Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. 5-10 gram (en måleskje er vanligvis 5 gram) sammen med frukt, karbohydrattilskudd evt. et stort glass juice er vel veien å gå. Dersom du tar mer enn du trenger så vil resten bli skilt ut gjennom urinen som derivatet kreatinin, så det er ikke skadelig å ta 10 gram per dag.

Det er forøvrig ganske vanlig å kjøre en såkalt ladningsfase i begynnelsen av perioden slik at lagrene i kroppen er fulle (kreatin produseres naturlig i kroppen). For å gjøre dette tar du 20-25 gram per dag (f.eks 4-5 x 5 gram) i 5-7 dager.

Edit: grunnen til at man gjerne kjører en slik ladningsfase er at man får fordelene av å gå på kreatin allerede etter den første uken i stedet for å måtte vente 20-30 dager. Dersom man har muligheten til å gjøre dette, så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

C-vitamin og E-vitamin er såkalte antioksidanter som beskytter mot frie radikaler. Så da må du nok nyansere hva du mener. Aller helst gi en link som forklarer hva du mener. Jeg vil tro at ved så små mengder som det er i multivitamin, så vil det ikke ha noe å si, men bevis meg gjerne feil!

vitamin C som absolutt har mange briljante egenskaper, men i store mengder vil den ha motsatt effekt av en antioksidant, og bli prooksidativt! Den vil da fungere som en fri radikal og ødelegge cellene i stedet for å beskytte dem! Beta-karoten utviser også denne egenskapen og kan faktisk være med på å fremkalle kreft hos røykere.

http://www.treningsf.../art.php?id=173

D-vit er litt spesielt sånn sett, ja. Minner meg om at jeg må komme meg til sverige å shoppe noe D-vitaminer snart :D

Kjøp fra ebay, hestedose som varer et helt år for under 200 spenn :)

Lenke til kommentar

Sliter med svake håndledd noen som har noen tips til øvelser for å styrke håndleddene?

Altså det gjør ikke vondt om håndleddene er rett i forhold til underarmen, men med en gang det blir en knekk blir det vondt. Altså hvis jeg presser knokene mot hverandre gjør det ikke vondt, men hvis jeg presser håndflatene mot hverandre gjør det vondt ... =/

Lenke til kommentar

Den var ikke dum du. Fikk nettopp stoppa en levering fra iherb.com med 5000UI kapsler. Kan du anbefale en selger?

Dret meg ut på eksakt samme side, haha.

Tror det var denne selgeren jeg bestilte fra, men husker ikke 100%:

http://cgi.ebay.co.uk/Healthy-Origins-Vitamin-D-D3-5000iu-x-360-Softgels-/120684572382?pt=UK_Health_Beauty_Vitamins_Supplements&hash=item1c195c6ede#ht_896wt_905

Selger har uansett bra feedback og det er 360 kapsler for underkant av 200kr inkl shipping :)

Lenke til kommentar

Den var ikke dum du. Fikk nettopp stoppa en levering fra iherb.com med 5000UI kapsler. Kan du anbefale en selger?

Dret meg ut på eksakt samme side, haha.

Tror det var denne selgeren jeg bestilte fra, men husker ikke 100%:

http://cgi.ebay.co.u...de#ht_896wt_905

Selger har uansett bra feedback og det er 360 kapsler for underkant av 200kr inkl shipping :)

Ser ut som det er akkurat den tollen stoppa forrige gang :S Bruker vanligvis å sende med jetcarrier over sjøen, men det er ikke et alternativ med dette - fikk du det igjennom umerka eller?

Lenke til kommentar

Hvis du bestiller fra land utenfor EU, så blir det stoppa i tollen som ulovlig legemiddel elns.

disco: takk for linken. Du kan lett finne ut om det var han du bestilte fra på ebay-profilen din. Merket er bra eller? Veit bare om NowFoods som jeg er sikker på er ordentlige greier.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Jack3d eller? hørt at den gir mye energi

Har god erfaring med det. Gjer ein god boost med høgare konsentrasjon og kjensla av å måtte ta minimum eit sett meir enn vanleg. Det er effekten EG har opplevd, og det vil ikkje sei at du kjem til å oppleve det same.

Fekk forresten smaksprøver frå TN i dag på sjokolade og jordbær. Har ikkje smaka endå, men stille spørsmål til dei som har smaka vanilje og banan av typen prozyme: er dei gode? Om eg synast det bli vanskeleg å bestemme seg for enten jordbær eller sjokolade, er det mulig eg går for mixpakka med vanilje, banan, jordbær og sjokolade. Men smakar vanilje og banan godt? til dikkon som har smaka det.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt vitaminer fra USA uten at det har blitt stoppet i tollen før!

EDIT: Trodde det var snakk om vitaminene :p

Det kommer selvsagt ann på hvor store doser det er. Burde kanskje nevnt det.

Man kan være heldig å slippe unna tollen også, men i teorien blir vitaminer som er sterkere enn grensa i norge stoppa fra land utenfor EU.

Fekk forresten smaksprøver frå TN i dag på sjokolade og jordbær. Har ikkje smaka endå, men stille spørsmål til dei som har smaka vanilje og banan av typen prozyme: er dei gode? Om eg synast det bli vanskeleg å bestemme seg for enten jordbær eller sjokolade, er det mulig eg går for mixpakka med vanilje, banan, jordbær og sjokolade. Men smakar vanilje og banan godt? til dikkon som har smaka det.

Jeg får min i morgen, mest sannsynlig, så kan gi tilbakemelding på hvordan vanilja og bananen er ;)

Lenke til kommentar

Toppers.

Smakte akkurat på jordbær, og den smaka dritt...Håpar sjokoladen smakar mykje bedre. Håpar den smakar bedre eller tilsvarande http://www.norkost.no/activate_elite_gold_isolat_proteinpulver_3000g/P_186, fordi den kostar 150kr meir. Om den smakar minst like godt, så går eg utan tvil for sjokolade. Har allereis 2-3kg jordbær igjen av Micro Whay 100%

Lenke til kommentar

Banan er utrolig god, spesiellt hvis du blander med melk. Skikkelig milkshakesmak.

Toppers.

Smakte akkurat på jordbær, og den smaka dritt...Håpar sjokoladen smakar mykje bedre. Håpar den smakar bedre eller tilsvarande http://www.norkost.no/activate_elite_gold_isolat_proteinpulver_3000g/P_186, fordi den kostar 150kr meir. Om den smakar minst like godt, så går eg utan tvil for sjokolade. Har allereis 2-3kg jordbær igjen av Micro Whay 100%

Men så synes jo jeg jordbær og er utrolig god så mine smaksløker kan du neppe stole på. Synes og prozyme sin sjokolade er bedre enn elite gold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...