Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Et spørsmål som sikkert er spurt om flere tusen ganger her i tråden, men jeg føler ikke er besvart godt nok. Kan det på noen som helst mulig vis være farlig å trene styrke i en alder av 16? :)

Er litt bekymret, ettersom jeg stadig vekk hører om vekstproblemer osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål som sikkert er spurt om flere tusen ganger her i tråden, men jeg føler ikke er besvart godt nok. Kan det på noen som helst mulig vis være farlig å trene styrke i en alder av 16? :)

Nei, det er ikke farlig. Bare myter og oppspinn :)

Lenke til kommentar

aner ikke hvorfor folk sier sånt, etter jeg begynte og trene styrke har jeg vokst 5-6cm i høyden. Så lenge man trener riktig så har det ikke noe og si om man er 16 eller 30 år.

Lenke til kommentar

aner ikke hvorfor folk sier sånt, etter jeg begynte og trene styrke har jeg vokst 5-6cm i høyden. Så lenge man trener riktig så har det ikke noe og si om man er 16 eller 30 år.

Denne 16-årsalderen er vel satt for at man ikke skal begynne å trene for tidlig å bli sittende på lav høyde. Men alt rundt 16 skulle vel gå bra, har selv trent siden før jeg var 16 og er høyere enn begge foreldrene mine så...

Lenke til kommentar

Bli sittende på lav høyde? Styrketrening påvirker ikke høyden.

Grensen er vel satt fordi fjortisser skal bli store og sterke fort, og gjør mye feil i sin uvitenhet. Men har man en moden tilnærming der man bruker tid på å terpe teknikk og trener riktig er det bare positivt.

I Sverige er anbefalt grense 7 år fra staten sin side.

Lenke til kommentar

hvis det kun er vektnedgang som er målet så er det i teorien ingen forskjell på å spise 500kcal mindre enn å forbrenne 500kcal ekstra. Men det er jo selvsagt helsemessig bedre å løpe for 500 kcal.

Men i sum så er det kostholdet som avgjør uansett. Du kan ikke spise ubegrenset selv om du løper og forbrenner 500kcal. Da kan du bare spise 500kcal mer enn hvis du ikke løper.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel si at jeg har et helt ok kosthold. Relativt sunt, og godteri er forbeholdt helga. Har også kuttet helt ut å drikke kalorier, med unntak av en og annen proteinshake.

Går veldig mye kyllingfilet og karbonadedeig. Så satser på at vekta synker sakte, men sikkert frem mot sommeren.

Lenke til kommentar

Aaaaaaaah, øl...

Er bare 128(ish) kcal i en 0,33 og masse b-vitaminer, kalium og magnesium...

Raaaaaaaaaaaaaaaaap...

Fikk akkurat tilbake blodprøver. Hadde for høye verdier av magnesium xD Tar ikke zma, så sikkert på grunn av øl ^^,

Påvist kyssesyken innen siste 6 måneder også... Eller var alt fint ;)

Lenke til kommentar

Jeg har vrikket ankelen ganske så kraftig idag. Har dere noen tips til hva jeg kan trene imorgen da (jeg SKAL trene, det har jeg bestemt meg for) uten at det blir noen særlig belastning på ankelen?

Det er såpass vondt at jeg ikke klarer å legge vekt på foten engang.

Imorgen trener jeg kun med kroppen til hjelp, treningssenteret er stengt, men har egentlig bare treningsstrikk som hjelpemiddel.

Kan jeg f.eks ta planken/ pushups uten at jeg får veldig vondt i ankelen?

Har noen et par øvelser til meg som jeg kan gjøre (uten vekter) når jeg ikke kan belaste høyrefoten?

Lenke til kommentar

Ser at jentene her oppe har begynt med å ta knebøy (Med disse fastmonterte vektene på stenger, typ 10kg, 12kg, 15kg, blir også brukt av douchecurls gutta som har blitt jaget bort fra squat racken)på bosu ball. Det ser livsfarlig ut, kanskje jeg får bryte min egen <Rule #3>

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...