Kubjelle Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 vitamin C som absolutt har mange briljante egenskaper, men i store mengder vil den ha motsatt effekt av en antioksidant, og bli prooksidativt! Den vil da fungere som en fri radikal og ødelegge cellene i stedet for å beskytte dem! Beta-karoten utviser også denne egenskapen og kan faktisk være med på å fremkalle kreft hos røykere. http://www.treningsf.../art.php?id=173 D-vit er litt spesielt sånn sett, ja. Minner meg om at jeg må komme meg til sverige å shoppe noe D-vitaminer snart Du kunne kanskje tatt med hele paragrafen? Det er viktig å påpeke at megadoser av en spesiell vitamin og eller antioksidant sjelden har noen positiv effekt. Kroppen og dens substanser fungerer som et orkester, og for mye av et instrument ødelegge hele seremonien. Et godt eksempel er vitamin C som absolutt har mange briljante egenskaper, men i store mengder vil den ha motsatt effekt av en antioksidant, og bli prooksidativt! Den vil da fungere som en fri radikal og ødelegge cellene i stedet for å beskytte dem! Beta-karoten utviser også denne egenskapen og kan faktisk være med på å fremkalle kreft hos røykere. Altså tar du vitaminer med måte, så går det bra. Å påstå at vitaminer er skadelig(ved små mengder) syns jeg blir tull. Jamfr med myten om at høyt proteininntak kan skade nyrene. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Altså tar du vitaminer med måte, så går det bra. Å påstå at vitaminer er skadelig(ved små mengder) syns jeg blir tull. Jamfr med myten om at høyt proteininntak kan skade nyrene. Det har jeg aldri sagt. Desuten er det du som bruker ord som "overdose", "farlig" og "skadelig". Det har jeg aldri skrevet. Veit ikke helt hva du prøver å oppnå med å anklage meg for ting jeg ikke har sagt... Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Det har jeg aldri sagt. Desuten er det du som bruker ord som "overdose", "farlig" og "skadelig". Det har jeg aldri skrevet. Veit ikke helt hva du prøver å oppnå med å anklage meg for ting jeg ikke har sagt... Ok, du har ikke sagt det, men du maler et lite nyansert bilde som gir rom for missforståelser. Du kan tolkes dithen at å ta multivitamin kan være skadelig. (Eller ikke bra, som er ordene du bruker) Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Bisk0p du kan vel se fort på dette programmet? http://write.fm/w7ta3pg Ingen biskop jeg, men jeg hadde gjort følgende endringer: - Droppet overhead press hantler. OHP hantler overlapper med OHP stang, og det er ikke vits i å trene samme øvelse og muskel (fremside skuldre) to ganger på samme måte. Kjør heller sidehev. Mange sett og mange reps. - Igjen, arnoldpress er redundant hvis du har trent overhead press. Jeg hadde kjørt en tricepsøvelse der, hvis ikke du virkelig vil legge fokus på skuldrene da. - Kjør hantelcurls til slutt. Ikke noe poeng i å slite ut biceps før ryggøvelsene. - Tren enten pull-ups eller chin-ups. De to øvelsene er så og si like, og du trenger neppe den overlappingen i mine øyne. Kjør en horisontal trekkøvelse (roing av noe slag), en vertikal trekkøvelse (pull-ups etc) og en øvelse for øvre rygg (facepulls f.eks). Hvis jeg trener mange ryggøvelser i ei økt så foretrekker jeg å kjøre vertikal trekk først, og så horisontal. Dette er fordi jeg opplever det som at styrken i roing ikke blir negativt påvirket av at jeg trener pull-ups først, men dersom jeg gjør det andre veien så stuper vektene i pull-upsen. Men, dette er meg da. Eksperimenter og se hva som funker. Til slutt, så ikke lås deg fast i sett og reps. Kroppen kan ikke telle Hvis du føler du kan øke vekta og ta enda et sett så kjør 4 tunge sett i stedet for 3. Er formen dårlig holder det kanskje med bare 2 tunge sett. Go by feel. Ala dette: Mandag (Ben/skuldre) Knebøy 3x5 Overheadpress 3x8 Stiffed deadlifts 3x8 Sidehev 5 sett med mange reps eller noe Tirsdag: Innebandy/cardio Onsdag (bryst/triceps) Benkpress 3x8 Skråbenk hantler 3x8 Dips 3x8 Arnoldpress/Evt. triceps 3x8 Pushups 2xfailiure Torsdag: Innebandy/cardio Fredag (Rygg/Biceps)) Markløft 1x5 Stang roing 3x8 Chinups 3x10 (med vekt) Facepulls 3 sett Hantel curls 3 x 6-8 Hvis du føler du takler mer trening så kjør mer bein og mage 1 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Det har jeg aldri sagt. Desuten er det du som bruker ord som "overdose", "farlig" og "skadelig". Det har jeg aldri skrevet. Veit ikke helt hva du prøver å oppnå med å anklage meg for ting jeg ikke har sagt... Ok, du har ikke sagt det, men du maler et lite nyansert bilde som gir rom for missforståelser. Du kan tolkes dithen at å ta multivitamin kan være skadelig. (Eller ikke bra, som er ordene du bruker) Vel, det jeg prøver å si er at det ikke er nødvendig å ta multivitaminer hvis du har et bra kosthold, noe som involverer frukt og grønsaker. Så sier jeg at om du får i deg nok vitaminer gjennom kosten, så vil det ikke være noe bedre, eller gi noe mer effekt å ta et tilskudd som gjør at du får mer enn nok vitaminer. Så nevner jeg til sammenlikning, at å få i seg for mye vitaminer faktisk kan gi en motsatt effekt. Dette er jo snakk om litt større doser, men det er for å fremheve poenget mitt, at "jo mer - jo bedre" ikke er tilfellet når det kommer til vitaminer. Skjønner at det kunne gi rom for misforståelser, men nå fokuserte du stort sett på alt utenom det som var budskapet også. Vil si det er bedre å spise nok frukt og grønt, og heller sjekke om du har mangler på enkelte vitaminer og mineraler og heller ta et konkret tilskudd for å dekke mangelen. D-vitamin stiller seg dog litt annerledes. Her er det faktisk bedre med større doser (inntil en viss mengde, selvsagt). e: støtter discipline i det han skrev der. Det virker logisk i mine øyne også Endret 8. mars 2011 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Brad Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Når på dagen er det best å trene? Har hele dagen å disponere i morgen, regner med jeg våkner ved 11 tiden. Litt etter frokost? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Ville tatt det ganske tidlig på dagen. 12-14 synes jeg er en fin tid. Da får du også flere måltider etter trening, så mye av næringa går til oppbygging igjen. Nå spiser jeg ikke frokost, så optimalt sett hadde jeg trena uten mat i magen. Om du spiser frokost, så ville jeg tatt det er par timer etter frokosten. La frokosten bestå av moderate mengder karbohydrater, og prioriter heller litt mer karbohydrater i måltidene etter trening. Innta mest karbohydrater i måltidet etter trening, og reduser litt utover dagen. Ville også prøvd å få til lunsj rett etter trening, så blir det nydelig Endret 8. mars 2011 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Vel, det jeg prøver å si er at det ikke er nødvendig å ta multivitaminer hvis du har et bra kosthold, noe som involverer frukt og grønsaker. Så sier jeg at om du får i deg nok vitaminer gjennom kosten, så vil det ikke være noe bedre, eller gi noe mer effekt å ta et tilskudd som gjør at du får mer enn nok vitaminer. Så nevner jeg til sammenlikning, at å få i seg for mye vitaminer faktisk kan gi en motsatt effekt. Dette er jo snakk om litt større doser, men det er for å fremheve poenget mitt, at "jo mer - jo bedre" ikke er tilfellet når det kommer til vitaminer. Skjønner at det kunne gi rom for misforståelser, men nå fokuserte du stort sett på alt utenom det som var budskapet også. Vil si det er bedre å spise nok frukt og grønt, og heller sjekke om du har mangler på enkelte vitaminer og mineraler og heller ta et konkret tilskudd for å dekke mangelen. D-vitamin stiller seg dog litt annerledes. Her er det faktisk bedre med større doser (inntil en viss mengde, selvsagt). Ok. Da er du enig at det ikke er farlig å ta multivitamin(ved moderate doser)? Kanskje bortkastet, men det skader altså ikke å helgardere seg! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Aldri ment det var farlig, men vil si det er unødvendig i dette tilfellet. Om du skal helgardere deg, så går du til legen og ber om en sjekk på vitamin&mineral-status og finner ut hva du faktisk trenger. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Bisk0p du kan vel se fort på dette programmet? http://write.fm/w7ta3pg Ingen biskop jeg, men jeg hadde gjort følgende endringer: - Droppet overhead press hantler. OHP hantler overlapper med OHP stang, og det er ikke vits i å trene samme øvelse og muskel (fremside skuldre) to ganger på samme måte. Kjør heller sidehev. Mange sett og mange reps. - Igjen, arnoldpress er redundant hvis du har trent overhead press. Jeg hadde kjørt en tricepsøvelse der, hvis ikke du virkelig vil legge fokus på skuldrene da. - Kjør hantelcurls til slutt. Ikke noe poeng i å slite ut biceps før ryggøvelsene. - Tren enten pull-ups eller chin-ups. De to øvelsene er så og si like, og du trenger neppe den overlappingen i mine øyne. Kjør en horisontal trekkøvelse (roing av noe slag), en vertikal trekkøvelse (pull-ups etc) og en øvelse for øvre rygg (facepulls f.eks). Hvis jeg trener mange ryggøvelser i ei økt så foretrekker jeg å kjøre vertikal trekk først, og så horisontal. Dette er fordi jeg opplever det som at styrken i roing ikke blir negativt påvirket av at jeg trener pull-ups først, men dersom jeg gjør det andre veien så stuper vektene i pull-upsen. Men, dette er meg da. Eksperimenter og se hva som funker. Til slutt, så ikke lås deg fast i sett og reps. Kroppen kan ikke telle Hvis du føler du kan øke vekta og ta enda et sett så kjør 4 tunge sett i stedet for 3. Er formen dårlig holder det kanskje med bare 2 tunge sett. Go by feel. Ala dette: Mandag (Ben/skuldre) Knebøy 3x5 Overheadpress 3x8 Stiffed deadlifts 3x8 Sidehev 5 sett med mange reps eller noe Tirsdag: Innebandy/cardio Onsdag (bryst/triceps) Benkpress 3x8 Skråbenk hantler 3x8 Dips 3x8 Arnoldpress/Evt. triceps 3x8 Pushups 2xfailiure Torsdag: Innebandy/cardio Fredag (Rygg/Biceps)) Markløft 1x5 Stang roing 3x8 Chinups 3x10 (med vekt) Facepulls 3 sett Hantel curls 3 x 6-8 Hvis du føler du takler mer trening så kjør mer bein og mage Takk for et utfyllende og godt svar, sittet og tenkt på det her i dag, og tror jeg har kommet frem til å fortsette med 5x5, bare med et par små endringer, som å fjerne knebøy fra onsdags økten, ettersom onsdag blir presset mellom innebandy øktene. Også legge til litt støtte øvelser, men takk for svar, burde hjelpe mange her =) Noe slikt: A (Knebøy) OHP MARK Nedtrekk foran ansiktet, 3x8 (Klarer jeg feks 3x8 på 70kg, går jeg opp til 75) Merker at maskiner vanligvis bare har 5+ -5 vekter, det må være utrolig tungt å øke i disse? Pullups 3x8 med vekt Benhev etc B (Knebøy) benk Stangroing Dips med vekt Chinups 3x8 med vekt Benhev etc Tror dette er alt som skal til, for at jeg skal finne tilbake til motivasjonen. Det var denne som fikk meg til å ville ta med pushups; http://hbfser.wordpress.com/2011/01/13/six-exercises-to-do-and-to-not-do/ Endret 8. mars 2011 av PaperWalls Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Noen vitaminer (de fettløselige om jeg ikke tar helt feil) bør man ikke ha for mye av. Ville ihvertfall vært påpasselig med hva som er i multivitamintilskuddet, mener det er b og c vitamin du kan kjøre på med og vær forsiktig med resten. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Hva med tran og sanasol. Burde ikke det holde? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Dere er så vanskelige... Det er masse fine vitamin B i øl... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Når på dagen er det best å trene? Har hele dagen å disponere i morgen, regner med jeg våkner ved 11 tiden. Litt etter frokost? Spørs hva du skal trene. Er det kardio/lette vekter, ville jeg trent før frokost (kanskje bare ta et glass melk elns for å få litt fyll. Er det tunge løft ville jeg nok spist frokost og ventet 1-2 timer. Frokosten er ikke relevant, men det at ryggen får satt seg er. Ryggskivene trenger å få synke litt sammen før de blir hardt belastet, så en fordel om du har litt tid mellom senga og treningen @PaperWalls Beklager, så ikke det. Men det Discipline sier er jeg enig i! ====================================================== Way to go hvis du ønsker å få solgt noe.. Ironi på internett eller mener du faktisk at dette er måten å gjøre det på?? ================================================ Med tanke på pris og smak, så har jeg kommet frem til at Whey-100 Bulk er det beste alternativet. Noen som har noe i mot det? Elite Gold har kun Mocca som ikke var en smak jeg elsket, samt koster 1000,- mer. ProZyme blir over 1000,- mer for 12KG. GG sin Whey-100 er litt dyrere, samt sjokoladen er helt grei. Jordbær har jeg ikke smakt og betaler IKKE 9,- for smaksprøve (prinsipp tror jeg det heter..) Jeg vet at Whey-100 har litt mer krabs og fett, men tviler på at det kommer til å påvirke noe den ene eller andre veien i det store og hele. Jeg quoter meg selv pga det er SÅÅÅ kult! Jeg ser nå at Whey Tech har en 80/20 blanding myse/keasin som tross alt er bedre enn 100/00. Noen som vet om smaken er den samme? Endret 9. mars 2011 av bIsk0p Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Bra svar i media for en gangs skyld Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Bra svar i media for en gangs skyld Svarer jo i forhold til skade og sykdom, der tror jeg kunnskapen er mye høyere enn ved vektnedgang, styrketrening og kosthold/ernæring! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Det er åkkesom når på dagen du tar kreatin ja? Alt vil havne i lagrene likevel? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Vi har en kosttilskuddstråd, men la gå; denne fyren fremstår som at han vet hva han snakker om: Q: Do I need to take my creatine with carbohydrates to make it effective? A: Whenever we digest carbohydrates our pancreas secretes the hormone known as insulin. The simpler the carb' date=' the higher a burst of insulin our pancreas releases to deal with them. The good thing about insulin is that it actually drives nutrients into our muscles to assist them in recovery. If you take creatine with fast burning carbs, it will increase the absorption rate in your muscles. However, insulin is also responsible for fat storage. Therefore my suggestion to you would be to only use a sugar spike like this with your post workout meal. This is because this is the least likely times that your body will store fat.[/quote'] Altså bør man ta kreatin direkte etter trening sammen med karbohydrater. Personlig så tar jeg kreatin når jeg husker på å ta det. Endret 9. mars 2011 av LarsP Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 Så da en stor dose etter trening? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 9. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) det er nok det samme når man tar kreatin, jeg tar det når jeg gider blir som oftest før jeg legger meg, eller litt før trening, tar bare 5-10g daglig. Endret 9. mars 2011 av joakimz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå