Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud...

Er vell bare å gå på den aktuelle butikkens heimeside, vidare på kundesenter eller liknande å finne fram kontakt infoen:

Her er ein mal til dikkon late slabbedaskar:

 

"Hei,

Jeg lurte på om det var mulig å få en smaksprøve på (aktuelle kosttilskot)"

Adresse:

Postnummer + sted

Veg og husnummer

Navn

 

;)

 

Takk, orket ikke å svare på sånt. :p

 

Frokost: 3 egg, 3 skiver skogsbacon, 2 ryvita sesame med 6 skiver ost og litt smør.

 

drikke: ~3 dl melk, 1 1/2 skje økologisk peanautsmør, 1 banan. 1 1/2 scoop Triple Pro 85 + litt oboy

 

= Breakfast for champions! :D

Lenke til kommentar

Mye væske og brød her.. Mest sannsynligvis cola og noe annet drit iløpet av dagen.

 

Noen som har mer informasjon om hvordan man unngår muskelnedbryting når man har drukket mye`/er bakfull? Leste man måtte spise riktig dagen derpå?

Det er jo ikke sånn at kroppen begynner å hive av seg muskelmasse bare man drikker ;) Verste som skjer er at det tar lengre tid å hente seg inn etter en tidligere treningsøkt.

 

Personlig så skeier jeg ikke ut med spisingen selv om jeg er ute på byen. Jeg spiser skikkelig før jeg drar ut, holder meg unna kebab, potetgull etc og stapper heller i meg en boks cottage cheese når jeg kommer hjem. Et generelt tips er å alltid ha bra mat stående i kjøleskapet, og drite i å kjøpe cola. Da skeier man heller ikke ut :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvilke typer proteinpulver kan dere anbefale? Har tenkt å be om en smaksprøve på noen butikker på de smakene/ typene som dere anbefaler.. Vil ikke be om noe jeg kommer til å angre på..

 

Jeg er rimelig sikker på at kreatin ofte rangeres som det beste kosttilskuddet. Etter kommer proteintilskudd, og så zma, fettsyrer og vitaminer eller noe slikt?

 

Det er uansett ikke så viktig den første gangen så vidt jeg vet. Er du laktoseintolerant kjøper du isolat. Se gjerne etter en med 50 % myse og kasein. Produktene de promoterer på pf.no osv er gode. Sjokolade smaker også helt fett. Tror ikke du trenger smaksprøver, men det er min mening.

Lenke til kommentar

Er det noen som kjenner til noe bra litteratur rundt deloading?

 

Spørsmål som jeg grubler litt på.

 

1. Hvor mange dager er det optimalt (minimal tidsbruk for maksimale resultater) å deloade?

- Selv tenker jeg 9 dager, som anbefalt i ryp-heftet, kanskje er litt lenge. Det korteste jeg finner anbefalt er 5 dager. Kanskje 7 dager er optimalt?

 

 

2. Kaloriunderskudd, overskudd eller vedlikehold?

- Hypotese: Hvis man kutter ned på kaloriene, vil dette hjelpe på bindevevsnedbrytning.

- Hypotese nr2: Hvis man ligger i overskudd vil kroppen ha lettere for å restituere seg 100%

- Hypotese nr3: Vedlikehold vil gi en optimal kombinasjon av de over.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...