Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Tenker det samme som| deg TheNarsissist. Gått på Stronglifts i 4 måneder nå, og er rett og slett veldig lei. Og det går såklart utover motivasjonen, og har man ikke det så syntes jeg det blir vanskelig å trene. Har dog tatt inn noen ekstra øvelser fra Scooby + at jeg dropper Knebøy på Onsdager.

Har selv gått opp 10 kg og har hatt en meget bra fremgang! Var veldig tynn før jeg startet. Var 63 kg og nå er jeg 75 kg! har selvfølgelig lagt på meg en del fett, men det må være litt muskler også! Har ikke noe synlig fett, og sixpacken synes bra.

Så er jo veldig fornøyd med Stronglifts og kan anbefale det sterkt! Men blir litt lei.

Haha nøyaktig det samme som jeg har gjort :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare spør her jeg,

har egentreningsplan i gymmen og vi skal lage vår egen plan og det vi skal ha øvelser innenfor er kordinasjon, styrke og hurtighet.

Noen som har peiling på noen gode øvelser innen det? :)

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Jupp, kopier øvelser fra gym boken, og begrunn hvorfor du valgte øvelsene (Gjerne ordrett fra boka)

Så går du og kjøper deg en pølse og brus og slapper av til 5 min før du skal møte opp på slutten av gym timen, løper alt du kan til skolen, og du har spart 2 timer.

6.

Endret av InToRv
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har treningen begynt for fult uten at jeg ser noen direkte forandringer.

Min frokost: eplejuice+skogsbærmiks+banan= smothie. En neve med nøtter.

Lunsj: 3 grove brødskiver med hvitost og melk.

Mellomsmåltid: 3 grove brødskiver med tomat.

Middag : fisk, kjøtt, kylling og grønnsaker.

Trening: Her går det veldig opp og ned. Jeg er ute etter flat mage (six-pack), muskler i armene, muskler i beina og god kondis. Jeg klarer IKKE å sette opp et godt opplegg for dette. Jeg har mulighet for å trene på mandag, onsdag og torsdag. Ikke tilgang på treningssenter. Er det noen som kan sette opp et opplegg som vil virkelig FUNKE? :)

Endret av Quattro123
Lenke til kommentar

Okei. Skal nå skrive mitt mål når jeg begynner på friskhuset:

Frokost: Brødskive med ost, egg, kaviar, leverpostei osv. med ett glass iskald melk.

Mellommåltid: en frukt eller to.

Lunsj: Kommer ann på, hvis jeg spiser er det to skiver med skinke og ost.

Mellommåltid: en frukt eller to.

Middag: alt mellom himmel og jord, ofte fisk og kjøtt.

Mellommåltid: kommer ann på om jeg er sulten.

Kvelds: 1-2 skiver med noe enkelt og greit.

Daglig dose med vitamin bjørner, og koser meg med nudler kanskje 2-3 ganger i uken, annenhver uke. Godteri bare på lørdager, men brusen/energidrikken er litt mer om jeg er sugen på noe godt. Saft eller melk til hvert måltid, og noen ganger vann.

Trening:

Jeg aner ikke. 15 år og nettopp begynt på FriskHuset.

Mål:

Flat mage, ikke nødvendigvis six-pack, kanskje en svak two-pack elns, og helst bort med mannebrystene mine. :c

Og sterkere kropp, så jeg kan klare bedre fysiske oppgaver, og bære jenter lettere. c:

Lenke til kommentar

Bare spør her jeg,

har egentreningsplan i gymmen og vi skal lage vår egen plan og det vi skal ha øvelser innenfor er kordinasjon, styrke og hurtighet.

Noen som har peiling på noen gode øvelser innen det? :)

Takk på forhånd!

Egentlig så er det et litt vanskelig spørsmål. For bøkene har en helt annen treningsfilosofi enn oss her (eller bøkene har feil og vi har riktig for å si det på en litt brutal måte). Jeg synes du skal finne fram boka eller bruke det du har lært av lærern din. Jeg tror du går på en smell viss du får tips herfra eller andre steder på nettet, som nødvendigvis ikke har feil, men helt andre meninger enn boka. Til og med idrettslæren vår sier at bøkene på skolen er dårlige eksempler for hvordan trening egentlig skal utføres.

Lenke til kommentar

Ikke tilgang på treningssenter. Er det noen som kan sette opp et opplegg som vil virkelig FUNKE? :)

Om du ikke har tilgang på treningssenter, så "må" du nesten ha komplett hjemmegym. Du trenger vekter for å bygge muskler.

Hvis ikke, tren baseøvelser og cardio. (pushups, handups, chinups, dips, crunches, planken, ryggcurl osv)

Lenke til kommentar

Ikke tilgang på treningssenter. Er det noen som kan sette opp et opplegg som vil virkelig FUNKE? :)

Om du ikke har tilgang på treningssenter, så "må" du nesten ha komplett hjemmegym. Du trenger vekter for å bygge muskler.

Hvis ikke, tren baseøvelser og cardio. (pushups, handups, chinups, dips, crunches, planken, ryggcurl osv)

Trenger da ikke vekter for å bygge muskler nei, så lenge man har tunge kroppsvektøvelser. Sjekk boka Never Gymless av Ross Enamait for veldig mye lesestoff og eksempler angående dette. Kan ellers nevne ettbeinsknebøy, enarmspushups, pullups, håndstående pushups og glute-ham raises som gode, tunge kroppsvektøvelser.

Kan også lett øke motstanden til en viss grad med en sekk man fyller med bøker/vannflasker/etc for å få litt ekstra motstand. Hvis f.eks enarmspushups er for tungt, men man greier ganske mange pushups, kan pushups med en tung sekk være en god mellomting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...