Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kutt ned på brød what what? Jeg spiste gjennomsnitt 4 brødskiver, 2 knekkebrød og 2DL yoghurt med 4-korn hver dag når jeg slanka meg og jeg tok av 24 kilo på 3 måneder. Og det skal og sies at jeg spiste 2 epler/ bananer hver dag.

 

Kondisjon: Heftig spurt 1 min, pause 1 min. 6X. Styrke : 10 push-ups, planke 1 min, sitt-ups 30 ganger 4X. Kan det funke?

Har du ikke tilgang til treningssenter da?

Nei.. Men storken her kom med et herlig forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så med andre ord så er aerob trening bare bull da altså Storken? Det beste er å kombinere styrke og kondisjon. Styrke setter i gang forbrenninga mens kondisjon forbrenner. Du blir jo ikke slank av å KUN trene styrke ... Det er det samme som å si at du får sixpack av 6000 situps når du har 45% fett

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23 Det der trenger du ikke senter til. Men krever at du må kunne jogge da

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Quattro: Hvis det eneste målet ditt er vaskebrett (dvs lavere fettprosent) må du ha et underskudd av energi. Det vil si at du bruker mer enn du får inn slik at kroppen må tære på fettlagrene.

 

Spis mindre og beveg deg mer, joggetur er den enkleste og antakelig beste formen for trim du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Øk proteininntak, begrens karbohydrat og fettinntak. Dropp frukta. Kutt ned på brødet. Spis mer kjøtt og grønnsaker til middag, evnt kutt ned på karbohydratkilden. Dropp sukker.

 

Fokuser på å overbelaste kroppen istedenfor å jogge deg selv ned i bakken. Jeg tør påstå du har mer igjen av 50 armhevinger, 50 pullups (dra deg opp under en stol, feks) og 50 jumping jacks enn en 10 minutters joggetur.

 

Så bør da vekta flytte på seg etterhvert.

Tusen takk! Hvis jeg gjør dette hver dag, så bør resultatene komme?

Ja, du ser det kanskje ikke på vekta umiddelbart, men gi det tid - så kommer resultatene.

 

 

Ang pushups, jumping jacks og pullups - del disse opp i serier på feks 5, 10 eller 15 stk (begynner du å klare mange flere kan det være fordelaktig å øke belastningen), slik at du klarer å gjøre dem med høy intensitet. Gjør dem annenhver dag.

 

Pass på kostholdet, det er der de største resultatene høstes fra.

 

 

Lenke til kommentar

Så med andre ord så er aerob trening bare bull da altså Storken? Det beste er å kombinere styrke og kondisjon. Styrke setter i gang forbrenninga mens kondisjon forbrenner. Du blir jo ikke slank av å KUN trene styrke ... Det er det samme som å si at du får sixpack av 6000 situps når du har 45% fett

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23 Det der trenger du ikke senter til. Men krever at du må kunne jogge da

 

wat.

 

Man blir ikke slank av hverken kondisjonstrening eller styrketrening. Man blir slank av (som bordplate sier) å ha et underskudd av energi slik at kroppen bruker av energilagrene i kroppen (fett).

 

Jeg trener hovedsakelig styrke, og har ingen problemer med å holde meg slank.

Lenke til kommentar

Så med andre ord så er aerob trening bare bull da altså Storken? Det beste er å kombinere styrke og kondisjon. Styrke setter i gang forbrenninga mens kondisjon forbrenner. Du blir jo ikke slank av å KUN trene styrke ... Det er det samme som å si at du får sixpack av 6000 situps når du har 45% fett

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23 Det der trenger du ikke senter til. Men krever at du må kunne jogge da

 

Aerob trening er ikke bull nei, men det kan være veldig demotiverende i forhold til anaerob trening. Er formålet vektnedgang er motivasjon en faktor det ikke skal tas for lett på.

 

 

"Det beste er å kombinere styrke og kondisjon", er en ganske drøy påstand som det finnes lite bevis for. mTor (signalhormon for muskelvekst) og AMPK (signalhormon for aerob effektivisering) kræsjer og det kan være like greit å skille styrke og kondisjon til separate dager.

 

Styrketrening stimulerer kroppen til å bli større, og da også å bruke av fettreserver til det formålet. Jo, du blir slank av å kun trene styrke - noe jeg er et levende bevis på.

 

 

Lenke til kommentar

Kreatin er kreatin stort sett. Så når du finner ut hvor og hvilket proteinpulver du skal bestille. Velger du bare det billigste kreatinet i pulverform fra den butikken :)

Jeg anbefaler egentlig å legge litt ekstra penger i det, og kjøpe kreatin monohydrat som er merket Creapure, fordi da vet man hvor det kommer fra og man får en viss garanti om at det er rent. Jeg har mange kompiser som får magetrøbbel av kreatin, mens jeg som bruker Creapure ikke opplever noe ubehag. Dette kan jo selvfølgelig være tilfeldig, men kreatin er så billig uansett så det koster ingenting for min del å betale litt ekstra for noe jeg vet funker. Når det er sagt så har jeg benyttet kreatin fra Proteinfabrikken med like god suksess. Bare vær obs på at det finnes produsenter som ikke er like seriøse, og leverer urene varer.

Lenke til kommentar

Da har jeg lett MYE og har funnet ut følgende:

Frokost: En banan, nøtter, et glass appelsinjuice.

Lunsj: En grov brødskive med leverpostei, eple og druer.

Middag: Kjøtt og grønnsaker + melk.

Trening: 5 min hard løping, 50 pull-ups, 50 jumping jacks, 50 armhevinger, deretter bruke all kraft jeg har på å løpe igjen! får håpe dette kan funke. Kom GJERNE med innspill, hvis det er noe jeg gjør feil.

Lenke til kommentar

Da har jeg lett MYE og har funnet ut følgende:

Kom GJERNE med innspill, hvis det er noe jeg gjør feil.

 

Frokost: En banan, nøtter, et glass appelsinjuice. To-tre glass melk

Lunsj: En grov brødskive med leverpostei, eple og druer. - Proteiner og fett da? Et lite lag leverpostei er ikke nok.

Middag: Kjøtt og grønnsaker + melk. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så med andre ord så er aerob trening bare bull da altså Storken? Det beste er å kombinere styrke og kondisjon. Styrke setter i gang forbrenninga mens kondisjon forbrenner. Du blir jo ikke slank av å KUN trene styrke ... Det er det samme som å si at du får sixpack av 6000 situps når du har 45% fett

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23 Det der trenger du ikke senter til. Men krever at du må kunne jogge da

 

Aerob trening er ikke bull nei, men det kan være veldig demotiverende i forhold til anaerob trening. Er formålet vektnedgang er motivasjon en faktor det ikke skal tas for lett på.

 

 

"Det beste er å kombinere styrke og kondisjon", er en ganske drøy påstand som det finnes lite bevis for. mTor (signalhormon for muskelvekst) og AMPK (signalhormon for aerob effektivisering) kræsjer og det kan være like greit å skille styrke og kondisjon til separate dager.

 

Styrketrening stimulerer kroppen til å bli større, og da også å bruke av fettreserver til det formålet. Jo, du blir slank av å kun trene styrke - noe jeg er et levende bevis på.

 

 

 

Sitat, Børge:

 

Jeg har nå innsett at kardiovaskulær trening spiller en viktig rolle også for de som bare vil bli stor og sterk. Kroppen er et komplekst system, og for optimal utvikling må man unngå at det er flaskehalser i noen av delsystemene, og hjerte- og lungefunksjon har jo egentlig en ganske viktig rolle hvis man bruker litt logikk. I tillegg til å tilføre musklene oksygen og næring under trening, så vil restitusjonen mellom treningsøktene bli mer effektiv ved regelmessig kardio. Nå betyr ikke det at man skal gå timesvis på tredemølla heller, det er jeg fremdeles en motstander av, men 20-40 minutter på 120-140 i puls 2-3 dager i uka + intervallbasert aktivitet innimellom (sprint, komplekser/styrkesirkel, slagsekk osv) som en integrert del av treningsfasen du er i, vil gjøre underverker for framgangen.

Lenke til kommentar

det var lite fett og proteiner men mye karbs det blir feil, få i deg mer fett og proteiner og mindre karbs, synes du skal ta en titt på 5x5 eller 5x5 powerbulding, eller Ryp helst et styrkeløft program. Du mangler horisontal dra øvelse (det motsatte av benkpress)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

det var lite fett og proteiner men mye karbs det blir feil, få i deg mer fett og proteiner og mindre karbs, synes du skal ta en titt på 5x5 eller 5x5 powerbulding, eller Ryp helst et styrkeløft program. Du mangler horisontal dra øvelse (det motsatte av benkpress)

Snakket du til meg? :hmm:

 

ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...