Diskutant Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Prøver igjen: Hvilke av disse kan dere anbefale? http://www.norkost.no/proteinpulver_protein/C_45 Har tenkt å bestille smaksprøve, men vil da når jeg først skal be om en, ta av den typen jeg har tenkt å kjøpe av. Kan noen anbefale en av de? Eller noen andre/ evt. fra andre butikker? Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg klarte å pådra meg noe jeg tror er en skulderskade på tirsdag. Tror det var under militærpresset det gikk galt... Det gjør ikke veldig vondt, men jeg lar vær å bruke skulderen inntil det er borte. Jeg tenkte jeg skulle trene i dag likevel og ikke bruke skulderen. Derfor lurte jeg på: Noen som vet om chins/pull ups er noe særlig belastende for skulderen? Bør jeg holde meg unna det? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Prøver igjen: Hvilke av disse kan dere anbefale? http://www.norkost.n...er_protein/C_45 Har tenkt å bestille smaksprøve, men vil da når jeg først skal be om en, ta av den typen jeg har tenkt å kjøpe av. Kan noen anbefale en av de? Eller noen andre/ evt. fra andre butikker? Jeg har ikke prøvd noen av dem, men jeg har tenkt til å prøve elite gold neste gang jeg trenger noe. Innholdet og kvaliteten tror jeg er bra, så da er bare smaken jeg lurer på. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Kvaliteten og innhold som er viktig, smaken kan jeg teste på smaksprøvene.. Da spør jeg etter smaksprøve på elite gold, da! Lenke til kommentar
discostu Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvis du bestiller fra land utenfor EU, så blir det stoppa i tollen som ulovlig legemiddel elns. disco: takk for linken. Du kan lett finne ut om det var han du bestilte fra på ebay-profilen din. Merket er bra eller? Veit bare om NowFoods som jeg er sikker på er ordentlige greier. Så lenge du bestiller fra EU og ikke USA blir det ikke stoppet i tollen, derfor lønner det seg å sjekke ebay.co.uk og ikke ebay.com. Logga inn på ebayprofilen nå, men fant ikke liste over kjøp... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Prøver igjen: Hvilke av disse kan dere anbefale? http://www.norkost.n...er_protein/C_45 Har tenkt å bestille smaksprøve, men vil da når jeg først skal be om en, ta av den typen jeg har tenkt å kjøpe av. Kan noen anbefale en av de? Eller noen andre/ evt. fra andre butikker? Jeg har ikke prøvd noen av dem, men jeg har tenkt til å prøve elite gold neste gang jeg trenger noe. Innholdet og kvaliteten tror jeg er bra, så da er bare smaken jeg lurer på. Er den like god som sjokoladen av ProZyme frå TN? Altså innhaldsmessig, ikkje smak. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvis du bestiller fra land utenfor EU, så blir det stoppa i tollen som ulovlig legemiddel elns. disco: takk for linken. Du kan lett finne ut om det var han du bestilte fra på ebay-profilen din. Merket er bra eller? Veit bare om NowFoods som jeg er sikker på er ordentlige greier. Så lenge du bestiller fra EU og ikke USA blir det ikke stoppet i tollen, derfor lønner det seg å sjekke ebay.co.uk og ikke ebay.com. Logga inn på ebayprofilen nå, men fant ikke liste over kjøp... Jaja, whatever.. Har allerede bestilt Prøver igjen: Hvilke av disse kan dere anbefale? http://www.norkost.n...er_protein/C_45 Har tenkt å bestille smaksprøve, men vil da når jeg først skal be om en, ta av den typen jeg har tenkt å kjøpe av. Kan noen anbefale en av de? Eller noen andre/ evt. fra andre butikker? Jeg har ikke prøvd noen av dem, men jeg har tenkt til å prøve elite gold neste gang jeg trenger noe. Innholdet og kvaliteten tror jeg er bra, så da er bare smaken jeg lurer på. Er den like god som sjokoladen av ProZyme frå TN? Altså innhaldsmessig, ikkje smak. Vil tro de stiller ganske likt. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Hva er det dere ser etter når dere ser etter godt/ bra innhold i proteinpulver? Endret 10. mars 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Så lenge du bestiller fra EU og ikke USA blir det ikke stoppet i tollen, derfor lønner det seg å sjekke ebay.co.uk og ikke ebay.com. Logga inn på ebayprofilen nå, men fant ikke liste over kjøp... Wow, er dette virkelig sant? Uansett hva man kjøper liksom? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har to teorieksamener i morra, og alt jeg kan se for øyeblikket er bare masse ord og uttrykk som fyker gjennom hjernen min Gikk gjennom to "mock exams" i går og fikk alt rett, men jeg får jo dessverre ikke de samme spørsmålene på den faktiske eksamen, hehe.. Har også innsett verdien av å varme opp/ned også, det tok jo sin tid! 1 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Så lenge du bestiller fra EU og ikke USA blir det ikke stoppet i tollen, derfor lønner det seg å sjekke ebay.co.uk og ikke ebay.com. Logga inn på ebayprofilen nå, men fant ikke liste over kjøp... Wow, er dette virkelig sant? Uansett hva man kjøper liksom? Er vel satt en grense på 3 mnd forbruk. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hva er det dere ser etter når dere ser etter godt/ bra innhold i proteinpulver? 1. At råvaren er isolater, ikke konsentrat (google litt hvis du ikke vet forskjellen) 2. At proteininnholdet er høyt (over 80 %) 3. At fett- og karbohydratinnholdet er lavt I tillegg pleier jeg å se litt på fordelingen av myse(whey) og kasein, siden jeg foretrekker litt blanda pulver, gjerne 50/50. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er det til fordel for smaken, eller kroppens evne til å absorbere? Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har noen prøvd å slutte med pulveret og sjekket hvis fremgangen forandret seg? Jeg merket ingenting, antar kosten er OK, og at jeg ikke er på et så sykt høyt nivå at 2gram pr kg er nødvendig. Jeg klarer meg fint uten pulver til "recomp" som jeg driver med nå, men ved litt hardere kaloriunderskudd er det fint - eller hvis jeg har det veldig travelt en kveld/ettermiddag. Da er en skål med havregryn + caseinpulver + melk veldig raskt og greit proteinrikt. 2,5g /kg ser jeg på som overdrevet. Kroppen reagerer hovedsakelig med muskelvekst på endring i aminosyrenivåene. Så "kronisk" eleverte nivåer trenger ikke bety bedre fremgang. Får jeg i meg 1,5g /kg sier jeg meg fornøyd, men spiser ofte langt mere enn det - jeg begrenser ikke aktivt proteininntaket. Foretrekker skikkelig mat over pulver, både når det kommer til fordøyelse og smak. Lenke til kommentar
stenja Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Protein/Whey/Myseprotein/Proteinfabrikken/100--Whey-Protein-1000g-Jordb%C3%A6r-Proteinfabrikken-11088.aspx 100 % Whey Protein 1000g Jordbær Dette er da pulveret jeg bruker etter trening sammens med carbo fuel? Ser ut som dere har god peil på dette, er dette pulveret optimalt? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Hva er det dere ser etter når dere ser etter godt/ bra innhold i proteinpulver? 1. At råvaren er isolater, ikke konsentrat (google litt hvis du ikke vet forskjellen) 2. At proteininnholdet er høyt (over 80 %) 3. At fett- og karbohydratinnholdet er lavt I tillegg pleier jeg å se litt på fordelingen av myse(whey) og kasein, siden jeg foretrekker litt blanda pulver, gjerne 50/50. Så for deg er denne helt perfekt? http://www.norkost.no/activate_elite_gold_isolat_proteinpulver_3000g/P_186 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Så for deg er denne helt perfekt? http://www.norkost.no/activate_elite_gold_isolat_proteinpulver_3000g/P_186 Jeg pleier å ta Whey-80 (gymgrossisten) rett etter trening som er kun myse og så Pro-90 Isolate (tn.no) som er kassein før jeg legger meg som nattproteiner. Så vet du at det går ann å ta i to doser også Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er det noen som kan forklare meg hvorfor skummetmelk og ekstra-lettmelk er nøkkelhullmerket, men ikke H-melk? Akkuratt samme sukkerinnhold i alle typene som selges. Samtidig er fett-innholdet veldig godt uthevet, det er ikke tvil om hva du putter i deg.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er det noen som kan forklare meg hvorfor skummetmelk og ekstra-lettmelk er nøkkelhullmerket, men ikke H-melk? Akkuratt samme sukkerinnhold i alle typene som selges. Samtidig er fett-innholdet veldig godt uthevet, det er ikke tvil om hva du putter i deg.. Nøkkelhullmerket viser hvilken variant som er sunnest i hver kategori. Helmelk er ikke sunnest, fordi det er mer fett i den. Selv om fettinnholdet er godt uthevet, gjør ikke det helmelken til et unntak. Putter du nøkkelhullmerket på helmelken blir nøkkelhullmerket attpåtil misvisende. Bruker man din logikk, kunne man puttet nøkkelhullmerket på hvilken som helst matvare der ingrediensene er godt forklart og uthevet, fordi "det ikke er noen tvil om hva du putter i deg". Men jeg prøver igjen: Jeg klarte å pådra meg noe jeg tror er en skulderskade på tirsdag. Tror det var under militærpresset det gikk galt... Det gjør ikke veldig vondt, men jeg lar vær å bruke skulderen inntil det er borte. Jeg tenkte jeg skulle trene i dag likevel og ikke bruke skulderen. Derfor lurte jeg på: Noen som vet om chins/pull ups er noe særlig belastende for skulderen? Bør jeg holde meg unna det? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Du må nesten bare teste selv, mener nå jeg. Prøv, gjør det vondt, ikke prøv mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå