Ol'H Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hmmm, kisn som bodde her jeg bor før er tydeligvis en som trente mer eller mindre. Ble veldig overasket da jeg fant et magasin fra TN i postkassa! Jeg tenkte, er dette en spøk? Alle jeg kjenner vet jo at jeg sverger fullt og helt til PF. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Er det bra å trene rygg hver dag? (tenker på pushups) Jeg tar 30 pushups hver tredje dag. (Alltid sent på kvelden. Rett før jeg legger meg. kl 22.00-03.00 Pushups trener hovedsaklig bryst og triceps... Edit: Tenker du kanskje på chins/pullups? Hva mente du med pull/chinsups? Viser det resultater på brystkassa? Er det bra slik jeg trener nå? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ingenting viser resultater på brystkassa om du ikke har en vektprogresjon og et kcaloverskudd. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Unnskyld, men hva betyr det du nevnte, War Lenke til kommentar
Camron Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvis gud vil, skal jeg trene idag for første gang på over 1 måned... Jeg setter unna både tysk og fysikk-lekser for treningens skyld Lenke til kommentar
War Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Unnskyld, men hva betyr det du nevnte, War Betyr at man ikke får større brystmuskler av brysttrening som har kroppsvekt eller samme vekt på alle treninger. tar man for eks push-ups 50 stk hver dag i 20 år får man ikke noe større musksler noe sted. ___________ Hentet fra TN !!! !!! !!! !!! !!! !!! (nødvendig med så mange pga visse golfbagger og hyener aldri får det med seg) Progresjon. Kroppen din er utstyrt med en forbløffende tilpasningsevne. Den vil gjøre alt for å beskytte deg. Når du spiser, lagrer den energien i maten for senere bruk. Når du trener, bygger musklene dine seg større og sterkere for å klare påkjenningen. I motsetning til alle som har endeløse diskusjoner om hvor mange sett og repetisjoner som vil gi best resultat, vet vi nå hva som er mest viktig: nemlig overbelastning. En muskel kan ikke telle, og det vil ikke være noe bestemt antall repetisjoner som slår av eller på vekstresponsen. Du kan heller ikke "forvirre" en muskel til å vokse ved å forandre øvelser, reps og settantall fram og tilbake, eller ved å hoppe på måfå fra et treningsprogram til et annet. De beste resultatene får du ved å følge et program som bevisst bruker kunnskapen om hvordan en muskel vokser. Mekanisk overbelastning er altså det viktigste. Når en muskel utsettes for en uvant påkjenning, vil mikroskopiske brudd i muskelfibrene - på fagspråket kalt "mikrotrauma" - gjøre at kroppen setter i gang en hel rekke kjemiske prosesser for å reparere skaden. Samtidig som muskelen bygges større, dannes også et seigt bindevev for å beskytte mot skade. Hvor mye bindevev som dannes, er avhengig av hvor stor overbelastningen er. Hvis du aldri har trent før, eller hatt en lang periode uten trening, vil det være nok å løfte ganske lette vekter for å få muskelen til å vokse. Du vil merke at du er støl og stiv i flere dager etter den første treninga. Dette seige bindevevet vil imidlertid gradvis bygge seg sterkere. Samme belastning (vekta på stanga) vil etter hvert ikke være nok til å skade muskelen, og den vil ikke ha noen grunn til å vokse seg større lenger. For å være sikker på at du hele tiden ligger i forkant av denne beskyttende prosessen, må du passe på å øke vektene du løfter så ofte som mulig - aller helst hver trening. Det er dette vi kaller progresjon, eller i dette tilfellet, belastningsprogresjon. Lettere vekter enn det muskelen har opparbeidet en beskyttelse mot, vil også være lite effektive, som du sikkert forstår. Veldig små endringer i belastning vil ikke være nok til at muskelen kjenner forskjellen, så det er også nødvendig å øke vektene tilstrekkelig mye for å stimulere muskelen til å vokse Les resten HER F&/%¤# uten og overdrive har jeg prøvd å ta bilde av ryggen over 200 ganger. Dette er bilde nr 25 , men på noen av de står det bilde234 osv, grrr hakke kjangs. Prøv det selv 5 om dagen holder ikke her i huset. Endret 23. august 2005 av War Lenke til kommentar
Endre Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hva mente du med pull/chinsups? Viser det resultater på brystkassa?Er det bra slik jeg trener nå? Jeg lurte på om du kanskje blandet brystøvelsen pushups med chins/pullups, som er ryggøvelser. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 War kjøp deg større speil, å ta av deg kamuflasjen Lenke til kommentar
War Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Tok bilde på jobb, strippe offentlig? Bildene blir små pga man må zoome, større speil, tja hjemme? Min forrige uke har vært dobbelvakt -dobbelvakt -dobbelvakt -nattvakt-nattvakt-dobbelvakt -dobbelvakt , dobbelvakt -vanlig vakt (8t) i dag. har vært hjemme hos pcen i 10 min, nok til å slenge ut to dårlige bilder. Endret 24. august 2005 av War Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Tusen takk for flott svar! Jeg følger et treningsprogram som jjeg fant her på hardware forumet. Tittelen var noe med: "Flatere og sterkere mage" Her er linken. http://www.trening.no/mndtips.php Jeg har alltid utført denne øvelsen med 6 serier. Ikke 10. Jeg tar 20-25 rep pr serie. Jeg begynner alltid å "brenne" i magen etter 2. serie. Det som er greia er at "øvelse 6" (se link) er utrolig slitsom. Begynner med denne som 2 serie. Etter denne serien brenner jeg liksom ikke i magen som jeg gjorde i 2 serie. Er dette feil trening? Dvs, jeg klarer lissom ikke å få brennefølelsen mer enn i starten av treningen. Skal jeg starte med 10 serier og prøve med 15 pr serie, og tilpasse meg etter den? Den siste øvelsen på bildet, får jeg ikke til. Har ikke en treningskammerat. Noen andre forslag til øvelse? (Tenker på side-muskulaturen) Endret 25. august 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg skjønner ikke at folk orker og trene magen nevneverdig. Det ødelegger jo V-formen å magemuskler kan du trene så mye du vil de kommer uansett ikke fram hvis man har et fettlag over dem. 3-5 set i uka med f.eks crunches er for meg mer enn nok. å Six-pack er femi uansett, å med six-pack fremme vil man aldri få den effekten av treningen som man vil ha. Det har War prøvd og forklare dere flere ganger, overskudd av energi å alt det der. Å er du så tynn fra før at du har Six-pack framme, ja da må du spise mer. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Enig med Hyrlen, mye mer mandig med bare flat mage og store patter og armer . Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Henger meg på der Hyrlen... Unødvendig med for synlig six-pack, bare man blir kvitt fettlaget over... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Der vet jeg ikke om jeg er helt enig. En skikkelig sixpack fremhever en veltrent kropp noe sinnsykt. Jeg har vært ekstremt dårlig til å trene magen selv, men skal begynne skikkelig nå fra skolestart av. Se hvor mye Dexter Jacksons mage utgjør; Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg mener dette er nok: Max slik: Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Der vet jeg ikke om jeg er helt enig. En skikkelig sixpack fremhever en veltrent kropp noe sinnsykt. Jeg har vært ekstremt dårlig til å trene magen selv, men skal begynne skikkelig nå fra skolestart av. Se hvor mye Dexter Jacksons mage utgjør; legger mer merke til formen på absa hans enn hvor dype rutene er. armer og skuldre ser uans best ut der Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Et merkelig fenomen er at veldig mange har en del større venstre biceps enn høyre.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Et merkelig fenomen er at veldig mange har en del større venstre biceps enn høyre.. De høyrehendte mangler koordinasjon på venstre armen, dermed blir øvelsen tyngre for venstre ergo større vekst. Mange har også derfor større venstre skulder enn høyre. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Personleg har eg ein større biceps på høgre. Er også venstrehendt då. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå