Mikkel™ Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg er melkoman. Avvending høres traumatisk ut Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg er melkoman. Avvending høres traumatisk ut Gikk greit faktisk Hjalp veldig på å ha proteinpulver som kunne blandes i vann, sparer penger på slikt! Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ikke for å bryte ned selvtilliten din, men kravet for 3 mila er jo 4 og en halv time og det er med 12kg sekk + at du går i miltærutstyr inkl skoene. Så 16km med 16kg sekk på 2 og en halv time burde gå ganske lett egentlig, kommer jo selvfølgelig ann på terrenget. Er det i fjellet er jo 3 timer en god tid. Uansett bra at du klarte målet ditt også er det bare å fortsette å presse tida nedover! Du klarar nokk ikkje å bryte ned den gitt 3mila er noko alle på befalskulen skal igjennom? Trur det skal gå ganske lett med trening. Er tross alt bare andre turen min med sekk, så er veldig fornøgd mtp. formen eg er i no. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg er melkoman. Avvending høres traumatisk ut Gikk greit faktisk Hjalp veldig på å ha proteinpulver som kunne blandes i vann, sparer penger på slikt! Ja det hender seg jeg blander med vann og Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Takler ikke i vann, jeg. Synes Prozyme med sjokolade er ganske udigg i vann. Noen som er bedre? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ikke for å bryte ned selvtilliten din, men kravet for 3 mila er jo 4 og en halv time og det er med 12kg sekk + at du går i miltærutstyr inkl skoene. Så 16km med 16kg sekk på 2 og en halv time burde gå ganske lett egentlig, kommer jo selvfølgelig ann på terrenget. Er det i fjellet er jo 3 timer en god tid. Uansett bra at du klarte målet ditt også er det bare å fortsette å presse tida nedover! Du klarar nokk ikkje å bryte ned den gitt 3mila er noko alle på befalskulen skal igjennom? Trur det skal gå ganske lett med trening. Er tross alt bare andre turen min med sekk, så er veldig fornøgd mtp. formen eg er i no. Praktiseres vel litt ulikt fra bataljon til bataljon. Kan hende det er flere på befalsskolen som gjør det enn vanlig førstegangstjeneste, det vet jeg ikke. Jeg gjorde det ihvertfall og flere andre kompiser jeg kjenner som gikk den, men også en del som ikke gikk. Er uansett ikke noe krav å klare det, bare creds. Mange som skulket unna fordi de var "skadet". Uansett bare å gi opp underveis hvis du ikke har lyst å gå. For å klare kravet bør du jogge litt og gå veldig fort resten. Kan love deg at det gjør vondt i bena etter du er ferdig, M77 på asfalt i 3 mil er hat! Brukte selv 20 minutter på å komme opp fra senga og gå ned en trapp til dusjen etterpå og det var så fort jeg klarte, var helt ødelagt. Men vil du klare det så klarer du det, selv om de siste 10 kilometerne føles lange. Vi hadde også 15 kilometer med opprustning(uniform, våpen, hjelm, stridsvest og sekk) iløpet av fgtj, den gikk ganske lett på 2 timer. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 3 dager igjen til birken!! :s Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ikke for å bryte ned selvtilliten din, men kravet for 3 mila er jo 4 og en halv time og det er med 12kg sekk + at du går i miltærutstyr inkl skoene. Så 16km med 16kg sekk på 2 og en halv time burde gå ganske lett egentlig, kommer jo selvfølgelig ann på terrenget. Er det i fjellet er jo 3 timer en god tid. Uansett bra at du klarte målet ditt også er det bare å fortsette å presse tida nedover! Samme gjelder 8 km speedmarsj med 20 kg på ryggen. Kravet er en time, men jeg vet ikke om det er obligatorisk, og om dette varier fra avdeling til avdeling. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ikke for å bryte ned selvtilliten din, men kravet for 3 mila er jo 4 og en halv time og det er med 12kg sekk + at du går i miltærutstyr inkl skoene. Så 16km med 16kg sekk på 2 og en halv time burde gå ganske lett egentlig, kommer jo selvfølgelig ann på terrenget. Er det i fjellet er jo 3 timer en god tid. Uansett bra at du klarte målet ditt også er det bare å fortsette å presse tida nedover! Du klarar nokk ikkje å bryte ned den gitt 3mila er noko alle på befalskulen skal igjennom? Trur det skal gå ganske lett med trening. Er tross alt bare andre turen min med sekk, så er veldig fornøgd mtp. formen eg er i no. Når jeg gikk 3 mil, gikk jeg nesten hele tiden. Små jogget litt i nedoverbakker, men tok det veldig rolig. Mener jeg hadde en 10 min igjen på fristen og masse energi og humør Jegerløpet er vel noe du heller burde øve til, hvis jeg ikke tar feil er det 3km med 20kg på 20 min(?) Den er litt værre, men her også handler det om å være taktisk. Pass på tempoet, det er lett å ha et så lavt joggetempo at det er raskere og mer energisparende å gå. I tillegg jogg/spring i nedoverbakker og gå/jogg i oppover, spar energi! Takler ikke i vann, jeg. Synes Prozyme med sjokolade er ganske udigg i vann. Noen som er bedre? Whey-100 og Triple Pro-85 med sjokolade fra GG.no er veldig greie med vann, 100% Whey jordbær fra PF er også veldig god med vann!! Jeg skal snart bestille Whey Tech, har hørt at smaken er noen lunde lik Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ok gutta, så om jeg vil trene stabiliseringsmusklene nede i foten og danne slitesterke, solide føtter som er trent for ikke å pådra seg betennelser eller skader, hva bør jeg gjøre da? Noen tips om øvelser osv? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Samme gjelder 8 km speedmarsj med 20 kg på ryggen. Kravet er en time, men jeg vet ikke om det er obligatorisk, og om dette varier fra avdeling til avdeling. Kravet er vel 52 minutter med 22kg sekk på 7km hvis jeg ikke tar feil? Så vidt jeg har skjønt er det for det meste jegere som tar denne testen i hæren, fallskjermjegere og artillerijegere ihvertfall. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Det kravet du skrev gjelder for jegere ja, men kravet jeg nevnte er det som gjelder i min avdeling. Igjen, jeg vet ikke hvordan det er med andre avdelinger. 7 km med 22 kg på 52 m er neppe så mye tyngre. Så og si samme hastighet, ørlite tyngre sekk. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hvor får jeg mest og best mulig protein ut av penga? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) proteinpulver. edit: du tenker kanskje på kva type pulver o.l? Endret 16. mars 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
Brad Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ja, hva slags proteinpulver. Skal til Sverige i morgen og tar meg en tur innom http://www.bodypower.se/sv/ Noe dere anbefaler derfra? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Ja, hva slags proteinpulver. Skal til Sverige i morgen og tar meg en tur innom http://www.bodypower.se/sv/ Noe dere anbefaler derfra? De har nå Whey Tech fra PF som smaker godt i jordbær og har en 80/20 blanding av myse og kasein (ikke optimalt, men fremdeles bra) Endret 17. mars 2011 av bIsk0p Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ja, hva slags proteinpulver. Skal til Sverige i morgen og tar meg en tur innom http://www.bodypower.se/sv/ Noe dere anbefaler derfra? De har nå Whey Tech fra PF som smaker godt i jordbær og har en 80/20 blanding av myse og kasein (ikke optimalt, men fremdeles bra) fixed Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 har venta på en pakke fra proteinfabrikken i 15 dager nå... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 fixed Har vært så mye snakk om kreatin, gikk litt fort har venta på en pakke fra proteinfabrikken i 15 dager nå... Hva er det du har bestilt? Planlegger å legge inn en bestilling på ca 5000,- inkl frakt i dag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå