Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Det har kommet flere påstander om at det er ett fett om du drikker proteinshake eller får inn proteinet gjennom kostholdet. Noe jeg er uenig i.

 

Hvis du tar myse-protein innen 1 time etter trening har det en positiv effekt på muskelveksten. Burde vel har presisert at jeg mener myse-protein.

Lenke til kommentar

Discostu:

Det her begynner faktisk å bli latterlig. Du er klar over at kyllingKJØTT ikke står i noen av tabellene dine? Og lite hjelper det å linke til en forskningsrapport som IKKE støtter din sak. Tabellen din viser entydig at MYSE-protein er kongen av proteinene. Og til og med en idiot kan se at 104 > 100. Noe som tilsier at de ikke er likestilt ...

 

Ehh. Greia er jo at EGG går for å være den MATVAREN som kroppen tar opp proteinet fra best.

Hvis man da gir EGG tallet 100 så bruker man det som sammenlikningsgrunnlag. MYSE er bedre proteinkilde enn feks egg.

 

Grunnen til at kylling ikke står på listen er fordi den biologiske verdien på langt nær ikke er like god.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Har nå trent i snart 4 mnd, og merket at jeg har fått større muskler. Det som irriterer meg er det lille fettet som aldri blir borte. Jeg får for eksempel ikke så markerte muskler og når jeg ikke strammer, kan man liksom "klype" på fettet.

Hvordan skal jeg forbrenne fett + trene styrketrening?

Lenke til kommentar

Hei. Tenkte å begynne å prøve å trene litt HIT (High Intensity Interval Training) på tredemølle. Har sett masse gode eksempler på nett, men ejg forstår fremdeles ikke hva slags fart man skal løpe i ettersom de bruker amerikanske målenheter i alle disse videoene.

 

Takk for hjelp:)

Kom med eksempler :)

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Har nå trent i snart 4 mnd, og merket at jeg har fått større muskler. Det som irriterer meg er det lille fettet som aldri blir borte. Jeg får for eksempel ikke så markerte muskler og når jeg ikke strammer, kan man liksom "klype" på fettet.

Hvordan skal jeg forbrenne fett + trene styrketrening?

Spis mindre kcalorier, men ikke mindre protein. Tren som normalt.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Har nå trent i snart 4 mnd, og merket at jeg har fått større muskler. Det som irriterer meg er det lille fettet som aldri blir borte. Jeg får for eksempel ikke så markerte muskler og når jeg ikke strammer, kan man liksom "klype" på fettet.

Hvordan skal jeg forbrenne fett + trene styrketrening?

Spis mindre kcalorier, men ikke mindre protein. Tren som normalt.

Ja men på den andre siden sier folk at man skal spise masse kcalorier for å få muskeloppvekst..

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Har nå trent i snart 4 mnd, og merket at jeg har fått større muskler. Det som irriterer meg er det lille fettet som aldri blir borte. Jeg får for eksempel ikke så markerte muskler og når jeg ikke strammer, kan man liksom "klype" på fettet.

Hvordan skal jeg forbrenne fett + trene styrketrening?

Spis mindre kcalorier, men ikke mindre protein. Tren som normalt.

Ja men på den andre siden sier folk at man skal spise masse kcalorier for å få muskeloppvekst..

Ole Brum funker ikke her :)

 

Skal du få store muskler, så må du spise mye, og trene mye, du må ligge i overskudd, og vil da legge på deg muskler og fett.

 

Skal du bli ripped, så må du ligge i underskudd, slik at kroppen bruker fettet til energi siden det ikke er nok mat å forbrenne. Du opprettholder muskelmassen ved å trene og spise mye proteiner, men vil slite med å få større muskler.

 

Det er derfor folk kjører bulk og så deff.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Discostu:

Det her begynner faktisk å bli latterlig. Du er klar over at kyllingKJØTT ikke står i noen av tabellene dine? Og lite hjelper det å linke til en forskningsrapport som IKKE støtter din sak. Tabellen din viser entydig at MYSE-protein er kongen av proteinene. Og til og med en idiot kan se at 104 > 100. Noe som tilsier at de ikke er likestilt ...

 

Ehh. Greia er jo at EGG går for å være den MATVAREN som kroppen tar opp proteinet fra best.

Hvis man da gir EGG tallet 100 så bruker man det som sammenlikningsgrunnlag. MYSE er bedre proteinkilde enn feks egg.

 

Grunnen til at kylling ikke står på listen er fordi den biologiske verdien på langt nær ikke er like god.

Egg blir brukt som referanse fordi det er vanskelig å regne ut noen absolutt biologisk verdi. Jamfr med glykemisk indeks. Det er du som påstår at det samme hvilken type protein du får i deg. Også viser du til en tabell som tilsynelatende sier det motsatte.

Lenke til kommentar

Joda, han skriver det jo her... Ganske enkelt å forstå :)

 

Ok. Det har kommet flere påstander om at det er ett fett om du drikker proteinshake eller får inn proteinet gjennom kostholdet. Noe jeg er uenig i.

 

Hvis du tar myse-protein innen 1 time etter trening har det en positiv effekt på muskelveksten. Burde vel har presisert at jeg mener myse-protein.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med supplerende styrketrening til sykling? Er ute etter spesifikke øvelser, hyppighet og antall reps.

Tren knebøy. Varier med repetisjoner og serier. Det er også lurt å trene overkropp, og ikke bare bein. Tren hele kroppen.

Lenke til kommentar

Tenkte det ja, takk for tipset. Er ubalansert sterk i beina forresten, betydelig sterkere fremside lår/bakside legg. Går noe ut over rundttråkket. Har du noen hete tips?

 

Trener allerede overkroppen, fokuserer på kjernemuskulatur. Er pent nødt til å ha sterk midje når jeg skal sitte i bukken noen timer :) Synes ellers at vømming og roing fungerer bra som stabiliserende trening.

 

 

Lenke til kommentar

Tenkte det ja, takk for tipset. Er ubalansert sterk i beina forresten, betydelig sterkere fremside lår/bakside legg. Går noe ut over rundttråkket. Har du noen hete tips?

 

Trener allerede overkroppen, fokuserer på kjernemuskulatur. Er pent nødt til å ha sterk midje når jeg skal sitte i bukken noen timer :) Synes ellers at vømming og roing fungerer bra som stabiliserende trening.

Du kan jo supplere knebøyen med litt trening av hamstrings. Vil egentlig anbefale deg å ta planken også, om du ikke tar det. Viktig med sterk mage og rygg når man sykler. Svømming og roing er nok ikke så dumt. Det er viktig med litt variasjon i treningen, slik at det ikke bare blir sykling hele tiden.

Lenke til kommentar

Hei. Tenkte å begynne å prøve å trene litt HIT (High Intensity Interval Training) på tredemølle. Har sett masse gode eksempler på nett, men ejg forstår fremdeles ikke hva slags fart man skal løpe i ettersom de bruker amerikanske målenheter i alle disse videoene.

 

Takk for hjelp:)

Kom med eksempler :)

 

Tenkte å rolig jogge i 30 sekkunder, så sprinte i 90 sekkunder å gjenta dette ti ganger pr interval :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...