Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ene smaker jordbær, og det andre smaker banan ;)

 

(...samt whey tech inneholder myse/kasein, mens 100% whey inneholder bare myse)

Lenke til kommentar

Fekk av ein eller anna grunn veldig lys stemmer etter denna dukkerten. Kanskje juvelane klaka ein kort periode? :dontgetit:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Y4DgdSpEYHY&feature=player_embedded

 

Kaaaaaldt var det iallfall!

 

----------------------------------------------

 

Til dikkon som anbefalar detta proteintilskuddet på TN til 699,-:

Er det noko vits for meg som har Micro Whey 100% Active med proteinkonsentrasjon på 84g per 100g?

Inneheld 4g karbo og 2g fett per 100g.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Til dikkon som anbefalar detta proteintilskuddet på TN til 699,-:

Er det noko vits for meg som har Micro Whey 100% Active med proteinkonsentrasjon på 84g per 100g?

Inneheld 4g karbo og 2g fett per 100g.

 

Jeg syns ikke ProZyme sin 50/50-blanding av myse og kasein er så veldig bra. I mine øyne er det best å få en real dose myse rett etter trening og så ta en real dose kasein når man skal legge seg/senere på dagen. I stedet for å få sånn halveis av begge deler.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke ProZyme sin 50/50-blanding av myse og kasein er så veldig bra. I mine øyne er det best å få en real dose myse rett etter trening og så ta en real dose kasein når man skal legge seg/senere på dagen. I stedet for å få sånn halveis av begge deler.

Det er jo blandingen som gjør den bra...

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke ProZyme sin 50/50-blanding av myse og kasein er så veldig bra. I mine øyne er det best å få en real dose myse rett etter trening og så ta en real dose kasein når man skal legge seg/senere på dagen. I stedet for å få sånn halveis av begge deler.

Det er jo blandingen som gjør den bra...

 

Tja...jeg bare viser til det jeg har skrevet over, men det eneste positive jeg ser ved ProZyme (og TNs produkter generelt) er renheten i produktene og at de er norskprodusert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Bør jeg slutte med knebøy?

 

i dag var jeg og trente. jeg begynte økten med 7 minutter lett jogging på tredemøllen. så tok jeg et oppvarmingssett på 10x20kg knebøy. jeg følte egentlig at teknikken satt.

 

så skulle jeg ta på litt vekter i første sett. tok ikke på så mye, hadde til sammen 45 kg. jeg tok 8 repetisjoner med dette og alt føltes helt greit. så skulle jeg ta et nytt sett med 45 kg. på den fjerde eller femte repitisjonen kjente jeg det: det kjentes ut som en slags krampe i hele låret. jeg la fra meg stangen og satt meg ned. det kjentes ut som noe krampelignende. i det jeg reiste meg opp kjente jeg at noe var fryktelig galt i lårene, men klarte å gå videre. denne følelsen hang igjen i kanskje 15 minutter, før det gikk noenlunde vekk og jeg klarte å gå ganske normalt.

 

da det var gått en halvtime elns prøvde jeg å hoppe for å kjenne hvordan det føltes i lårene-og dette føltes helt grusomt. etter rundt en time kjente jeg ikke lengre til problemet med mindre jeg hoppet.

 

Hva tror dere det kan være? feil teknikk, dårlig oppvarming, eller hva?

Lenke til kommentar

:ninja:. Og dette vil i lengden ha positive effekter på trening og kropp? Jeg kjører på med gymgrossisten også ser vi åssen det går.

 

Om det nødvendigvis har noe positiv effekt vet jeg ikke, men daglig dose er den høyeste doseringen ingen av test subjektene fikk noe bivirkning på. Noe som vil bety at de fleste faktisk kan ta større doser :)

Lenke til kommentar

Bør jeg slutte med knebøy?

 

i dag var jeg og trente. jeg begynte økten med 7 minutter lett jogging på tredemøllen. så tok jeg et oppvarmingssett på 10x20kg knebøy. jeg følte egentlig at teknikken satt.

 

så skulle jeg ta på litt vekter i første sett. tok ikke på så mye, hadde til sammen 45 kg. jeg tok 8 repetisjoner med dette og alt føltes helt greit. så skulle jeg ta et nytt sett med 45 kg. på den fjerde eller femte repitisjonen kjente jeg det: det kjentes ut som en slags krampe i hele låret. jeg la fra meg stangen og satt meg ned. det kjentes ut som noe krampelignende. i det jeg reiste meg opp kjente jeg at noe var fryktelig galt i lårene, men klarte å gå videre. denne følelsen hang igjen i kanskje 15 minutter, før det gikk noenlunde vekk og jeg klarte å gå ganske normalt.

 

da det var gått en halvtime elns prøvde jeg å hoppe for å kjenne hvordan det føltes i lårene-og dette føltes helt grusomt. etter rundt en time kjente jeg ikke lengre til problemet med mindre jeg hoppet.

 

Hva tror dere det kan være? feil teknikk, dårlig oppvarming, eller hva?

 

Er dette førstegang du har tatt knebøy på en stund? Eller første gang noen sinne? For etter første økt med knebøy, så vil du bare dø, dagen derpå, så vil du ikke ut av senga, dag nr 3, så vil du ta knebøy igjen, fordi du kjenner at øvelsen virkelig TAR på kroppen. Det er helt normalt =)

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Stort sett er det bare å klemme nedpå protein shaker. Jeg bruker nå en blanding av Whey-100 og triple pro 85 fra GG med ~2dl vann og det smaker relativt lite. Ikke noe problem! M-factor sin måtte jeg bruke 5dl melk og kanel for at det skulle være levelig. Jeg venter nå på smaksprøve på PF sine Whey-100 (tror jeg), er de gode, så blir det en bulk på 12kg.

Jeg har akkurat begynt med M-factor. Smakte dritt i begynnelsen, men det synes jeg alle proteinpulver gjør. Etter en ukes tid blir jeg alltiv vant til smaken, ingen problem nå. Er så mange som er så kresne på smak, men for min del går det seg alltid til etter en stund.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Er dette førstegang du har tatt knebøy på en stund? Eller første gang noen sinne? For etter første økt med knebøy, så vil du bare dø, dagen derpå, så vil du ikke ut av senga, dag nr 3, så vil du ta knebøy igjen, fordi du kjenner at øvelsen virkelig TAR på kroppen. Det er helt normalt =)

 

jeg begynte med det for en måneds tid siden. dette er vel femte gang tror jeg. har tatt med 55 kg før og ikke merket det samme.

 

hadde jeg fortsatt er jeg ganske sikker på at jeg hadde kollapset.

 

sikker på at det er normalt og ikke bekymringsverdig? hører mye om folk som får ryggskader av knebøy og er livredd for at det skal skje med meg!

Lenke til kommentar

Det JEG har latt meg merke noen ganger med knebøy er press i korsryggen. Men det har som regel stabilisert seg med belte

 

Er dette førstegang du har tatt knebøy på en stund? Eller første gang noen sinne? For etter første økt med knebøy, så vil du bare dø, dagen derpå, så vil du ikke ut av senga, dag nr 3, så vil du ta knebøy igjen, fordi du kjenner at øvelsen virkelig TAR på kroppen. Det er helt normalt =)

 

jeg begynte med det for en måneds tid siden. dette er vel femte gang tror jeg. har tatt med 55 kg før og ikke merket det samme.

 

hadde jeg fortsatt er jeg ganske sikker på at jeg hadde kollapset.

 

sikker på at det er normalt og ikke bekymringsverdig? hører mye om folk som får ryggskader av knebøy og er livredd for at det skal skje med meg!

Les litt her da:

http://scoobysworkshop.com/squats.htm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...