Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

takk for svar fra alle!

 

så dere mener det er normalt og ikke noe å bekymre seg over? i ryggen kjente jeg nemlig ingenting, men lårene derimot...

 

jeg vil legge til at jeg drev en del med motbakkeløp før, som jo er krevende for lårene. jeg har aldri opplevd noe lignende da. men jeg løpte tross alt ikke med vekter på ryggen heller da, så :p

Lenke til kommentar

Bør jeg slutte med knebøy?

 

i dag var jeg og trente. jeg begynte økten med 7 minutter lett jogging på tredemøllen. så tok jeg et oppvarmingssett på 10x20kg knebøy. jeg følte egentlig at teknikken satt.

 

så skulle jeg ta på litt vekter i første sett. tok ikke på så mye, hadde til sammen 45 kg. jeg tok 8 repetisjoner med dette og alt føltes helt greit. så skulle jeg ta et nytt sett med 45 kg. på den fjerde eller femte repitisjonen kjente jeg det: det kjentes ut som en slags krampe i hele låret. jeg la fra meg stangen og satt meg ned. det kjentes ut som noe krampelignende. i det jeg reiste meg opp kjente jeg at noe var fryktelig galt i lårene, men klarte å gå videre. denne følelsen hang igjen i kanskje 15 minutter, før det gikk noenlunde vekk og jeg klarte å gå ganske normalt.

 

da det var gått en halvtime elns prøvde jeg å hoppe for å kjenne hvordan det føltes i lårene-og dette føltes helt grusomt. etter rundt en time kjente jeg ikke lengre til problemet med mindre jeg hoppet.

 

Hva tror dere det kan være? feil teknikk, dårlig oppvarming, eller hva?

 

bare jogging er ikke oppvarming

 

mulig du har fått en strekk, gjør det vondt når du strammer?

 

isåfall begynn og varm opp ellers går alt til helvete..

 

http://www.kiropraktikk.no/ViewFile.aspx?itemID=1058

http://fitnessbloggen.no/artikler/2010/2/1/dynamisk-oppvarming-for-bedre-treningskter-2/

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

prøvde forresten front lever i dag. utrolig tungt i hele kroppen! jeg klarte det noenlunde, men klarte riktig nok ikke å bøye føttene helt ut og klarte ikke å henge slik i mer enn to-tre sekunder.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

bare jooging er ikke oppvarming

 

mulig du har fått en strekk, gjør det vondt når du strammer?

 

isåfall begynn og varm opp ellers går alt til helvete..

 

http://www.kiropraktikk.no/ViewFile.aspx?itemID=1058

http://fitnessbloggen.no/artikler/2010/2/1/dynamisk-oppvarming-for-bedre-treningskter-2/

 

jeg hadde et oppvarmingssett, som jeg skrev, i tillegg. dette var sikkert ikke nok da. lårene er jo som du(*paperwalls) sier den største muskelen i kroppen.

 

det gjør ikke vondt når jeg strammer. nå kjenner jeg ikke til at det er noe unormalt i låret i det hele tatt lenger.

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

Meh jeg er trolig verdens dårligste på oppvarming, tok 85kg i knebøy i går, og som vanlig varmer jeg opp; fri knebøy, 20kg knebøy, 50kg kneybøy, så over til 5x5 på 85kg. Funker for meg.

 

Derimot vil jeg anbefale å varme opp skuldre og rygg noe mer, uten at jeg kan komme med noen annen forklaring enn min egen erfaring..

 

Jogging ser jeg på som bortkastet tid som oppvarming, om du ikke jogger typ 15 min +

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Meh jeg er trolig verdens dårligste på oppvarming, tok 85kg i knebøy i går, og som vanlig varmer jeg opp; fri knebøy, 20kg knebøy, 50kg kneybøy, så over til 5x5 på 85kg. Funker for meg.

 

Derimot vil jeg anbefale å varme opp skuldre og rygg noe mer, uten at jeg kan komme med noen annen forklaring enn min egen erfaring..

 

Jogging ser jeg på som bortkastet tid som oppvarming, om du ikke jogger typ 15 min +

med tanke på muskeloppvarming er kanskje jogging bortkastet ja.

 

problemet mitt når jeg kommer inn for å trene er at jeg ofte ikke er klar for å trene. jeg er slapp og vil egentlig ikke trene. etter et par minutter på tredemøllen da blir du mer våken og får mer lyst å trene. slik er det for meg i hvert fall, så å kalle det bortkastet er litt feil.

 

men skjønner hvor du vil hen. det hjelper ikke mye mot skader/stølhet om du skal ta knebøy

Lenke til kommentar

Sitter her og får støt av Abtronic nå, og det er ganske jævelig.

 

Men det er vell bare piss er det ikke det? Fikk det av bestemor til gave, og vurderer å prøve det i noen uker for å se. Driver med 5x5 Stronglifts ved siden av. Er det bare tull?

Lenke til kommentar

Markløft på ordentlig vis... :thumbup:

 

 

Grusomt flink å kjøre seg fast han der! :p Og vil heller kalle det styrekløft, som markløft var det ikke noe særlig bra teknikk ;)

 

 

Sitter her og får støt av Abtronic nå, og det er ganske jævelig.

 

Men det er vell bare piss er det ikke det? Fikk det av bestemor til gave, og vurderer å prøve det i noen uker for å se. Driver med 5x5 Stronglifts ved siden av. Er det bare tull?

 

 

Joda, det har en effekt, du trener musklene. Men vil ikke påstå at effekten er noe bedre enn ved å trene magen normalt, er bare enklere (da du slipper å gjøre noe selv..) Hvis det stikker, gjør du det feil. Da kommer kun strømmen på underhuds fettet og treffer ikke musklene, bruker du kontakt gel?

Lenke til kommentar

Vel, mål i seg selv har ingenting å si. En person på 2 meter og med litt høy fettprosent kommer lett opp i armer på 45 cm uten at de er muskuløse som sådan. Det er forskjell på en trent arm på 45 cm med lav fettprosent på et menneske av normal størrelse, og en 45 cm arm på et menneske som bare er stort. Å klassifisere i liten, medium og stor er litt banalt, men i min bok er hvertfall en over gjennomsnittet stor arm når man begynner å få kommentarer på de jevnlig, enten det måtte være 35 eller 55 cm :)

Lenke til kommentar

Markløft på ordentlig vis... :thumbup:

 

 

 

:D

Må være noko av det værste eg har sett.

 

Har fått eit par kommentarar på at armane mine ser store ut, men vil ikkje påstå det sjølv.

Snakkar om muskelmasse Discipline, ikkje ein fettklump. Men alt er vell som du seier, relativt.

Har ein ganske bra rygg, tatt til betrakting mine høge fettprosent, og armane mine virkar kanskje mindre på grunn av den fett% som ligg på bryst/mage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...