Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvordan ser denne frokosten ut?

Er 17 år, 174 cm, veier 65 kg.

 

1 eggeplomme, 4 eggehviter.

Et eple og 1 stort glass vann.

Vil legge på meg muskler.

 

Den ser ganske grei ut, men hvorfor ikke spise 4 hele egg? Eggeplommen er viktig den også.

 

Du burde kanskje lagt til en liten neve nøtter i tillegg, hvis du ikke tar med eggeplomma.

 

Hm, kan det ikke bli en god del fett med 4 plommer per frokost?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er vel egentlig ganske representativ for mitt syn: linky

Hvordan er det egentlig med styrke og det å trene kardio med høy intensitet. Greit nok at muskelveksten ikke blir like stor, men blir styrken hindret i samme grad?

Muskelvekst er en nødvendighet for styrkeøkning utover nevrale tilpasninger, så ja - styrkeøkninger blir hemmet sånn sett. Om du trener styrke 3 dager i uka og intervalltrening 3 dager, så får nervesystemet lite hvile, og du klarer ikke løfte det du kanskje hadde gjort med bare 3 dager styrke i uka.

 

 

Det kommer ann på mange faktorer, om du bulker har det kanskje ikke like mye å si som på et underskudd der du har mindre tilgjengelig til restitusjon. Du har jo eksempler på program som fokuserer på å kombinere begge best mulig, feks HIIT (elns) og DC etelleranna.

 

Det er som Martin Berkhan sier:

I've gotten myself and several clients very lean without supplementation, cardio, and with fed state training.

 

Så om målet ditt er vaskebrett, ser jeg ikke nødvendigheten av kondisjonstrening - for å ta et eksempel.

 

 

Lenke til kommentar

Blæ, folk overanalyserer. :p

Det er som Martin Berkhan sier:

I've gotten myself and several clients very lean without supplementation, cardio, and with fed state training.

 

Så om målet ditt er vaskebrett, ser jeg ikke nødvendigheten av kondisjonstrening - for å ta et eksempel.

For min del ønsker jeg kardiotrening for å ha en generell god fysisk form, der jeg orker å drive på med det jeg ønsker. :)

Lenke til kommentar

Blæ, folk overanalyserer. :p

Det er som Martin Berkhan sier:

I've gotten myself and several clients very lean without supplementation, cardio, and with fed state training.

 

Så om målet ditt er vaskebrett, ser jeg ikke nødvendigheten av kondisjonstrening - for å ta et eksempel.

For min del ønsker jeg kardiotrening for å ha en generell god fysisk form, der jeg orker å drive på med det jeg ønsker. :)

 

Jeg optimaliserer, best resultat med minst tidsbruk. Setter uansett overanalysering over det som kan karakteriseres som broscience.

 

Rotter som måtte klatre med vekter knytt til halen deres (styrketrening lol) ble smartere enn rotter som sprang i hjulet sitt dagen lang (kondisjonstrening lol).

 

Tviler på at forfedrene mine drev på med kardio, de luska rundt litt her og der - spurta litt og kasta noen spyd. Og så spiste de.

 

 

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at enkelte ønsker å optimalisere styrkeøkning, og derfor avstår helt fra kardio. Mens jeg derimot mener utholdenheten min også er veldig viktig, uavhengig av hva mine forfedre drev med. Og derfor ønsker jeg og andre å kombinere styrke med kardio.

 

Ikke rettet mot deg, Storken, men i diskusjonen noen uker tilbake virket det som om det var fyfy å bedrive begge deler. Folk har forskjellige målsetninger. :)

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at enkelte ønsker å optimalisere styrkeøkning, og derfor avstår helt fra kardio. Mens jeg derimot mener utholdenheten min også er veldig viktig, uavhengig av hva mine forfedre drev med. Og derfor ønsker jeg og andre å kombinere styrke med kardio.

 

Ikke rettet mot deg, Storken, men i diskusjonen noen uker tilbake virket det som om det var fyfy å bedrive begge deler. Folk har forskjellige målsetninger. :)

 

Jeg er helt enig med det du skriver der :)

 

 

Det jeg synes er teit, dog, er når verdien av styrketrening settes til side for kondisjonstrening ved vektnedgang.

 

For vektnedgang er styrketrening + en omlegging av diett optimalt, de som påstår noe annet har jeg en høne å plukke med.

 

 

Lenke til kommentar

Kardio og styrke...

 

Jeg kom i snakk med en kar på gymmen som både trente styrke og sto MYE på snowboard i (toppturer).

 

Han var så fit (ikke bare 6pack og lav fett%, men ryggmuskler og armer som var så heftige at han kunne løfta hele gymmen) at Brad Pitt hadde vært sjalu og jeg begynte å tvile på min egen seksuelle legning...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...