jeg tenker på), men også resten av ryggen, man bør trene rygg minst like mye som bryst. Ville også ha trent korsryggen for minske faren for ryggskader og få en bedre holdning.

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Spørsmål ang. 4x4 interval. Er det slik at eg burde gjere det?

jogge 4minutt

springe 4minutt

jogge 4minutt

springe 4minutt

jogge 4minutt

springe 4minutt

jogge 4minutt

springe 4minutt

Og sjølvsagt oppvarming og nedtrapping.

Har eg forstått prinsippet?

Ja, men jogginga bør være veldig rolig on kontrollert, bare for å holde seg i gang.

Lenke til kommentar

Spørsmål ang. 4x4 interval. Er det slik at eg burde gjere det?

jogge 4minutt

springe 4minutt

jogge 4minutt

springe 4minutt

jogge 4minutt

springe 4minutt

jogge 4minutt

springe 4minutt

Og sjølvsagt oppvarming og nedtrapping.

Har eg forstått prinsippet?

Ganske riktig, men vanligste er vel:

Oppvarming

springe 4minutt (85-95% av makspuls)

jogge/gå 3 minutt (ca. 60-70%)

Nedjogging

Lenke til kommentar

Ja, 4x4 er veldig bra for kondisjonen. Et hardt program da, så hvis du ikke har jogget noe særlig før ville jeg kanskje starta med en gang i uka og en langkjøring også gå over til flere ganger 4x4 etterhvert. Btw ikke spring på asfalt eller tredemølle, da er det lett å få beinhinnebetennelse som garantert vil ødelegge befalskoleopptaket for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...