Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke. Jeg har svært lite muskler, men har begynt og trene i det siste.

De sier at mannfolk skal ha kropp som en V. Men min ser ut som et 8 tall. På midten av magen, viss du ser meg forfra, så buler sidene litt inn, akkurat som på 8 tallet. Og det viser at hoftene er brede, og det er bare stygt, hvordan skal jeg trene for å stabilisere det slik at sidene blir rette hvertfall ?

Lenke til kommentar

1.Hvordan øke muskelmassen akkurat der da?

 

2. Hvordan bli kvitt resten av fettet rundt magen? Ved å gå underskudd på kalorier hver dag? og evt. hvor mye.?

 

3. Når jeg kjenner etter der som magemusklene ligger på folk, er jo ribbbeina på meg, hvor i all verden er magemusklene, vokser de opp, eller vokser de fram?

Endret av Nicht
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Ble ferdig med tn.no grunnprogram. Har hatt god vekst i styrke og i volum. Nå er spørsmålet, hva er veien videre? Jeg vil være mest mulig atletisk, altså jeg vil ha god kondisjon, styrke, spenst osv.

 

Tenkte å trene, styrke og kondisjon(ballspill eller intervalltrening) annen hver dag i uka og ha søndag fri som hviledag. Jeg tenkte stronglift 5x5 + autoregulering. I forhold til kosthold, tenkte jeg at jeg skulle prøve periodisk faste, men er usikker på hvordan dette fungerer i forhold til kondisjonstrening?

 

Noen kommentarer?

Lenke til kommentar

Som jeg forstår det, så er det veldig vanskelig å få til noe særlig progresjon på auto-regulering, om du ikke er steinhard på treningen? Jeg har ihvertfall veldig lett for å løfte litt lettere enn jeg burde, bare for å føle at jeg har klart Xkg Xganger etc.

 

Det er derfor man skal dele opp i blokker med volum og intensitet hvor man kjører feks 3 uker med "lett" trening hvor man har flere sett og stopper på rundt @8- @9.

 

Men på intensitetsfasen kjører man færre sett, gjerne færre reps også og kjører til @9-@10 for total utmattelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...