storken Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Veldig kult med lettvektere som er sykt sterke, uten en gang å ha nevneverdig muskelmasse. Mulig jeg kunne blitt sånn hvis jeg hadde blitt coachet til det eller noe, men slik jeg har trent og tenkt vet jeg at jeg ikke hadde vært i nærheten så sterk som jeg er nå hvis det ikke hadde vært for økningen i muskelmasse. Sitter litt å plundrer på det samme selv, men jeg er rimelig nybegynner - styrkemessig sett. Selv er planen å komme seg opp på "høyde-95cm" i kroppsvekt på rundt 10% kroppsfett. Rundt 80 kg. Det er fortsatt 8-10 kilo til det. Deretter vil jeg fokusere på å bygge opp styrken i forhold til kroppsvekt derfra. Setter egentlig ikke begrensninger på meg selv sånn sett, tror jeg skal kunne klare 3x kroppsvekt i markløft og 2,5x kroppsvekt i knebøy. Tenker 3-4 år, så skal jeg være der. Hvordan ser løftene dine ut Discipline? Har på følelsen av at du er rimelig erfaren, men har ikke sett deg skrive noe om det. Stilig så absolutt. Men hvorfor må alle styrkeløft videor ha så sykt dårlig musikk? Pfft, Soilwork funker. 10 ganger bedre enn elektronica eller trance. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Skinnet bedrar! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Og jeg måtte skvise ut markløft fordi jeg ikke eier teknikk og klarte å få en strekk i ryggen . i fail! Ser jeg har en viktig oppgave for våren da. Lære meg markløft Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Har hørt flere ting, men syns dere det er greit å ta push ups hver dag, trener ellers tre ganger styrke i uka. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Har hørt flere ting, men syns dere det er greit å ta push ups hver dag, trener ellers tre ganger styrke i uka. Det kommer helt an på mengde og hvor tungt du trener bryst på styrketreningene. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Kjører brystet ganske hardt, og tar ca 50 push ups. 20x20x10 og jeg tar push ups de dagene jeg ikke trener. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Hvordan ser løftene dine ut Discipline? Har på følelsen av at du er rimelig erfaren, men har ikke sett deg skrive noe om det. Nja, jeg ser på meg selv som nybegynner siden jeg velger å sammenligne meg selv med beist som f.eks Tom Martin Jeg kom på treningssenteret første gang for snart 5 år siden, men jeg anser strengt tatt bare de siste 3 årene som ordentlig trening, selv om jeg hadde litt fremgang de første. Det tok meg tid å begynne å spise nok og trene riktig, og jeg river meg i håret den dag i dag for tapt fremgang da. Jeg anser meg selv som mest "all show and no go" Jeg har helt utrente kompiser som drar mer i markløft enn meg, dog skal det nevnes at de har 30 kg mer kroppsvekt da, men likevel Jeg er 20 år, ligger på en 93 - 95 kg og er sakte på vei oppover, og er 185 cm høy. Mye prøving og feiling fremdeles, men jeg begynner smått å tune inn på en treningsstil som funker for meg. Pull-ups: 24 med kroppsvekt (bredt), 5x30 kg i påheng (skulderbredt) Frontbøy: 1x110 kg Markløft med trap bar: 1x160 kg sist jeg testet, men kalkulert 1RM ut fra reps nå gir meg 180 kg. Tester om 2 uker og ser om det stemmer. Satser egentlig på bare 175 kg da jeg anser det som mer realistisk. Flat hantelpress: 12x42,5 kg i dag. Kjører på med 45 kg i skråen på lørdag og ser hva som skjer. Hammercurl (obligatorisk): 6x30 kg per arm I tillegg til dette så kan jeg fint reppe ut 10 nordic hamstrings uten hjelp i ribbevegg. Kjører brystet ned til bakken og har minimal hofteknekk. Det er kanskje den jeg er mest stolt over, siden den har tatt meg nesten ett år å lære og jeg ikke har sett noen andre gjøre det. Veldig moro å få det til, så det er bare å sette i gang. Kan legge ut min progresjonsplan hvis noen er interresert Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Trener du fortsatt med lineær progresjon, eller har du begynnt å autoregulere treninga di? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Hvor mange ganger i uka med 4x4 er optimalt? Jeg vil korte ned tiden det tar fra jeg er på makspuls til den er under 100. Hva er optimalt, og hvor mye kan jeg forvente å forbedre meg på en måned, et halvt år, og på et år? ca? Endret 15. mars 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Trener du fortsatt med lineær progresjon, eller har du begynnt å autoregulere treninga di? Jeg har autoregulert lenge, i den forstand at jeg regulerer treninga etter dagsform og hva jeg føler underveis, men jeg trener ikke etter RPE-prinsippene. Jeg beskrev egentlig ganske mye i oppvarmingstråden til Storken. Mike Tuscherer hadde sikkert rivd seg i håret og ropt blasfemi hvis han hadde sett hvor ofte jeg går til RPE 10 denne perioden Dog øker jeg i reps eller vekt hver uke så jeg dveler ikke over teorien. Hvor mange ganger i uka med 4x4 er optimalt? Jeg vil korte ned tiden det tar fra jeg er på makspuls til den er under 100. Hva er optimalt, og hvor mye kan jeg forvente å forbedre meg på en måned, et halvt år, og på et år? ca? Jeg trener fint lite kondis, og har lite troverdighet som sådan, men en generell regel, som med annen trening er desto mer du kan gjøre og restituere deg fra, desto bedre. Klarer du tre ganger i uka, henter deg nok inn igjen, og ser forbedringer i treningsloggen så er det bedre enn to ganger i uka. Husk nå på at 4x4 er intenst, og det er lett å gå på en smell dersom du overdriver. Det er jo heller ikke slik at du må trene utelukkende 4x4 fordi en forskningsrapport sier det Du kan kombinere med langkjøring, kortintervall, langintervall, slededrag, skiløping etc. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Hei igjen. Har da lest igjenom hele RYP programmet til Tech Nutrion og synes grunnprogrammet deres virker bra. Det eneste jeg har problemer med er å utfylle kostholdet. Jeg er 16 år å lever på maten jeg får servert saglig ved middagsbordet. Maten jeg får kan være ekstremt variert (dvs. alt i fra torsk til tacos) Jeg har heller aldri brukt kosttilskudd eller lignende, ettersom jeg ikke føler noe behov for det og ikke har særlig lyst til å bruke penger på det. Finnes det noe alternativ til deres kostholdsplan? For å forsikre meg om at jeg får i meg nok proteiner og karbohydrater. Og blir resultatene mine utrolig svekket i tilfellet? Takk for svar! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH, begynner å miste motivasjonen. ER SÅ DRITT LEI STRONGLIFTS!!!! Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Hvis målet er mer muskulatur og styrke så spis større frokost enn du gjør nå, drikk mer melk, ta med flere brødskiver på skolen, legg på flere kjøttkaker til middag. Kjøp inn cottage cheese på Rema og spis en boks om dagen. Koster 19 kroner og gir ca. 40 gram protein. Ikke særlig digg hvis du ikke liker det, men det blir ganske godt hvis du blander inn en skje syltetøy, bananer og nøtter Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Hvis målet er mer muskulatur og styrke så spis større frokost enn du gjør nå, drikk mer melk, ta med flere brødskiver på skolen, legg på flere kjøttkaker til middag. Kjøp inn cottage cheese på Rema og spis en boks om dagen. Koster 19 kroner og gir ca. 40 gram protein. Ikke særlig digg hvis du ikke liker det, men det blir ganske godt hvis du blander inn en skje syltetøy, bananer og nøtter Hei! Takk for svar først og fremst. Målet mitt er å miste et par kilo samtidig som jeg bygger musklaturen. Derfor prøver jeg å holde meg på ca 2,2 k kalorier pr dag, men jeg er usikker på hvordan jeg bevisst kan få i meg nok proteiner daglig. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Hvis målet er mer muskulatur og styrke så spis større frokost enn du gjør nå, drikk mer melk, ta med flere brødskiver på skolen, legg på flere kjøttkaker til middag. Kjøp inn cottage cheese på Rema og spis en boks om dagen. Koster 19 kroner og gir ca. 40 gram protein. Ikke særlig digg hvis du ikke liker det, men det blir ganske godt hvis du blander inn en skje syltetøy, bananer og nøtter Hei! Takk for svar først og fremst. Målet mitt er å miste et par kilo samtidig som jeg bygger musklaturen. Derfor prøver jeg å holde meg på ca 2,2 k kalorier pr dag, men jeg er usikker på hvordan jeg bevisst kan få i meg nok proteiner daglig. Protip: Ikke tenk kilo, tenk målinger (fettklype, målebånd etc). Du kan godt stå bom stille på vekta, selv om fettprosenten har sunket Det kan godt være tilfellet hvis du trener styrke, da dette gir ekstra kilo etterhvert som musklene vokser. Glokogen og væske i musklene går fort utover vekta selv om du ikke bli feitere. Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Fy fasan hvordan man gleder seg til å perse i dips når man har trent lenge med 5x5 med ekstra vekt! 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 Tror du har misforstått med hehe Jeg lurer på hvordan jeg kan ha et tilstrekkelig proteininntak daglig uten å bruke div. Ernærings produkter, og om jeg vil gå glipp av gode resultater uten å bruke like produkter og holde meg til min egen plan? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) @ Blue: Pass på så ikke muskelfestene i brystet går til helvete. Det skjedde med meg når jeg øka for fort i dips. Gikk fra å klare noen få reps på kroppsvekt til å trene med 20 kg ekstra på relativt kort tid. Det førte til smerte i muskelfestene i brystet, som jeg fortsatt kjenner hvis jeg prøver meg på dips, selv om det var mange mange mnd siden. Tror du har misforstått med hehe Jeg lurer på hvordan jeg kan ha et tilstrekkelig proteininntak daglig uten å bruke div. Ernærings produkter, og om jeg vil gå glipp av gode resultater uten å bruke like produkter og holde meg til min egen plan? Tenk proteiner. Bygg opp måltidene dine rundt gode proteinkilder, og fyll på med karbs, fett og grønsaker. Endret 15. mars 2011 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 @ Blue: Pass på så ikke muskelfestene i brystet går til helvete. Det skjedde med meg når jeg øka for fort i dips. Gikk fra å klare noen få reps på kroppsvekt til å trene med 20 kg ekstra på relativt kort tid. Det førte til smerte i muskelfestene i brystet, som jeg fortsatt kjenner hvis jeg prøver meg på dips, selv om det var mange mange mnd siden. Tror du har misforstått med hehe Jeg lurer på hvordan jeg kan ha et tilstrekkelig proteininntak daglig uten å bruke div. Ernærings produkter, og om jeg vil gå glipp av gode resultater uten å bruke like produkter og holde meg til min egen plan? Tenk proteiner. Bygg opp måltidene dine rundt gode proteinkilder, og fyll på med karbs, fett og grønsaker. Nettopp det som ikke er så enkelt fordi jeg ikke aner hva det blir til middag i dag. Lit lettere for dere som kanskje bor hjemme alene å ha et balansert kosthold. Lenke til kommentar
stenja Skrevet 15. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Jeg sliter litt med det ''Hugol'' snakker om her. Har dere tips til hvordan jeg kan få økt proteininntaket mitt? Trenger ca 180 proteiner hver dag, fordelt på 6 måltider. Altså 30 gram proteiner til hvert måltid. Tips til måltider som gir 30 proteiner? Helst til en rimelig penge Endret 15. mars 2011 av stenja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå