Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hallo! Det er ikke spørsmål om hva man trenger.

 

Hva som er optimalt er hva jeg er interessert i. Og også mange med meg. Greit nok, du kan få en ganske god muskelvekst hvis du har et balansert måltid med mye protein. Derfor blir det direkte FEIL å si at det er et fett om man drikker proteinshake eller ikke. I det minste utred hva det er du mener med utsagnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optimalt? Jeg lo...

 

Er du på nivå med Northug kan man begynne å snakke om optimalt kosthold...

Jeg tviler STERKT på at en bruker av diskusjon.no stiller i den kategorien...

Du tviler sterkt på at det finnes folk på diskusjon.no som er ute etter hvilket kosthold som gir best framgang? Å si at proteinshake er billig og lett å få i seg osv er den eneste faktoren er feil. Ikke alle er ute etter å bruke veldig mye energi på å planlegge kostholdet sitt. MEN for all del ikke legg skjul på faktorer som er der. Dessuten tror jeg ikke at forskjellen på å få protein fra en kyllingfilet og proteinshake er neglisjerbar.

Lenke til kommentar

Optimalt? Jeg lo...

 

Er du på nivå med Northug kan man begynne å snakke om optimalt kosthold...

Jeg tviler STERKT på at en bruker av diskusjon.no stiller i den kategorien...

Du tviler sterkt på at det finnes folk på diskusjon.no som er ute etter hvilket kosthold som gir best framgang? Å si at proteinshake er billig og lett å få i seg osv er den eneste faktoren er feil. Ikke alle er ute etter å bruke veldig mye energi på å planlegge kostholdet sitt. MEN for all del ikke legg skjul på faktorer som er der. Dessuten tror jeg ikke at forskjellen på å få protein fra en kyllingfilet og proteinshake er neglisjerbar.

Det er INGEN brukere på diskusjon.no som må være nøye på kostholdet ned til sekunder og gram når det kommer til trening...

Jeg skrev at for MEG er det lett å få i seg en shake, men om JEG skal spise kylling som tilsvarer de mengdene jeg har behov for så blir JEG å bruke hele dagen på å spise en eneste porsjon...

Så for MEG er proteinpulver en bra løsning...

For MEG altså...

 

Og det er da vel ingen som påstår at proteiner fra en shake og en kylling er likestilte?

Det er ikke store forskjellen dog med tanke på proteinprofilen...

Lenke til kommentar

Bra du drar det way ut av proporsjoner. Det er ikke snakk om å telle kalorier eller proteiner ned i det minste gram. Det er snakk om å argumenter for effekten av proteinpulver framfor f.eks. kylling. Det har blitt sagt i tråden (forrige side) at det er ett fett om man tar opp protein fra proteinpulver eller fra et normalt kosthold. Det er DÉT jeg reagerer på.

 

Hva som er mest praktisk for deg har jeg ikke kommentert i det hele tatt. Det kom helt ut av det blå.

Lenke til kommentar

I innlegg nr 23038 på forrige side skrev jeg...

 

Det er mer kostnadseffektivt å gulpe nedpå en shake. I tillegg er det lettere å få i seg.

Jeg som ikke klarer å bryte nedpå så mye mat på engang selv om jeg bruker hele dagen på det er avhengig av shakes om jeg skal kunne trene og ha god effekt av det...

 

Hvorpå du svarte med...

 

Å si at proteinshake er billig og lett å få i seg osv

 

Men jeg er veldig enig i at det beste hadde vært om man kunne få proteinene fra et kosthold uten proteintilskudd.

For det er jo enda bare et tilskudd og ikke noe magisk.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener dere at proteinet fra pulver ikke er likestilt med feks proteiner fra kylling?

Hvis man ser på proteinets biologiske verdi (hvor effektivt kroppen kan utnytte proteiner) har man denne listen:

 

* Whey Protein: 96 [11]

* Whole Soy Bean: 96 [12]

* Human milk: 95[13]

* Chicken egg: 94[13]

* Soybean milk: 91[12]

* Cow milk: 90[13]

* Cheese: 84[14]

* Rice: 83[14]

* Defatted soy flour: 81[12]

* Fish: 76[15]

* Beef: 74.3[15]

* Immature bean: 65[12]

* Full-fat soy flour: 64[12]

* Soybean curd (tofu): 64[12]

* Whole wheat: 64[15]

* White flour: 41[12]

 

 

Og listen hvor man tar i utgangspunkt at egg har 100 i biologisk verdi:

 

* Whey protein concentrate: 104

* Whole egg: 100

* Cow milk: 91

* Beef: 80

* Casein: 77

* Soy: 74

* Wheat gluten: 64

 

 

Kilder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Biological_value#cite_note-bestsource-10

 

Witch protein is best - forskningsartikkel:

http://www.jssm.org/vol3/n3/2/v3n3-2pdf.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I innlegg nr 23038 på forrige side skrev jeg...

 

Det er mer kostnadseffektivt å gulpe nedpå en shake. I tillegg er det lettere å få i seg.

Jeg som ikke klarer å bryte nedpå så mye mat på engang selv om jeg bruker hele dagen på det er avhengig av shakes om jeg skal kunne trene og ha god effekt av det...

 

Hvorpå du svarte med...

 

Å si at proteinshake er billig og lett å få i seg osv

Er du helt seriøs nå?

Gratulerer du tar en (del av en) setning helt ut av kontekst. Hvis du leser hele setningen så ser du at det er ikke det jeg svarer på i det hele tatt. Må jeg si det igjen? Jeg har ikke kommentert/reagert på aspektet med at det er enklere/billigere å få i seg proteinshake. Aspektet jeg kommenterer er hvilken fordeler ved muskelvekst du har ved å drikke proteinshake.

 

 

Discostu:

Det her begynner faktisk å bli latterlig. Du er klar over at kyllingKJØTT ikke står i noen av tabellene dine? Og lite hjelper det å linke til en forskningsrapport som IKKE støtter din sak. Tabellen din viser entydig at MYSE-protein er kongen av proteinene. Og til og med en idiot kan se at 104 > 100. Noe som tilsier at de ikke er likestilt ...

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...