Ol'H Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Nutrilett som er tingen, koster forresten mye mindre på prix enn andre plasser. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Som alle disser 6-packen her da! Personlig har jeg hatt 6-pack så lenge jeg kan huske, og nå etter jeg har startet å trene mer (trener mage omtrent 1 gang i uka), titter de 2 øverste jommen meg også fram. Mitt inntrykk er at 6-packen fremhever brystmusklene, siden har du en flat mage, som du nødvendigvis har hvis du har 6-pack, stikker et veltrent bryst noen cm ut fra resten av kroppen, og du vil aldri i noen jenters øyne se i nærheten av lubben ut over magen. Dette er selvfølgelig hva jeg mener. Jeg trener bare rette crunches i maskin på treningsstudio + henge i ribbeveggen og løfte bena og dytte ut rompa... Forresten, når vi snakker om RYP-opplegget om å trene 3-4 ganger i uka samme muskelgruppe, mener dere da å ta like hardt opplegg hver gang, eller kjører dere færre øvelser enn dere ville gjort med trening bare 1 dag i uka? (jeg har ikke tid til å trene så mye, spesielt når jeg bare får rundt 40% bedre resultater) Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Som alle disser 6-packen her da! Personlig har jeg hatt 6-pack så lenge jeg kan huske, og nå etter jeg har startet å trene mer (trener mage omtrent 1 gang i uka), titter de 2 øverste jommen meg også fram. Mitt inntrykk er at 6-packen fremhever brystmusklene, siden har du en flat mage, som du nødvendigvis har hvis du har 6-pack, stikker et veltrent bryst noen cm ut fra resten av kroppen, og du vil aldri i noen jenters øyne se i nærheten av lubben ut over magen. Dette er selvfølgelig hva jeg mener. Jeg trener bare rette crunches i maskin på treningsstudio + henge i ribbeveggen og løfte bena og dytte ut rompa... Forresten, når vi snakker om RYP-opplegget om å trene 3-4 ganger i uka samme muskelgruppe, mener dere da å ta like hardt opplegg hver gang, eller kjører dere færre øvelser enn dere ville gjort med trening bare 1 dag i uka? (jeg har ikke tid til å trene så mye, spesielt når jeg bare får rundt 40% bedre resultater) så du har 8 pack da? ikke mange som har det. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 så du har 8 pack da? ikke mange som har det. Kommer seg nå, serru! Jeg må legge til at jeg er naturlig skinny, og med mine 67 kg fordelt på 185 cm er jeg alt annet enn stor i kroppen(men de kiloene jeg har, er omtrent bare muskler). Siden jeg startet å trene styrke for en måned siden(har trent mye utholdenhet), har jeg gått opp halvannet kg i bare muskler, og målet er å komme meg opp på 70-72 kg, så det blir matchvekten. Trener mest overkropp, men jeg må starte med litt knebøy o.l. etterhvert. Det er uansett _veldig_ vanskelig for meg å spise nok for å gå opp så mange kilo, og jeg lurer på om jeg skal begynne å bruke proteinshake... Lenke til kommentar
War Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 ryp er 2-3 sett pr øvelse 15 rep,10rep og 5 rep fordelt på 6 uker. I uke 6 løfter man mange kg mer enn man skille ha klart. Om du løfter 10 ganger knebøy med 100(tyngste du klarer) kg løfter du 160kg 5 ganger i uke 6 osv. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Som alle disser 6-packen her da! Personlig har jeg hatt 6-pack så lenge jeg kan huske, og nå etter jeg har startet å trene mer (trener mage omtrent 1 gang i uka), titter de 2 øverste jommen meg også fram. Mitt inntrykk er at 6-packen fremhever brystmusklene, siden har du en flat mage, som du nødvendigvis har hvis du har 6-pack, stikker et veltrent bryst noen cm ut fra resten av kroppen, og du vil aldri i noen jenters øyne se i nærheten av lubben ut over magen. Dette er selvfølgelig hva jeg mener. siden du har såpass lite fet på kroppen vises magemusklene. Det jeg "disser" er når magemusklene blir så store at de ødelegger v-formen, å man får også litt vom. Ikke at man har så lav fettprosent at det vises. Et veltrent bryst ser bra ut når du har en tynn midje, en veltrent rygg ser enda bedre ut med en tynn midje. Å trene med så lav fettprosent at 8 magemuskler vises er vel litt drøyt etter min mening, legg på deg. Så kan du heller slanke deg til neste sommer. med mine 67 kg fordelt på 185 cm Til sammenligning veier jeg 88kg å er 183, å mine magemuskler vises også. Selv om jeg ikke har gått inn for det, så har jeg mistet en del fett p.g.a av sykdom og jobb. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Å trene med så lav fettprosent at 8 magemuskler vises er vel litt drøyt etter min mening, legg på deg. Så kan du heller slanke deg til neste sommer. Hehe, lettere sagt enn gjort. Den eneste tiden på året jeg får tid til å legge på meg, er i jula, og da går jeg rimelig fort ned igjen. Jeg har altfor høyt stoffskifte til å klare det, og spesielt når jeg trener tre-fire ganger i uka blir det lite energioverskudd. Det du sier om magemuskler kan jeg ikke være mer enig i. De fleste har vel sett Dressmann-reklamene som gikk i sommer med middelaldrende menn i bar overkropp. Halvparten av disse mennene hadde vommer som følge av for store magemuskler, og de så jo bare feite ut... Kan vi være enige om at når man trener mage, er det bedre å kjøre jenteprogram, med flere reps og mindre vekter? Og War, skjønte ikke helt hva du mente, men jeg kan lese en av de utallige linkene til RYP-programmet og se om jeg skjønner det... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Hehe, lettere sagt enn gjort. Den eneste tiden på året jeg får tid til å legge på meg, er i jula, og da går jeg rimelig fort ned igjen. Jeg har altfor høyt stoffskifte til å klare det, og spesielt når jeg trener tre-fire ganger i uka blir det lite energioverskudd. Jeg var 75kg når jeg startet og trene, å var rimlig tynn. Alltid hatt stor forbrenning, men så snart jeg startet med store mengder protein og kylling med masse god saus så kom vekta. Kanskje ikke helt bra med så mye saus, men prøvde desperat å legge på meg. Å det hjalp, olivenolje og peanøtter er også å anbefale. Så spis hele tiden, ta alt du kommer over. Startet med proteinshakes for fullt for litt over et år siden, å kan ikke si at fremgangen lot vente på seg. Å nå i Januar kom jeg meg vekk fra sats, og har økt enda mer. Denne uka er den første siden Januar at jeg ikke skal trene, har kjørt i et sett minst 3 ganger i uken helt til nå. Å kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har drukket så mye at kroppen har merket det dagen etterpå, noe som er radikalt i forhold til før. Det du sier om magemuskler kan jeg ikke være mer enig i. De fleste har vel sett Dressmann-reklamene som gikk i sommer med middelaldrende menn i bar overkropp. Halvparten av disse mennene hadde vommer som følge av for store magemuskler, og de så jo bare feite ut... Kan vi være enige om at når man trener mage, er det bedre å kjøre jenteprogram, med flere reps og mindre vekter? Jeg syns man skal trene på omtrent 20 reps på magen, 3 set kanskje to ganger i uken. Jobben min er ganske fysisk tung til tider på rygg og mage region, så har ikke behov for noe ekstra trening der. Å ser heller ikke vitsen når det går ut over min V som er liten nok fra før. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Hehe, lettere sagt enn gjort. Den eneste tiden på året jeg får tid til å legge på meg, er i jula, og da går jeg rimelig fort ned igjen. Jeg har altfor høyt stoffskifte til å klare det, og spesielt når jeg trener tre-fire ganger i uka blir det lite energioverskudd. Tror det bare er kostvanene dine, mange her som snakker om sin høye forbrenning men i teorien er de bare vant til å spise lite. Ta en dag og tell kcal du spiser Så passer du på at du spiser 44 kcal pr kg du veier, og ikke en dag men 7 dager i uka i 6 uker på rad uten unntak. (mens du trener) Og først DA vil su kunne måle fett% og snakke om høy eller lav forbrenning. For å gjøre ett eksempel på hva du må spise for å få det kan jeg legge med ett forslag. Dette må du spise hver dag i ca 52 dager mens du trener styrke. Det er 2 dietter for kvinne som er satt sammen for å utgjøre din kcal grense. Dette må seff slåes sammen til 6-7 måltider (og fordeles bedre med tanke på fett osv) Kun et eks på hvor mye mat du må spise på en dag ____________ 67kg:(må ikke følges) Og da kan du bare tenke deg hva vi som veier nesten 100 må spise, nesten dobbels så mye. 1 brødskive (ca 30g) m/lettost eller mager skinke 1 måleskje protein i 1dl skummet melk 1 ss (10ml) EFAomega 100g grønnsaker 1 kyllingfilét eller 150g magert kjøtt eller fisk 20g nøtter (liten håndfull) 1 måleskje protein i 1dl skummet melk+vann til riktig konsistens 1 banan 1 måleskje protein i 1dl skummet melk+vann til riktig konsistens 50g ris eller pasta (veies ukokt), eller 200g potet Grønnsaker 1 kyllingfilet, eller 150g annet kjøtt 1 ss (10ml) olivenolje 50g ris eller pasta (veies ukokt), eller 200g potet Grønnsaker 1 kyllingfilet, eller 150g annet kjøtt 1 ss (10ml) olivenolje 1 kyllingfilet eller 150g annet kjøtt 1 ss (10ml) EFAomega 20g (liten håndfull) nøtter 1 brødskive (ca 30g) m/lettost eller mager skinke 1 måleskje protein i 1dl skummet melk 1 ss (10ml) EFAomega 100g grønnsaker 1 kyllingfilét eller 150g magert kjøtt eller fisk 20g nøtter (liten håndfull) 1 måleskje protein i 1dl skummet melk+vann til riktig konsistens 1 banan 1 måleskje protein i 1dl skummet melk+vann til riktig konsistens 50g ris eller pasta (veies ukokt), eller 200g potet Grønnsaker 1 kyllingfilet, eller 150g annet kjøtt 1 ss (10ml) olivenolje 1 kyllingfilet eller 150g annet kjøtt 1 ss (10ml) EFAomega 20g (liten håndfull) nøtter 2948 kcal pr dag /deles inn i 7 måltider fett% overskuddet vil avsløre forbrenningen. Vanlig forbrenning vil da bli 3-4% fettØkning. Og ca 3,6 kg muskler. Endret 31. august 2005 av War Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Trente tricep på søndag, eller, tok for det meste frankspress meg curlstang, 30kg tilsammen... Nå har jeg sinnsykt vondt i tricepsene, kjennes nesten ut som det "verker" eller noe, hvordan kan jeg gi meg selv terapi ? Varmt vann, is, tigerbalsam wtf? Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 rett på 30 kg, ingen progresjon? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 ...alt han sa... ikke at jeg har gått igjennom hele den lista der nå, men det er SINNSYKT MYE!!! Da tar jeg heller snarveien og heller i meg litt proteinpulver etter trening. Men fra nå av skal jeg forsøke å stappe i meg mest mulig næring når jeg får tid. Kanskje det er sant det du sier om matvaner, jeg spiser lite godis og drikker lite annet enn vann og melk. Men det virker som om det er samme om man får i seg carbs, protein eller fett? Uansett vil jeg passe på hva jeg spiser, for blir jeg en levende kolesterolbombe bare for å få muscles fortest mulig, kan jeg ikke leve med meg selv etterpå. Tenker jeg kjøper 90+ fra TN, det virker som om den var en god kandidat som proteinpulver. GLEDER MEG til å trene bi/triceps i kveld, så bryst i morgen... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 rett på 30 kg, ingen progresjon? Først noen reps med bare stanga fordi jeg var litt stiv i armene, så noen reps med 20 for å bli varm, så 3x8 på 30 som jeg vanligvis tar... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Da tar jeg heller snarveien og heller i meg litt proteinpulver etter trening. Men fra nå av skal jeg forsøke å stappe i meg mest mulig næring når jeg får tid. Husk at det er næringa i mat som er sunnast. Kosttilskot er kun eit tilskot. Endret 31. august 2005 av Earendil Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 rett på 30 kg, ingen progresjon? Først noen reps med bare stanga fordi jeg var litt stiv i armene, så noen reps med 20 for å bli varm, så 3x8 på 30 som jeg vanligvis tar... hva med neste treningene ? skal du øke til 32 34 36 38 40 osv? Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Da tar jeg heller snarveien og heller i meg litt proteinpulver etter trening. Men fra nå av skal jeg forsøke å stappe i meg mest mulig næring når jeg får tid. Men det virker som om det er samme om man får i seg carbs, protein eller fett? Prot etter trening osv hjelper lite om du ikke spiser nok. Husa at om man vil ned i fett% eller opp i muskelmasse er SAMME treningsprogram -kun avgjort av kalloriene. Nei det er ikke det samme hva du spiser. maks 2,5 gram protein pr kg kroppsvekt 25 % av ale kcal fra sunt fett og resten fra karbohydrater. Les mer om det her inne hvor dietten stammer fra. Kostholdsoppsett i teori og praksis Husk at dietteksemplene der inne er for å gå ned i vekt. Endret 31. august 2005 av War Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 rett på 30 kg, ingen progresjon? Først noen reps med bare stanga fordi jeg var litt stiv i armene, så noen reps med 20 for å bli varm, så 3x8 på 30 som jeg vanligvis tar... hva med neste treningene ? skal du øke til 32 34 36 38 40 osv? Hva har vel det å si? Jeg har vondt i armene, hva kan jeg gjøre for å dempe smerten? Øker når jeg føler jeg klarer mer... Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Det har å si med at du går rett på fortunge vekter og ingen progresjon -ingen muskelbygging. At du trener franskpress feil og derfor får skader. Er du størl kan du bare trene vidre, er det muskel /sene smetrer må du ta det mer med ro, set siste du vil ha er senebetennelse ,da blir det ingen trening på noen mnd. BrB -bytte hus Hadde jeg vært deg ville jeg ha brukt ryp grunnprogram til å regne ut en 6 ukers progresjon etter 10RM selv om du ikke trener etter ryp. . Endret 31. august 2005 av War Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Ok...Trener ikke etter RYP nei.... Tror dette var 2. gangen jeg har trent etter ferien var over, før det hadde jeg ikke trent på 2måneder ca... Jeg mistenker at jeg kanskje tok litt for mye, burde ikke startet så tungt etter en slik lang pause...Er ikke sikker... Lenke til kommentar
War Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg kommer på 30 kg i franskpress etter 6 treninger med progresjon , og da er det fortsatt en utsatt øvelse som er kjent med å gi skader / smerter i albu og skuldere. De neste treningene du skal ha nå hadde du jo planlagt å trene med ca 30 kg , på mange treninger til du føler at du kan ta 35. Men du kommer aldri til 35 pga du har mer muskler, men kun pga du har bedre teknikk. Om du ikke går opp ca 20 kg på ca 8 mnd så burde du bytte program synnes jeg da. Hvorfor trene tunge treninger uten resultater som man kunne ha oppnådd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå