Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til slutt vil jeg komme med et sit-ups tips... mange sier du kan få ryggskader av å gå helt opp når du tar sit-ups, dette er feil, MEN du får ujevnt trente magemuskler. Når man tar sit-ups bør man ha føttene løftet opp fra marka, se opp i taket hele tiden og press overkroppen oppover i steden for å krølle deg sammen.

Drit i situps, de fleste har vel etterhvert blitt enige om at det ikke er noen god mageøvelse. Ta crunches. Eller enda bedre, skikkelige mageøvelser som hanging leg raises og dragon flags. ;)

Lenke til kommentar

Da er jeg back. Har hatt en pause på 3 mnd nå :( Har vært problemer i huset. Så har ikke hatt tid!

Har fått mixa sammen et nytt treningsprog nå. Skal begynne med dette neste mandag, må ha den uka som kommer nå til og varme opp da dette er et heavy prog.

Jeg legger det opp slik at folk kan lese gjennom!

treningsprog.doc

Lenke til kommentar

Bryst en gang i uka?

Ville ikke ha prøvd dette med mindre man bruker dop som gjør at man vokser i 7 dager etter trening.

Husk også at for rene folk er det flere baseøvelser og mindre isolasjonsøvelser som er tingen.

De jeg kjenner med størst biseps trener ikke en gang biceps men kun inndirekte gjennom andre baseøvelser.

Ideal er baseøvelser med 1-2 isolasjonsøvelser kun på de 1-2 muskelgruppene du vil prioritere.

Det er ikke å utelukke at de på gymmet med garantert dårligst framgang er de som løper rundt og tar mange øvelser.

Om man tar 100 kg på markløft hvorfor skal man da ha noe nytte av 20 kg skulderhev etterpå? :hmm:

Endret av War
Lenke til kommentar

Har alltid kjørt bryt 1 gang i uka. Og når man kjører det tungt så må du ha en stund på å la musklene bygge seg opp. Jo tyngre du kjører, jo mer muskler bryter du sammen, og da trenger du litt mer mellomrom mellom hver brystøkt. Er min mening da:)

Er viktig med et godt og sammensatt kosthold til det programmet der! Skal nå kjøre det i 2 mnd uansett, og gi tilbakemld.

Krøyp på vekta i sted :cry: hadde F"!# meg gått ned 7 kilo. :@

Bestiller nytt pulver idag å fra PF.. Gainer, ZMA, 100% whey og carbo fuel

Lenke til kommentar

Å trene hver muskelgruppe bare én gang i uka har man vel funnet ut at er bra for styrke, men langt ifra optimalt for muskelvekst.

Selv trener jeg for tida etter en 4-split med fokus på styrke, men om noen uker skal jeg gå over til et program med større fokus på hypertrofi, noe etter HST-prinsippene tenker jeg. Blir jo bra overbevist av å lese artikler som denne. :)

Lenke til kommentar

Hinter ikke til splittprogrammet, leste ikke hele, bare så på hvor ofte hver muskel ble belastet.

Underarmer.

BBWristCurl.gif

BBReverseWristCurl.gif

og hammercurl eller bicepscurl med omvendt grep. Tren underarmene 3 ganger i uka.

Endret av War
Lenke til kommentar

Er det bra å trene rygg hver dag? (tenker på pushups) Jeg tar 30 pushups tre ganger på rad. Hvile hver tredje dag. (Alltid sent på kvelden. Rett før jeg legger meg. kl 22.00-03.00 :)

Burde jeg finne andre øvelser? Videre trener jeg situps tre dager i strekk, og en dag hvile, Slik går dagene. Dette er situps. (Følger et treningsprogram)

Hvilke øvelser anbefaler dere for å trene bryst? Har bare mulighet til å trene hjemme. Benk tar jeg to til tre ganger i måneden.

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Er det bra å trene rygg hver dag? (tenker på pushups)  Jeg tar 30 pushups hver tredje dag. (Alltid sent på kvelden. Rett før jeg legger meg. kl 22.00-03.00 :)

Pushups trener hovedsaklig bryst og triceps...

Edit: Tenker du kanskje på chins/pullups?

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...