Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

to be the best you got to eat the best, når det gjelder kroppsbygging er kostholdet det klart viktigste, trening er også viktig så klart, men i styrkeløfting er ikke kostholdet så viktig som i kropsbygging, men kosthold er en del av sporten den også :) en større musklel er en sterkere muskel. Søvn og deload er også viktig.

Lenke til kommentar

Nudler tilbyr ikke rare greiene... :/

Inneholder transfett i tillegg når vi nå alt snakke om det...

Har du sett på eggnudler? :)

Er det nesten bare maten som spiller en stor rolle i kroppsbygging?

Ikke selve treninga da?

For en kroppsbygger er kosthold nesten 70% av resultatet! Driver du med styrkeløft er det nok en del mindre da det ikke er (så) farlig om man legger på seg fett i tillegg til muskler. For de fleste vil nok resultatet være 40-60% kosthold, alt etter hva du ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Nøkkelhullsmerking er for meg en stor vits. Selv om den er ment å være veiledende for folk med lav kompetanse på kosthold så blir den misvisende i sin egen form.

Å nøkkelhullsmerke GRANDIOSA kan vel ikke sies å være det som gir gode signaler?

Grandiosa er (etter de som lager nøkkelhullmerkets meninger) blant de sunneste ferdigpizzaene.

Tror kanskje du sliter litt med å forstå begrepene "nøkkelhullsmerket" og "sunt"...

Lenke til kommentar

Nøkkelhullsmerking er for meg en stor vits. Selv om den er ment å være veiledende for folk med lav kompetanse på kosthold så blir den misvisende i sin egen form.

Å nøkkelhullsmerke GRANDIOSA kan vel ikke sies å være det som gir gode signaler?

Grandiosa er (etter de som lager nøkkelhullmerkets meninger) blant de sunneste ferdigpizzaene.

Tror kanskje du sliter litt med å forstå begrepene "nøkkelhullsmerket" og "sunt"...

Ja vi sier det sånn... :roll:

Nudler tilbyr ikke rare greiene... :/

Inneholder transfett i tillegg når vi nå alt snakke om det...

Har du sett på eggnudler? :)

Neeeei, menne... Det skal definitivt sjekkes ut ;)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Tenker det samme som| deg TheNarsissist. Gått på Stronglifts i 4 måneder nå, og er rett og slett veldig lei. Og det går såklart utover motivasjonen, og har man ikke det så syntes jeg det blir vanskelig å trene. Har dog tatt inn noen ekstra øvelser fra Scooby + at jeg dropper Knebøy på Onsdager.

Har selv gått opp 10 kg og har hatt en meget bra fremgang! Var veldig tynn før jeg startet. Var 63 kg og nå er jeg 75 kg! har selvfølgelig lagt på meg en del fett, men det må være litt muskler også! Har ikke noe synlig fett, og sixpacken synes bra.

Så er jo veldig fornøyd med Stronglifts og kan anbefale det sterkt! Men blir litt lei.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg mitt egenkomponerte program, ikke så alt for strikt - autoregulerer det slik at jeg klarer å trene helkropp annenhver dag.

Knebøy (til akkurat paralell, bare sokker) / 1beinspress (om racket er opptatt): Får med mesteparten av muskelgruppene i beina, legger av og til legghev eller markløft. Men ser egentlig mer frem til sommeren for ben-utvikling, sprinting og skogsturer kommer til å bli innlemmet som en sentral del. Kjører av og til pustende knebøy - tar den vekta man klarer 8-10 reps med, så tar man 15-20 reps uten å racke vekta.

Nedtrekk smalt grep/ chinups: lats/bicep i en og samme øvelse. Chinups aktiverer mage ganske bra også.

Flatbenk / armhevinger: bryst, triceps, fremside skulder og sagmuskelen (Serratus Anterior, (rå muskel)). Flatbenk er kjedelig, armhevinger er kjempemorsomt når du begynner å ha litt kraft i brystet.

Roing med triangelgrep / roing med bredt grep / facepulls. Første involverer rygg, lats, traps og biceps, andre isolerer traps og bakside skulder litt mer, tredje er hard mot øvre del av traps + bakside skulder. Lats og biceps er mindre aktivert på de to sistnevnte.

Palloff press, favoritt mage øvelse.

Liggende sidehev (børge style), kjører myoreps på denne, isolerer skuldrene bra og tar lite tid.

Om det er noen som har forslag til andre øvelser mottas de med takk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...