Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vel mer utholden styrke tenker jeg om man kun skal trene med kroppsvekt.

Det trenger det absolutt ikke være. Eller klarer du mange enarms-pushups, enarms-chins og ettbeins-knebøy? Hva med glute-ham raises? Det er ihvertfall eksempler på øvelser som er for tunge for meg, og et stort flertall av resten av befolkningen. Og spesielt når det er folk som er nye når det gjelder styrketrening.

Og hvis man klarer over 10 pushups på en arm, så kan man øke vanskelighetsgraden enda mer, ved å ha beina høyere i forhold til bakken, bruke et resistance-band eller en sekk på ryggen. Men det er jo ikke nødvendig før man faktisk klarer så mange reps på de øvelsene, og det er ikke gjort over natta.

For kjernemuskulatur er plankeøvelser å anbefale, og man kan også øke vanskelighetsgraden på de med enarms-varianter og den slags. En annen knall øvelse er rollouts, der man enten kan lage eller kjøpe et ab-wheel eller noe lignende. Stående enarms-rollouts er IKKE lett. Flags/dragonflags er også en veldig god core-øvelse.

En annen mulighet er å trene statiske øvelser (isometrics), igjen anbefaler jeg bøkene til Ross Enamait. Står mye godt om isometrics i både Never Gymless og Infinite Intensity. Kan kjøpes på http://rosstraining.com. Stell deg f.eks under dørkarmen, og skyv opp så hardt og eksplosivt du kan i 3 sekunder, og du har en veldig god erstatter til skulderpress. Bør helst trenes i forskjellige vinkler, så om du bøyer deg ned eller finner noe å stå på for å komme nærmere/lenger fra der du dytter, så får du trent hele bevegelsesbanen. Det holder med tre vinkler for en øvelse.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg er 15. Når man skal registrere seg på hjemmesiden så skal du skrive hvilket årstall du er født i. Her en det yngste alternativet 2001, og da er man jo 10år.. :hmm: Noen andre treningsentre som ikke har lik aldersgrense?

På senteret her jeg trener er det noe som heter Move-U, det er for folk mellom 13-15.

Lenke til kommentar

Tilbud på PF Whey Tech 3KG på Coop Obs Steinkjer igjen! 499 pr. bøtte

Det er dyrere enn det koster hos pf.no med VIP gold = 412,- (som jeg tilfeldigvis får igjennom jobben)

Yo har tenkt å begynne på deff, men hvor stor fordel er det å følge nøye med på kaloriinntaket? Tenkte egentlig jeg skulle ta det på gefülen. Men er det dumt? Vil jo ikke miste alle musklene ...

Fettprosent er avgjort av kcal inn vs kcal brukt per dag ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet jo det. :p

Men lurer på om jeg skal telle kalorier eller ikke.

Hvordan vet du ellers hvor mye kalorier du får i deg? :p

Altså spørsmålet er om jeg skal telle kalorier slik at fettreduksjonen blir så optimal som mulig, eller om jeg bare skal spise uten å telle kalorier, men vite at jeg er i kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar

Det optimale er vel å telle, slik at du har full kontroll. Lettere å justere om man får i seg for mye eller for lite kalorier.

Jeg synes dog det er svært vanskelig å holde det gående med tellinga, men om man først kommer igang er det ganske enkelt. Har man et tall på hvor mange kalorier middag #1 eller middag #2 har, så slipper man jo å regne det ut neste gang.

Har aldri klart å styre meg såpass at jeg klarer å telle alt, og det går fint å gå på sultfølelsen som Matsemann sier. Men om du klarer å telle kaloriene riktig så ville jeg klart anbefalt det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...