Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye løfter du? Alt under 60kg teller nesten ikke..

Har løftet 70kg 10x3 i det siste. For å få inn teknikken før jeg begynner på tyngre løft. Mener du at hvis man tar under 60kg i knebøy kan man bare droppe det, for "da teller det nesten ikke"?

Lenke til kommentar

Tar ikke så veldig lange pauser egentlig. Bare puster litt og rister litt løs. Burde kanskje bli flinkere på det? Vil det ha noe å si?

Nei.

Pauselengden har faktisk ikke så mye å si så lenge du ikke lar det gå mer enn 2-3 minutter mellom hvert sett.

Jeg prøver å holde pausene under 1 minutt og har ingen problemer med det...

Lenke til kommentar

Har greid å motivere meg selv for litt sarkoplastisk hypertrofi de neste 5 øktene, for å få en pause fra den myofibrillære hypertrofien. Kan hende jeg overanalyserer nå, men det er enten dette eller deload - for jeg føler jeg stangnerer i mesteparten av løft for tia. Jeg er veldig motivert nå, men jeg vet jeg kommer til å hate meg selv etter økta i morra - høyrep er ikke "my cup of tea" når det kommer til trening.

Uanz, har tenkt å kjøre myo-reps på alt for å effektivisere treninga, har satt opp disse øvelsene - ser det greit ut? Tenker kanskje roinga og nedtrekken kommer til å dobbeltaktivere bakside skulder og lats?

Armhevinger, strikte med nesa neddi og utlåsning i topp. 15-20 +5x

Bryst, triceps, sagmuskelen, framside delts.

Nedtrekk, smalt grep. ~45 kg. 15-20 +5x

Biceps, lats.

Roing, triangelgrep/nøytralt grep. ~20-30 kg. 15-20 +5x

Traps, øvre rygg, bakside delts. Litt biceps og litt lats.

Liggende sidehev. 3 kg. 15-20 +5x

Delts.

Knebøy. 60-70 kg. 15-20 +5x (wish me luck xD)

Til paralell, hoftedominant variant. Bein generelt.

Lenke til kommentar

Jeg trodde Scooby overdrev litt når han viser hvordan man IKKE skal utføre øvelser. Men jaggu har vi ikke en på treningssenteret som gjør det akkurat slikt som Scooby viser.

Edit: Nå er ikke jeg den som ser på andre uansett hvordan dem trener, men denne karen tar kaka (han krever bokstavelig talt oppmerksomhet selv)

Endret av hurts.when.IP
Lenke til kommentar

Hvor mye løfter du? Alt under 60kg teller nesten ikke..

Har løftet 70kg 10x3 i det siste. For å få inn teknikken før jeg begynner på tyngre løft. Mener du at hvis man tar under 60kg i knebøy kan man bare droppe det, for "da teller det nesten ikke"?

Vel, nei, men det å si at det tar 30 min. sier mer om hvor mye du løfter. Og jeg prøver bare å impregmere i hjernen din at 30min på det programet der, utgår rimelig fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...