Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

83 cm rundt midje og 110 +-5 cm rundt brystkassa

 

Ikke verst V-form det. Hva måler du rundt skuldrene da?

Fant et målebånd og gjorde alle målingene en gang til. Midja målte inn på 82-83, brystkassa 100 ganske nøyaktig (målingene mine her er helt i hytt å pine, men skal sies at dette er den laveste til nå). Skuldre er værre å måle igjen, 125-130 virker som et bra estimat.

 

 

Om det er noen som har en skuddsikker teknikk på sånne målinger, så er jeg definitivt interessert :p

 

 

Lenke til kommentar

ronnie coleman ønsker bare og bli stor men han er også STERK, og arild haugen ønsker bare og bli sterk men han er også STOR.

 

sier seg selv få eller mange reps fører til det samme, kommer helt sikkert av fra person til person da, men så klart få reps er best på styrke og flere reps er best på volum. for og bli stor må man også være sterk.

 

jeg synes det er best med få reps på baseøveløser og heller flere rep på iso-øvelser og sånt.

 

Takk for svaret. Når man har en slik tråd må man vel kunne spørre om ting?

 

ja. Var jo det jeg gjorde :p

Lenke til kommentar

Om det er noen som har en skuddsikker teknikk på sånne målinger, så er jeg definitivt interessert :p

Det beste er nok å få noen andre til å måle deg. Når du måler seg flytter du på armer, beveger seg, ser hit og dit. Får du andre til å gjøre det, så vil det være lettere å stå i ro! ;)

 

Kjøpte forresten rett over 300g roastbiff til 119kr/kg i dag (avkapp!) :D

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Åjja sånn sett... :p

 

Jeg opplever det som beskrives om periodisk faste... Mye bedre funksjon på trening og merkelig nok fungerer jeg i tillegg bedre på underskudd enn overskudd.

Jeg tror det har med astmaen å gjøre men er ikke sikker... :hmm:

 

Jeg har så mye energi nå at jeg er klar for tinderangling omså :new_woot:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt paa en stund er: Naar man trener og ikke spiser saa vil det gaa utover muskelen paa daarlig maate. Saa vis jeg har situps og pushups, vil det gaa utover musklene paa en daarlig maate da?

 

Nja, det kommer ann på hva du trener og hvor lite du har spist. Først så vil du bruke opp creatin og ATP energilagrene dine (disse er veldig eksplosive, men varer fra 3 - 15 sekunder) Etter det, vil du begynne å bruke glykogen lagrene, disse varer fra 50 sekunder til 1,5 timer, viss treninga går utover dette vil du begynne på fettforbrenningen din. Utover dette så vil du begynne å tære på musklene dine. Så viss du trener styrke og har et forbruk på rundt 2500k.cal om dagen, men bare får i deg 2000k.cal så vil du gå ned i vekt.

Lenke til kommentar

Endeleg!

Då manglar det bare å teste det :)

Som du sikkert har fått med deg så inneholder Jack3d stoffet Geranium som står på WADAs dopingliste. Forsvaret er strengere enn straffeloven i forhold til doping, og de forholder seg blant annet til WADAs liste.

 

Sjansen for at du blir dopingtestet er liten og sjansen for at det testes for Geranium er enda mindre. Dette stoffet er kanskje ikke spesielt problematisk ifht. militær tjeneste heller, men nå har det seg sånn at regler er regler, og de skal følges. Hobbyadvokaten i meg sier at bruk av Geranium blir først ulovlig når du begynner i Forsvaret, så hvis du på liv og død skal bruke dette, så stopp før du drar på opptak.

 

Det er mulig jeg fremstår med en noe liberal holdning i dette innlegget siden jeg selv er militær, men det er fordi jeg ikke ønsker å komme med noen moralpreken. Alt jeg vil si er at du bør tenke deg om to ganger før du begynner å bruke dette tilskuddet :) Hvis det er lovlig, så er det neppe så bra at du ønsker å risikere en fremtidig militær karriere, uansett hvor liten sjansen for å bli tatt måtte være ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

jeg følte ikke at dette spørsmålet fortjente en egen tråd, så jeg poster det her:

 

jeg kan av tidsmessige grunner kun trene to (noen ganger tre) ganger i uken. jeg velger derfor å dele kroppen inn i to deler og trene en del hver gang. slik ser opplegget ut:

 

 

Dag 1(bein, rygg, skuldre):

Knebøy

Militærpress

Chins bredt grep

Rygghev/sidehev

En arms hantelroing

 

 

 

Dag 2(armer, bryst, mage):

Benk/hantelpress

Chins smalt grep

Skrå pressflyes/kabel krysstrekk

Dips

Planken-sideplanken

 

-noen som har noen forbedringer/fomeninger til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...