andesam Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Angående protein tilskudd.. Har hørt at at det ikke er noe vits med mindre man har en ganske hard treningsøkt, eller at man alltid trener hardt da.. Altså man får nok proteiner til vanlig styrketrening gjennom et normalt kosthold. ER litt nysgjerrig på hvordan kreatin fungerer, noen som kan forklare kort? Hva er mest effektivf for å bygge muskler (volum seff ) av kreatin og protein. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Det kan ikke på noen måte være usunt for kroppen med slikt proteinpulver? Nei. Bland med vatn og rist. Kan bli klumpete, bruk i så fall stavmiksar. Stavmikser? Er det noen som har erfaringer på hva som smaker best av sjokolade eller jordbær? Endret 17. august 2005 av White Fox Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Man MÅ ha protein... det finnes i maten og det er det muskler blir bygd av... i fare for å ikke få fullt utbytte av treningen tar mange proteintilskudd. Man får helt klart nok proteiner til å bli større av vanlig kosthold, men det er ikke optimalt... man bygger ikke like fort. Kreatin fører til at musklene tar opp mer vann, yter mer og bygger seg opp fortere... det er viktig å drikke mye vann når du tar kreatin. Skal du velge mellom proteiner og kreatin må du velge proteiner, da dette er et "basic" tilskudd som dekker det du av og til ikke får i deg gjennom maten. Det hjelper ikke å bygge muskler uten noe å bygge dem av. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det kan ikke på noen måte være usunt for kroppen med slikt proteinpulver? Nei. Bland med vatn og rist. Kan bli klumpete, bruk i så fall stavmiksar. Stavmikser? Er det noen som har erfaringer på hva som smaker best av sjokolade eller jordbær? Smaken er som baken, den er delt... hva liker du best av sjokolademilkshake og jordbærmilkshake?? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Stavmikser? Google er fint. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Det kan ikke på noen måte være usunt for kroppen med slikt proteinpulver? Nei. Bland med vatn og rist. Kan bli klumpete, bruk i så fall stavmiksar. Stavmikser? Er det noen som har erfaringer på hva som smaker best av sjokolade eller jordbær? Smaken er som baken, den er delt... hva liker du best av sjokolademilkshake og jordbærmilkshake?? Hehe, det blir sjokoladesmaken Har ikke stavmikser, men finner nok noe passende. Takk for at dere hjelper en som ikke har peiling på det med proteintilskudd. Endret 17. august 2005 av White Fox Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 White Fox: Ei vanlig visp funkar vel også. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Personlig synes jeg jordbær smaker mye bedre enn sjokolade, og da tenker jeg ikke på et bestemt produkt, men generelt. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hvor mye mer utbytte får man av treningen dersom man spiser proteintilskudd, sett at man spiser sånn temmelig normalt? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Hvor mye mer utbytte får man av treningen dersom man spiser proteintilskudd, sett at man spiser sånn temmelig normalt? Dersom du spiser lite proteiner til vanlig, mye! Men har du et godt sammensatt kosthold fra før av vil du selvsagt ikke tjene så mye. Litt tjener du nok uansett! Endret 17. august 2005 av apwr Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 vil tro jeg har en del å tjene da . tenker egentlig ikke så veldig over hva jeg spiser, bare at jeg spiser passe (ikke for lite eller for mye). Kosten i seg selv kan vel variere Tror jeg skal prøve å bruke protein tilskudd i et par måneder å se om jeg seg noe forskjell. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Husk at kontinuitet er viktig innfor trening og kosthold. Resultater kommer over tid, og jeg er ikke sikker på om kun to måneder med eller uten proteintilskudd vil utgjøre en vesentlig forskjell. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Angående protein tilskudd.. Har hørt at at det ikke er noe vits med mindre man har en ganske hard treningsøkt, eller at man alltid trener hardt da.. Altså man får nok proteiner til vanlig styrketrening gjennom et normalt kosthold. Det stemmer om du spiser 2 kyllingfilleer til alle dine 7 måltider, "vanlig" kosthold er ca 60 gram protein pr dag, opptimalt blir ca 180-250 g avhengig av kroppsvekt. opp i vekt maks 2,5 gram pr kg kroppsvekt ned i vekt 3-4 g pr kg kroppsvekt. Noen går høyere enn dette ,men det støttes ikke vitenskapelig og er sansynlig vis bare en måte å få i seg mer sunne kcal . ________________________ Hva er kreatin og hvordan brukes det. Slik velger du kosttilskudd for ditt behov Endret 18. august 2005 av War Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 har ikke trent på minst en måned nå er akkurat flyttet til oslo og satser på å komme godt i gang så snart skolen (med nytt treningssenter på campus) starter.. er gått litt ned i vekt vil jeg tro. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 gutter griner om å gå opp i vekt, mens jenter griner om å gå ned i vekt Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Har aldri prøvd proteinpulver før nei. Den boksen du linket til; er det pulver som man blander ut med vann? Har ikke peiling liksom.... Sender de gratis(??) smaksprøve?Anbefales det mere tilskudd enn proteiner? Eller er det det viktigste? Du blander pulveret med vann ja... Som sagt, send mail til en av tn-folka og spør om du kan få, det er gratis ja... Me2 kenny, er litt flau.. Endret 18. august 2005 av Camron Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Hadde gym i dag og fikk meg en kraftig støyt på håndleddet da vi spilte "amerikansk fotball". Vil tro det ikke var langt unna et stykk knukket håndledd, og det gjør helvetes vondt. Nice. Håper den er frisk innen mandagen, skal fortsette i uke tre av ryp. Edit: Er det vanlig at gymlærere har med seg isposer under gymtimene ? Det burde de ha. Endret 18. august 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 T.F.T. : Gymlærere har vel skjelden med seg hverken isposer eller førstehjelpsutstyr, men de har det liggene et eller annet sted hvis de får bruk for det.. White Fox : Du spurte etter tips for å få mer ut av treningen... det glemte jeg å svare på. Jeg vil anbefale å følge et treningsprogram, og siden det er vanskelig å lage et balansert program selv vil jeg anbefale deg å gå ut fra for eksempel RYP... du finner det på www.tn.no (gå på trening og så på RYP og last ned pdf-fila) Jeg trener med et modifisert RYP-program med noen ekstra øvelser for muskler rundt nakke, brystmuskelen (får heller ikke kjørt seg nok med RYP), legger og underarmer. Til slutt vil jeg komme med et sit-ups tips... mange sier du kan få ryggskader av å gå helt opp når du tar sit-ups, dette er feil, MEN du får ujevnt trente magemuskler. Når man tar sit-ups bør man ha føttene løftet opp fra marka, se opp i taket hele tiden og press overkroppen oppover i steden for å krølle deg sammen. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Modifisering av ryp kommer i mange forslag i neste TN magasin som allerede er postet og snart kommer som pdf. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Har en treningsbenk inkludert "stenger" til å ha vekter på; eneste problemet er at jeg har alt for få/lite vekter til å putte på stengene. Finnes det noen butikker i Oslo sentrum/by som selger vekter? Har vært innom xxl, men fant ut at de ikke hadde den riktige typen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå