Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/2011/03/06/tema/helse/klikk/15701727/

 

jeg blir skremt over DB og andre avis artikler om hvordan man skal komme seg fort i form. Jeg sier ikke at det er noe feil med 4x4 eller de andre intervall programene. Men, når de nevner INGEN ting om grunnlagstrening. Noe som er litt skremmende viss man aldri har trent før og har tenkt til å ta sin første joggetur etter 4x4. Da er det vell bare et spørsmål om tid når skadene sitter i legger, hofter eller kne ... :hmm:

Lenke til kommentar

Kreatin velger du den billigste pulver formen der du bestiller fra :)

 

Hæ?

 

Kreatin er kreatin stort sett. Så når du finner ut hvor og hvilket proteinpulver du skal bestille. Velger du bare det billigste kreatinet i pulverform fra den butikken :)

Bør vel nevnes i samme setning, siden det virker som det er forvirring rundt dette, at kreatin ikke er et proteinpulver. Kasein er et type protein og fins som hovedbestanddel i noen proteinpulvre.

 

 

Kreatin monohydrat er det du skal ha. Dette på siden av det proteinpulveret (myse, kasein, soya, eggeprotein) du kjøper.

 

 

Lenke til kommentar

Dessverre er jeg ALT for feit, og det har begynt å gå utover selvtilliten. Jeg er HELT nybegynner. Mitt mål : vaskebrett :) Min vekt nå: 167cm høy, 74kg.. Noen som kan hjelpe meg?! Sette opp enkle øvelser, ukes mål, mat meny. En plan for alt! Jeg er villig til å jobbe ræva av meg. Vakebretten skal frem så fort som mulig. Tusen takk på forhånd, dette kommer til å forandre livet mitt :)

Endret av Quattro123
Lenke til kommentar

Dessverre er jeg ALT for feit, og det har begynt å gå utover selvtilliten. Jeg er HELT nybegynner. Mitt mål : vaskebrett :) Min vekt nå: 167cm høy, 74kg.. Noen som kan hjelpe meg?! Sette opp enkle øvelser, ukes mål, mat meny. En plan for alt! Jeg er villig til å jobbe ræva av meg. Vakebretten skal frem så fort som mulig. Tusen takk på forhånd, dette kommer til å forandre livet mitt :)

Du er ikke akkurat tro mot signaturen din.

 

 

Det fins masse kunnskap ute der, hvorfor noen skal ta seg tia til å detaljplanlegge din hverdag ser jeg ikke vitsen i - det er ditt eget ansvar.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lett over alt. Finner ut litt, men kanskje dere har noen gode råd. Har prøvd på det før, men da mekka jeg det ikke.

 

Men du kan kjøpe sunnere brød, frukt osv. uten problemer? Prot pulver og slikt er det bare å vente med til du får ned fettprosenten

Det kan jeg. Selvfølgelig får jeg kjøpe sunt brød og frukt.

Lenke til kommentar

https://www.tn.no/assets/content/ryp/Release-YOUR-potential.pdf Du kan jo begynne å lese litt om kosthold og slikt der da :) Står og litt forklart på sunn mat osv. lengre ned. Dessverre er RYP veldig "keen" på å selge deg alt mulig av ZMA og diverse kosttilskudd for å få resultater.

 

For meg så hjalp det med 6 økter i uka (50/50 styrke og kondisjon) og mat med mindre sukker og fett og mer fiber, proteiner og sunne karbohydrater for å slanke meg.

Men det tar tid da. Tok ett halvt år før det begynte å skje noe med meg.

 

Edit: Leiflink :blush:

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Øk proteininntak, begrens karbohydrat og fettinntak. Dropp frukta. Kutt ned på brødet. Spis mer kjøtt og grønnsaker til middag, evnt kutt ned på karbohydratkilden. Dropp sukker.

 

Fokuser på å overbelaste kroppen istedenfor å jogge deg selv ned i bakken. Jeg tør påstå du har mer igjen av 50 armhevinger, 50 pullups (dra deg opp under en stol, feks) og 50 jumping jacks enn en 10 minutters joggetur.

 

Så bør da vekta flytte på seg etterhvert.

 

 

Lenke til kommentar

Kutt ned på brød what what? Jeg spiste gjennomsnitt 4 brødskiver, 2 knekkebrød og 2DL yoghurt med 4-korn hver dag når jeg slanka meg og jeg tok av 24 kilo på 3 måneder. Og det skal og sies at jeg spiste 2 epler/ bananer hver dag.

 

Kondisjon: Heftig spurt 1 min, pause 1 min. 6X. Styrke : 10 push-ups, planke 1 min, sitt-ups 30 ganger 4X. Kan det funke?

Har du ikke tilgang til treningssenter da?

Lenke til kommentar

Øk proteininntak, begrens karbohydrat og fettinntak. Dropp frukta. Kutt ned på brødet. Spis mer kjøtt og grønnsaker til middag, evnt kutt ned på karbohydratkilden. Dropp sukker.

 

Fokuser på å overbelaste kroppen istedenfor å jogge deg selv ned i bakken. Jeg tør påstå du har mer igjen av 50 armhevinger, 50 pullups (dra deg opp under en stol, feks) og 50 jumping jacks enn en 10 minutters joggetur.

 

Så bør da vekta flytte på seg etterhvert.

Tusen takk! Hvis jeg gjør dette hver dag, så bør resultatene komme?

Lenke til kommentar

Kutt ned på brød what what? Jeg spiste gjennomsnitt 4 brødskiver, 2 knekkebrød og 2DL yoghurt med 4-korn hver dag når jeg slanka meg og jeg tok av 24 kilo på 3 måneder. Og det skal og sies at jeg spiste 2 epler/ bananer hver dag.

 

Jeg spiste ingen brødskiver, knekkebrød eller frukt når jeg gikk ned 20 kg på lavkarbo på 3 måneder.

 

 

Hva vil du frem til?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...