Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Forslag til en rimelig tredemølle jeg kan ha i heimen? Har aldri trent, men tenkte starte. Så trenger bare noe enkelt jeg kan løpe på, kanskje maks en time om dagen. Spring ute! Været begynner å tillate det også nå Ja. Det er mye billigere, og bedre for ryggen, sier noen. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Forslag til en rimelig tredemølle jeg kan ha i heimen? Har aldri trent, men tenkte starte. Så trenger bare noe enkelt jeg kan løpe på, kanskje maks en time om dagen. Spring ute! Været begynner å tillate det også nå Er bare snø, dritt og masse minusgrader her. Hadde det enda vært bart... Er også ikke kun jeg som skal benytte meg av det. Fint om noen kunne komme med et forslag. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Forslag til en rimelig tredemølle jeg kan ha i heimen? Har aldri trent, men tenkte starte. Så trenger bare noe enkelt jeg kan løpe på, kanskje maks en time om dagen. Spring ute! Været begynner å tillate det også nå Bare ikke spring på asfalt, beinhinnebetennelse er ikke digg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Mulig det er fordi eg er vandt med den jordbæren eg har her, som eg syns er god nå. Får håpe sjokoladen er like god som elite gold sin Skal smake i kveld, så kjem tilbake med kva eg synast du, enten dikkon ynskjer det eller ikkje. Blandet du med melk eller vann? Med melk synes jordbær er helt kanon hvertfall. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Blandar alltid med mjølk. Har aldri prøva med vatn for å vere ærlig. Sjokoladen var like god som mocca'en til norkost vil eg påstå, så gjenstår det bare å sjekke om det er dekkning på kontoen etter den forbanna årsavgifta er betala... Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Kan alle proteinpulver-typer/ kreatinpulver-typer blandes ut i melk? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Kan alle proteinpulver-typer/ kreatinpulver-typer blandes ut i melk? Stort sett, så lenge det ikke er angitt noe annet. Unngå å blande kreatinen med ting som er kaldt eller varme (helst lunkent). Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Kan alle proteinpulver-typer/ kreatinpulver-typer blandes ut i melk? Stort sett, så lenge det ikke er angitt noe annet. Unngå å blande kreatinen med ting som er kaldt eller varme (helst lunkent). Og det smaker ikke dårlig i melk? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Kan alle proteinpulver-typer/ kreatinpulver-typer blandes ut i melk? Stort sett, så lenge det ikke er angitt noe annet. Unngå å blande kreatinen med ting som er kaldt eller varme (helst lunkent). Og det smaker ikke dårlig i melk? Proteinpulveret eller kreatinen? Kreatinen er ganske nøytral i smaken så du vil nok ikke merke noe der. Proteinene er forskjellige, det blir som å spørre om banan er godt Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Proteinpulveret eller kreatinen? Kreatinen er ganske nøytral i smaken så du vil nok ikke merke noe der. Proteinene er forskjellige, det blir som å spørre om banan er godt Proteinen.. Tenker å bruke en med sjokoladesmak eller noe.. (herfra: http://www.norkost.no/activate_elite_gold_isolat_proteinpulver_3000g/P_186 ) Og hvor mye tar jeg per "måltid"? Hvor mye per dag? Hvor mye i hvert glass melk? Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Har til gode å smake proteinpulver som ikke smaker betydelig mye bedre utblandet i melk. 40g per 4 dl melk er det jeg pleier ta. Endret 9. mars 2011 av phax 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Hvilke av disse kan dere anbefale? http://www.norkost.no/proteinpulver_protein/C_45 Har tenkt å bestille smaksprøve, men vil da når jeg først skal be om en, ta av den typen jeg har tenkt å kjøpe av. Kan noen anbefale en av de? Eller noen andre/ evt. fra andre butikker? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Proteinen... Tenker å bruke en med sjokoladesmak eller noe.. (herfra: http://www.norkost.no/activate_elite_gold_isolat_proteinpulver_3000g/P_186 ) Og hvor mye tar jeg per "måltid"? Hvor mye per dag? Hvor mye i hvert glass melk? Dosering pleier å stå på pakken, men som phax sier er normalt. Men du må blande i shaker, proteinpulver er ikke så veldig løselig skjønner du Jeg pleier å ta mine shakere rett etter trening da opptaket er høyest. Flesteparten av proteinen bør komme fra vanlig mat. Det er kostholdet som gir deg resultater, ikke en billig proteinshake som mange fjortiss-posere tror. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har ikke shaker Kan jeg f.eks bruke to glass og riste inni? Eller MÅ jeg kjøpe shaker? Og ja, jeg vet at kosthold er viktigst, men ofte har jeg verken råd, tid, eller mulighet til å få i meg nok protein, og fort nok etter trening. Derfor bruker jeg proteinpulver når jeg trenger det. "Misbruker" det ikke. Dessuten, -er ikke så mange fjortiser i denne tråden.. De tør ikke bevege seg inn her Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg har ikke shaker Kan jeg f.eks bruke to glass og riste inni? Eller MÅ jeg kjøpe shaker? Og ja, jeg vet at kosthold er viktigst, men ofte har jeg verken råd, tid, eller mulighet til å få i meg nok protein, og fort nok etter trening. Derfor bruker jeg proteinpulver når jeg trenger det. "Misbruker" det ikke. Dessuten, -er ikke så mange fjortiser i denne tråden.. De tør ikke bevege seg inn her Hehe, kjøp deg en shaker du Koster ikke mange kronene i en vanlig kostholdsbutikk, sikkert enda billigere om du kjøper det på nettet. Fordelen med en shaker er at den har en liten rist under lokket som "knuser" pulveret så det blander seg lettere. EDIT: http://www.norkost.no/shakerflaske_buchsteiner_eiselt_skrulokk/P_302 Du kan bestille sammen med pulveret ditt. Endret 9. mars 2011 av Bordplate 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Du kan bestille sammen med pulveret ditt. Har tenkt å bestille smaksprøve før jeg kjøper pulver, og da må jeg jo ha den før jeg kjøper pulveret. Hmm.. Hvilke typer kostholdsbutikker mener du? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Hvilke typer kostholdsbutikker mener du? Fysiske på kjøpesenter osv. De har begynt å selge kosttilskudd for oss som trener i det siste. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Og hvor mye tar jeg per "måltid"? Hvor mye per dag? Hvor mye i hvert glass melk? Det kommer helt an på både kroppsvekta di, og hvordan kostholdet ditt ser ut ellers. 1-3 proteinshaker på 30-50 gram per dag er realt. Som sagt så kommer det an på hvor proteinrikt kostholdet ditt er fra før. Dette vil hjelpe deg å nå det anbefalte proteininntaket. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Hvilke typer kostholdsbutikker mener du? Fysiske på kjøpesenter osv. De har begynt å selge kosttilskudd for oss som trener i det siste. Og hvor mye tar jeg per "måltid"? Hvor mye per dag? Hvor mye i hvert glass melk? Det kommer helt an på både kroppsvekta di, og hvordan kostholdet ditt ser ut ellers. 1-3 proteinshaker på 30-50 gram per dag er realt. Som sagt så kommer det an på hvor proteinrikt kostholdet ditt er fra før. Dette vil hjelpe deg å nå det anbefalte proteininntaket. Ok. Men Bordplate: Selger de det på f.eks coop/ rema? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 1-3 proteinshaker på 30-50 gram per dag er realt. Som sagt så kommer det an på hvor proteinrikt kostholdet ditt er fra før. Dette vil hjelpe deg å nå det anbefalte proteininntaket. Ikke i tillegg til maten vel? Prøver bare å tenke proteiner i hvert måltid jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå