Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er bare det at jeg har veldig lange armer i forhold til resten av kroppen. Brystkassa er stor nok. Har jo heller ikke trent hele tiden, men startet med benkpress da jeg begynte med styrketrening for 3-4 år siden. Har vært en del av og på. Jeg får prøve en gang og se hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå er det bevist at opptaket av protein IKKE er begrenset på den måten hun beskriver...

 

Og aldri i livet om man kunne hatt så lav fettprosent som man kan i dag om det ikke hadde vært for proteinpulver.

Det går rett å slett ikke an å dekke dagsbehovet for proteiner og samtidig kunne holde et lavt nok kaloriunderskudd samtidig som man skal på en vettig deff... Punktum!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går rett å slett ikke an å dekke dagsbehovet for proteiner og samtidig kunne holde et lavt nok kaloriunderskudd samtidig som man skal på en vettig deff... Punktum!!!

 

Jo. Jeg skal si én ting til før jeg legger meg:

 

Jeg har fettprosent på ca 8%, og jeg bruker ikke proteinpulver. Jeg har bra kosthold, og trener mye cardio i tilleg til styrken. Punktum!!!

Lenke til kommentar

Og SÅ sluttet vi å ta lommelegen seriøst... :nei:

Fant faktisk nyttig informasjon når jeg starta keto som feit der, men den der artikkelen er ubrukelig.

 

Noen partier jeg vil kommentere:

 

Overskuddet av protein, uavhengig av om kilden er proteinpulver eller vanlig mat, omdannes kort sagt til nitrogen og skilles ut gjennom urinen –; akkurat slik som overskudd av for eksempel C-vitamin.

 

 

Dette er feil, hun burde vite bedre. Overskudd av protein blir omdannet til energi. Proteiner stimulerer også leptin i større grad enn fett, men i mindre grad enn karbohydrater.

 

Fullgode alternativer til å bruke proteinpulver eller andre spesialprodukter etter en treningsøkt er for eksempel en Go'; Morgen-yoghurt, en YT-yoghurt/restitusjonsdrikk/mellommåltid, eller en banan pluss en Skyr eller et glass med melk.

 

Men, alle disse er dyrere enn en shake bestående av melk + proteinpulver.

 

Dersom du dekker næringsbehovet ditt gjennom kostholdet blir det med proteinpulver som med alt annet man kan finne på å putte i munnen; hvis inntaket av proteinpulveret kommer som et tillegg til det du allerede spiser så vil det bli ekstra energitilskudd som kan gi vektoppgang –; men ikke i form av muskler.

 

Jaja, her motsier hu seg selv fra det hu påstår innledningsvis. Samtidig sidestiller hu proteinpulver med alt at av mat, noe som blir helt feil. Proteinpulver gir en metthetsfølelse overlegen det meste av ting man kan finne på å putte i munnen.

 

Og aldri i livet om man kunne hatt så lav fettprosent som man kan i dag om det ikke hadde vært for proteinpulver.

Det går rett å slett ikke an å dekke dagsbehovet for proteiner og samtidig kunne holde et lavt nok kaloriunderskudd samtidig som man skal på en vettig deff... Punktum!!!

Jeg vil si at torskefilèt (spor av karbs og fett, 17g prot/100) tar innersvingen på de fleste proteinshakes når det kommer til smak og metthetsfølelse (og ikke minst protein i forhold til karbs/fett), bare for å ta et eksempel.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er feil, hun burde vite bedre. Overskudd av protein blir omdannet til energi. Proteiner stimulerer også leptin i større grad enn fett, men i mindre grad enn karbohydrater.

Og den energien du snakker om er blandt annet karbohydrat (glukose)^^

Dyr karb med andre ord.

 

Artig hvordan noen går på protein : )

Nå går jeg på kneipbrød , i går så jeg noen som gikk på havregryn.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at torskefilèt (spor av karbs og fett, 17g prot/100) tar innersvingen på de fleste proteinshakes når det kommer til smak og metthetsfølelse (og ikke minst protein i forhold til karbs/fett), bare for å ta et eksempel.

Jeg ser den, jeg klarer selv kanskje å spise 150 gram før jeg bare må gi meg over å velte av stolen.

Torsk med lever, rogn, poteter og bacon ved siden er bare sykt godt. Eller som vi kaller det i nord: MØLJA... :dribble:

 

Dette er feil, hun burde vite bedre. Overskudd av protein blir omdannet til energi. Proteiner stimulerer også leptin i større grad enn fett, men i mindre grad enn karbohydrater.

Og den energien du snakker om er blandt annet karbohydrat (glukose)^^

Dyr karb med andre ord.

 

Artig hvordan noen går på protein : )

Nå går jeg på kneipbrød , i går så jeg noen som gikk på havregryn.

Det er også artig hvordan noen kjøper tilskudd for 7-8000 i slengen og så flamer andre som bruker kun proteintilskudd ;)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Det er ikke det som er greia.

Det er mer kostnadseffektivt å gulpe nedpå en shake. I tillegg er det lettere å få i seg.

Jeg som ikke klarer å bryte nedpå så mye mat på engang selv om jeg bruker hele dagen på det er avhengig av shakes om jeg skal kunne trene og ha god effekt av det...

Lenke til kommentar

Er det det?

 

Det fins forskning at du får økt muskelveksten hvis du tar inn lett opptakelig protein (myse) innen 1 time etter treningen. Nå er det etter det jeg vet ikke gjort tilsvarende forsøk med kyllingfileter, men fornuften min sier at det ikke er samme hurtigvirkende protein i kyllingfilet, og heller ikke like enkelt å få i seg i løpet av en time etter treningen.

Lenke til kommentar

Veit ikke hvor mange ganger jeg har sagt det: Man trenger ikke proteintilskudd hvis man får i seg nok fra maten. Akkurat det er jeg enig med hun fra lommelegen i, men alt annet er bare vissvass. Storken oppsummerte det jo fint. I tillegg vil jeg fremheve at hun nevnte brød som en god proteinkilde :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...