Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kiwi, Rimi og Rema 1000 varsler i dag prisdumping på sunne matvarer! :new_woot:

Nøkkelhullsmerkede varer... Der er Grandiosa inkludert... ;)

 

Fremdeles, absolutt et skritt i riktig retning for oss! :) Nøkkelhullsmerkede varer er jo det sunnest alternativet innen kategorien og hjelper på når man skal handle inn og ønsket å velge det sunnere alternativet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så med andre ord så er aerob trening bare bull da altså Storken? Det beste er å kombinere styrke og kondisjon. Styrke setter i gang forbrenninga mens kondisjon forbrenner. Du blir jo ikke slank av å KUN trene styrke ... Det er det samme som å si at du får sixpack av 6000 situps når du har 45% fett

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23 Det der trenger du ikke senter til. Men krever at du må kunne jogge da

 

Aerob trening er ikke bull nei, men det kan være veldig demotiverende i forhold til anaerob trening. Er formålet vektnedgang er motivasjon en faktor det ikke skal tas for lett på.

 

 

"Det beste er å kombinere styrke og kondisjon", er en ganske drøy påstand som det finnes lite bevis for. mTor (signalhormon for muskelvekst) og AMPK (signalhormon for aerob effektivisering) kræsjer og det kan være like greit å skille styrke og kondisjon til separate dager.

 

Styrketrening stimulerer kroppen til å bli større, og da også å bruke av fettreserver til det formålet. Jo, du blir slank av å kun trene styrke - noe jeg er et levende bevis på.

 

 

 

Sitat, Børge:

 

Jeg har nå innsett at kardiovaskulær trening spiller en viktig rolle også for de som bare vil bli stor og sterk. Kroppen er et komplekst system, og for optimal utvikling må man unngå at det er flaskehalser i noen av delsystemene, og hjerte- og lungefunksjon har jo egentlig en ganske viktig rolle hvis man bruker litt logikk. I tillegg til å tilføre musklene oksygen og næring under trening, så vil restitusjonen mellom treningsøktene bli mer effektiv ved regelmessig kardio. Nå betyr ikke det at man skal gå timesvis på tredemølla heller, det er jeg fremdeles en motstander av, men 20-40 minutter på 120-140 i puls 2-3 dager i uka + intervallbasert aktivitet innimellom (sprint, komplekser/styrkesirkel, slagsekk osv) som en integrert del av treningsfasen du er i, vil gjøre underverker for framgangen.

Hva er egentlig poenget? Les over det jeg skriver en gang til.

 

 

Denne er vel egentlig ganske representativ for mitt syn: linky

 

 

Lenke til kommentar

Starter denne uken på Relese Your Potential (RYP) Grunnprogrammet.

 

Noen med erfaringer på dette? Positivt/negativt?

 

RYP finner du på www.tn.no

Hei!

Jeg har kjørt en del omganger med RYP siden jul 2009, og er veldig fornøyd. Det er et utrolig bra program for å øke styrken i kroppen. Begynte med Dietmar etterpå, men så ble det sommer og flytting, så gikk tilbake på RYP for å komme igang igjen med treningen.

 

Har ført en logg siden den gang, du kan jo lese litt der om du vil. Nå er jeg på nest siste uke med RYP maksimal forbrenning, og det gikk kjempefint :)

 

LINK

Lenke til kommentar

Hvordan ser denne frokosten ut?

Er 17 år, 174 cm, veier 65 kg.

 

1 eggeplomme, 4 eggehviter.

Et eple og 1 stort glass vann.

Vil legge på meg muskler.

 

Den ser ganske grei ut, men hvorfor ikke spise 4 hele egg? Eggeplommen er viktig den også.

 

Du burde kanskje lagt til en liten neve nøtter i tillegg, hvis du ikke tar med eggeplomma.

Lenke til kommentar

Starter denne uken på Relese Your Potential (RYP) Grunnprogrammet.

 

Noen med erfaringer på dette? Positivt/negativt?

 

RYP finner du på www.tn.no

Hei!

Jeg har kjørt en del omganger med RYP siden jul 2009, og er veldig fornøyd. Det er et utrolig bra program for å øke styrken i kroppen. Begynte med Dietmar etterpå, men så ble det sommer og flytting, så gikk tilbake på RYP for å komme igang igjen med treningen.

 

Har ført en logg siden den gang, du kan jo lese litt der om du vil. Nå er jeg på nest siste uke med RYP maksimal forbrenning, og det gikk kjempefint :)

 

 

LINK

 

Takk, skal sjekke ut linken din:))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...