Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Når jeg var på trening forrige gang tok jeg bicepscurl med EZ stang, whatever. jeg kjørte 4x10 reps og etter 10 reps på hvert sett klarte jeg ikke fler, men plutselig på fjerde sett kunne jeg ta over 25 reps, men slutta der, hvorfor skjedde det, om det er noe forklaring da?

Endret av medlem-173043
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/2011/03/06/tema/helse/klikk/15701727/

 

jeg blir skremt over DB og andre avis artikler om hvordan man skal komme seg fort i form. Jeg sier ikke at det er noe feil med 4x4 eller de andre intervall programene. Men, når de nevner INGEN ting om grunnlagstrening. Noe som er litt skremmende viss man aldri har trent før og har tenkt til å ta sin første joggetur etter 4x4. Da er det vell bare et spørsmål om tid når skadene sitter i legger, hofter eller kne ... :hmm:

Er vel mye av det samme slankegreiene går ut på. Gjøre det så enkelt som mulig for "kundene". Du vil få rask fremgang i starten, også er det jo lett å huske på.

Lenke til kommentar

Jeg smake Elite Gold i går og må si at smaken var god (dvs ikke noe ekkel smak som egentlig trente å skjules, meeen jeg er ikke noe glad i mocca. Så jeg tror det blir bulk innkjøp på Whey-100 jordbær fra PF, mulig jeg skal spørre om det er mulig å få byttet ut bøtte med sjokolade slik jeg får variasjon.. Dessverre er PF ULTRA trege på å svare på mail.

 

Kan også nevne at jeg er nede på skumle 90kg nå! Kan se ut som jeg ikke spiser nok. Lurer også på en ting, hvis jeg svømmer 4 ganger i uken + 1-2 innebandy (dvs ikke noe styrke), vil muskelmassen forsvinne selv om jeg spiser nok eller trenger musklene stimulans for å holde seg?

Lenke til kommentar

Når jeg var på trening forrige gang tok jeg bicepscurl med EZ stang, whatever. jeg kjørte 4x10 reps og etter 10 reps på hvert sett klarte jeg ikke fler, men plutselig på fjerde sett kunne jeg ta over 25 reps, men slutta der, hvorfor skjedde det, om det er noe forklaring da?

Det kalles akutt nevrologisk tilpasning...

Du har pressa kroppen forbi et punkt du vanligvis ikke gjør, og kroppen har respondert med de midler den har tilgjengelig for at du skal klare den fysiske påkjenningen du utsetter den for...

Du bør IKKE trene den muskelgruppen igjen før om 4-5 dager, og la den få full restitiusjon...

 

(Interestingly enough, you might find you get stronger again during the eighth and ninth sets. This is because of a short-term neural adaptation.)

Mer om dette finner du her

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hei, skal legge til "scoobypress" i 5x5 programmet. Hvilken dag er det best å gjør det?

 

Den dagen jeg tar knebøy - benkpress - barbell rows

eller dagen jeg tar knebøy - overhead press - markløft

 

Kan jeg evt. legge den til på begge dagene?

Lenke til kommentar

det viktigste er vel og få i seg nok mat om dagen, men 2 måltider var vel litt lite, jeg spiser 4 store måltider om dagen og en shake etter trening.

 

men om du spiser store/få eller små måltider/mange får vel nesten du bestemme så lenge det funker og det passer bedre for deg.

 

hva spiser du på de 2 måltidene da?

Lenke til kommentar

det viktigste er vel og få i seg nok mat om dagen, men 2 måltider var vel litt lite, jeg spiser 4 store måltider om dagen og en shake etter trening.

 

men om du spiser store/få eller små måltider/mange får vel nesten du bestemme så lenge det funker og det passer bedre for deg.

 

hva spiser du på de 2 måltidene da?

Har ikke begynt å fokusere på "rett" mat for øyeblikket. Stapper bare i meg store mengder brød, kjøtt og ost. Skal gå nærmere på ernæring og slikt etterhvert.

To store måltider går heeeelt fint!

 

Om du spiser de to måltidene innenfor 6-8 timer kalles det periodisk faste og det funker som bare fy...

Tja. Har første måltid 10:30-11:00, og så er nesten måltid en gang jeg kommer hjem. Vanligvis mellom 16 og 21. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...