Laughing Madcap Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Har noen prøvd å slutte med pulveret og sjekket hvis fremgangen forandret seg? Jeg merket ingenting, antar kosten er OK, og at jeg ikke er på et så sykt høyt nivå at 2gram pr kg er nødvendig. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Ok. Men Bordplate: Selger de det på f.eks coop/ rema? Tviler på det, men har sett de selger bøtter med proteinpulver på Coop Obs. Du kan blande smaksprøven med en vanlig drikkeflaske, men da må du vente at det klumper seg litt Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 1-3 proteinshaker på 30-50 gram per dag er realt. Som sagt så kommer det an på hvor proteinrikt kostholdet ditt er fra før. Dette vil hjelpe deg å nå det anbefalte proteininntaket. Ikke i tillegg til maten vel? Prøver bare å tenke proteiner i hvert måltid jeg. Leste du i det hele tatt hva jeg skreiv, eller stoppa du etter første setning? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 1-3 proteinshaker på 30-50 gram per dag er realt. Som sagt så kommer det an på hvor proteinrikt kostholdet ditt er fra før. Dette vil hjelpe deg å nå det anbefalte proteininntaket. Ikke i tillegg til maten vel? Prøver bare å tenke proteiner i hvert måltid jeg. Leste du i det hele tatt hva jeg skreiv, eller stoppa du etter første setning? Jeg syns bare 3 shaker høres jævlig mye ut, selv om man har et dårlig kosthold. Og at en proteinshake er en dårlig måltidserstatter i lengden. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Stopp pressen!!!!!!!!!!!!! Snakka nettopp med nordisk mester i fitness 2009 og 2010... Han mente at før man kommer under 10% i kroppsfett trenger man bare INNTIL 2 gram pr kg FETTFRI kroppsvekt... Når man begynner å bevege seg under 10% så vil behovet for proteiner melde seg og man KAN trenge inntil 2,5 gram pr kg FETTFRI kroppsvekt... Dette er visst en gjengs oppfatning blant de som konkurrerer... Edit: til opplysning er han en større interessent hos en av Norges største produsenter av kosttilskudd så at han anbefaler et mindre enn tidligere kjent behov for proteininntak tar jeg som et tegn på seriøsitet... Endret 9. mars 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Mester, ja netopp det jeg sier. Han er på et høyt nivå, og ikke minst han er opptatt av den absolutt minste detalj når det kommer til hva som er optimalt. Det at han gjør dette gjør det ikke til en universal lov, derimot kanskje han har rett at skal du være tipp-tipp-topp og vinne mesterskap kan det høye inntaket gi en brøkdel % fordel. Spørsmålet mitt er egentlig bare hvis noen andre har prøvd uten og har merket forskjell? Placebo har en sterk effekt dog, og såklart kosthold. Endret 9. mars 2011 av Sebbe 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Om det hadde gått an å KJØPE placebo hadde jeg skaffet meg alle mulige kredittkort Men ontopic så BØR det gå an å få i seg nok proteiner med vanlig jam. Ihvertfall jamfør PSMF... 3 Kyllingfileter om dagen â 200 gram gir jo tross alt ca 90gram proteiner... Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Stopp pressen!!!!!!!!!!!!! Snakka nettopp med nordisk mester i fitness 2009 og 2010... Han mente at før man kommer under 10% i kroppsfett trenger man bare INNTIL 2 gram pr kg FETTFRI kroppsvekt... Når man begynner å bevege seg under 10% så vil behovet for proteiner melde seg og man KAN trenge inntil 2,5 gram pr kg FETTFRI kroppsvekt... Dette er visst en gjengs oppfatning blant de som konkurrerer... Edit: til opplysning er han en større interessent hos en av Norges største produsenter av kosttilskudd så at han anbefaler et mindre enn tidligere kjent behov for proteininntak tar jeg som et tegn på seriøsitet... Dette er da blitt skrevet 10001 ganger før, egentlig overalt der protein og muskler blir nevnt i samme settning. Endret 9. mars 2011 av PaperWalls Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Såklart kan du komme ned i lav fettprosent med mindre proteiner. Det handler jo om kcal, og den regla kan du. Men så kommer vi over på alle de positive effektene av et høyere proteininntak. Jeg kan nevne de første jeg kommer på: Minimerer muskelsvinnet på et underskudd, termisk effekt på 25 %, og det metter bedre. Så har du jo alle helsemessige gevinster. Det er flere prosesser i kroppen som drar nytte av protein, ikke bare proteinsyntesen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Stopp pressen!!!!!!!!!!!!! Snakka nettopp med nordisk mester i fitness 2009 og 2010... Han mente at før man kommer under 10% i kroppsfett trenger man bare INNTIL 2 gram pr kg FETTFRI kroppsvekt... Når man begynner å bevege seg under 10% så vil behovet for proteiner melde seg og man KAN trenge inntil 2,5 gram pr kg FETTFRI kroppsvekt... Dette er visst en gjengs oppfatning blant de som konkurrerer... Edit: til opplysning er han en større interessent hos en av Norges største produsenter av kosttilskudd så at han anbefaler et mindre enn tidligere kjent behov for proteininntak tar jeg som et tegn på seriøsitet... Dette er da blitt skrevet 10001 ganger før, egentlig overalt der protein og muskler blir nevnt i samme settning. Det jeg har sett overalt har da vitterlig vært: på Overskudd 2-2,5 gram og på deff 2,5-3 gram... Såååeeee... Jah... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 *Snip* 1. Shaker er eit must! https://www.tn.no/butikk/produkt/shaker-07-l 2. Supertilbud på TN ut veka på ProZyme, kan anbefale sjokolade, smakar tilsvarande den same norkost har, bare at den er 150kr dyrare! https://www.tn.no/butikk/produkt/prozyme-3kg 3. Skal du ned i vekt? Då bør du kjøpe deg ei fettklype om du trenar styrke. Ikkje lett å gå etter vekt då, men heller gå etter faktisk fett% https://www.tn.no/butikk/produkt/fettkaliper Håpar eg var til hjelp. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Har noen prøvd å slutte med pulveret og sjekket hvis fremgangen forandret seg? Jeg merket ingenting, antar kosten er OK, og at jeg ikke er på et så sykt høyt nivå at 2gram pr kg er nødvendig. Jeg tok kreatin. Økte masse i en periode når jeg kun tok 5g før trening, men tror nå at dette var placebo siden jeg aldri har vært i nærheten av den boosten jeg følte den første måneden jeg tok kreatin. Dette var før jeg leste mer om hvordan kreatin egentlig fungerer. Jeg trodde at jeg tok noe ala skippern sin spinat. Når jeg sluttet på proteiner merket jeg ikke noe annet enn at jeg følte at det tok litt lenger tid å restituere seg. Jeg har nå nylig begynt med stronglifts 5x5 og begynte etter et par uker med det programmet å føle meg sliten på trening. Har begynt med proteiner igjen nå og føler meg litt bedre. For min del bygger det vel bare opp under at man ikke trenger kostilskudd med mindre man trener hardt ettersom jeg ikke ble sliten på trening når jeg trente hva jeg følte for den dagen og ikke presset meg spesiellt hardt. Nå trener jeg som nevnt 5x5 programmet og har lagt på 2.5 kilo hver trening (Sånn omtrentlig, sliter litt med benken). Startet på 60 kilo i benk, knebøy og markløft. Trener nå med 80kg i benk 87.5 i knebøy og 85 kg i markløft. Det er tungt å øke med 10kg per uke, men det går (nesten). Endret 9. mars 2011 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 3. Skal du ned i vekt? Då bør du kjøpe deg ei fettklype om du trenar styrke. Ikkje lett å gå etter vekt då, men heller gå etter faktisk fett% https://www.tn.no/butikk/produkt/fettkaliper Håpar eg var til hjelp. Det var du, men vil kommentere siste linjen her, jeg vil opp i vekt, ikke ned. Jeg har lav nok fettprosent. Dog greit å ha likevel. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor skal PF og GG være så utrolig treige med å svare på mail!? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor skal PF og GG være så utrolig treige med å svare på mail!? Sikkert fordi dei er lei maset ditt! :!: Kvifor ikkje bare ringe om det tek så lang tid? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor skal PF og GG være så utrolig treige med å svare på mail!? Sikkert fordi dei er lei maset ditt! :!: Kvifor ikkje bare ringe om det tek så lang tid? Vanskelig å late som jeg jobber hvis jeg sitter i telefonen og snakker om proteiner og slikt.. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 hahahah!! Ser problemet Du får bare ringe i eit friminutt eller ei matpause då. Kva er det eigentleg du masar på dei om, sidan det er to forskjellige butikkar? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 hahahah!! Ser problemet Du får bare ringe i eit friminutt eller ei matpause då. Kva er det eigentleg du masar på dei om, sidan det er to forskjellige butikkar? Lite friminutt på denne jobben gitt.. Får se om det blir lunsj/jeg husker å ringe.. Nå er det om Whey tech og 100% whey smaker likt, samt om det er mulig å få en bøtte sjokolade når jeg bestiller 12kg bulk med jordbær Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har noen prøvd å slutte med pulveret og sjekket hvis fremgangen forandret seg? Jeg merket ingenting, antar kosten er OK, og at jeg ikke er på et så sykt høyt nivå at 2gram pr kg er nødvendig. En profil på fitnessprat.no sier han ikke bruker tilskudd på hviledager, det er vel en begynnelse vil jeg tro... Kostholde mitt er ikke så veldig målrettet om dagen, men er veldig bevist. Gjorde noen registreringer her for ikke så lenge siden. I gjennomsnittet av 4 dager så det slik ut: Kcal 3096 protein 195 gram 26% karbohydrat 357 gram 48% fett 81,5 gram 24% Denne uken gikk trening bra, og jeg blir sterkere over tid.Så det kostholde passer meg ganske bra. litt i underkant kanskje. spørs på målsettning min Spiser ganske normalt og shaker kun dager jeg trener. En vanlig dag er frokost havregyn og melk - lunsj grøvbrød og egg/ost- middag vanlig norsk middag- brødmat eller div til kvelds. Noen lange dager har jeg også cottage chees eller cesam og frukt som mellom måltid. Vekten ligger nesten rolig her, går bittelitt opp hele tiden Har lav fett % hele året og trives med det. så lenge jeg blir sterkere over tid, spiser jeg nok Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 AMAGAD!!! PF har sluttet (iallefall midlertidig) med smaksprøver! Er det noen som har smak både 100% whey og whey tech jordbær og kan si om det er forskjell på de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå