Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Neeeei!! Det er stengt på danseskolen. Er visst vinterferie denne uka, eller noe. Ja, ja. Da får jeg heller trene på studio i dag, da.

 

discostu: Hva er det totale inntaket ditt, egentlig? Og hvor aktiv er du?

 

Rimelig aktiv. Trener min. 4 ganger i uka. 3 dager styrke og min en dag kondis. Varierer litt etter formen. Feks lørdagen gikk jeg 5 mil på ski og forstua tåa så har roa ned litt på kondis nå. Skal kjøre litt i morgen og en 2-3 mils tur på lørdag hvis tåa takler det. :)

 

Kcalinntak er litt varierende fra dag til dag, men uka har vært ca så langt:

Man:

Energi: 1700

Fett: 68.57

Karbohydrat: 94.07

Protein: 174.9

 

Tirs: (tok noen never nøtter som ikke er iberegnet her)

Energi: 1541

Fett: 37.26

Karbohydrat: 109

Protein: 189.89

 

Ons:

Energi: 1995

Fett: 72.72

Karbohydrat: 139.56

Protein: 191.44

 

Tors: (idag, blir ca)Da er ikke grønnsaker og olje iberegnet kcalinntaket. Vurderer å jekke det litt opp idag. Får se.

Energi: 1450

Fett: 20.58

Karbohydrat: 132.34

Protein: 181.55

Endret av discostu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biskop: Vil det si at du skal ha 4500kcal for å vedlikehold vekta? Er ikke det veldig mye? Ser de som teller kalorier her ligger mellom 1k og 2k.

 

Det jeg ikke helt klarte å finne ut, en ting du må huske på er at jeg både veier mer og er høyere enn de fleste her innpå, men er enig i at 2k5 over "normalen" høres mye ut.

Lenke til kommentar

Hva veier du Disco?

80kg

 

Sjait, det var jævla lavt kcal inntak iforhold til vekta di. Jeg tikker nå inn på 69,5 kg og holder meg rundt 1800-1900 i snitt, noe høyere inntak de dagene jeg trener mye kondisjon. Dette tilsvarer 4-500 kcal i underskudd. Har gått ned 4-5kg på 6 uker med dette kuttet.

 

Er du veldig lav, veldig gammel og ekstremt lite aktiv?

Lenke til kommentar

Hva veier du Disco?

80kg

 

Sjait, det var jævla lavt kcal inntak iforhold til vekta di. Jeg tikker nå inn på 69,5 kg og holder meg rundt 1800-1900 i snitt, noe høyere inntak de dagene jeg trener mye kondisjon. Dette tilsvarer 4-500 kcal i underskudd. Har gått ned 4-5kg på 6 uker med dette kuttet.

 

Er du veldig lav, veldig gammel og ekstremt lite aktiv?

180, 25år relativt aktiv, 4-5 økter i uka. (spesielt nå med opptrening til birken)

 

Har funnet ut at det som fungerer for meg er lavt kcal nivå. Tok det sakte men sikkert ned til jeg veide 75 kg i sommer. Når jeg så økte i vekt igjen tok jeg å la meg på en grense på ca 1kg opp per måned. Første jeg gjorde var å øke lunchen med mellom 300-500 kcal (varierte litt hva jeg spiste). Så doblet karbinntaket til middag. Så når jeg stagnerte slengte jeg inn 0,5L sjokomelk og så opp til 1L sjokomelk på slutten.

 

Så nå kutter jeg bare i motsatt rekkefølge. Sjokomelka er allerede kuttet ut.

 

Skal også nevnes at selv om det ser veldig lavt ut er det dager det blir noen få kcal ekstra. Som feks i dag har jeg ikke regnet med 1stk yoghurt, par never nøtter, olje til steking og en spiseskje pesto i pastaen.

 

Jeg orker ikke veie alt jeg spiser, men veier kjøtt og karbdelen pluss det som er"obvious" 1bok makrell i tomat, 1boks cottagecheese osv.

Lenke til kommentar

ronnie coleman ønsker bare og bli stor men han er også STERK, og arild haugen ønsker bare og bli sterk men han er også STOR.

 

sier seg selv få eller mange reps fører til det samme, kommer helt sikkert av fra person til person da, men så klart få reps er best på styrke og flere reps er best på volum. for og bli stor må man også være sterk.

 

jeg synes det er best med få reps på baseøveløser og heller flere rep på iso-øvelser og sånt.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...