Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Og vil påstå at du tar litt feil. Vi har vel EI som driver med styrkeløft, ellers er de fleste rimelig normale (beklager hvis jeg fornærmer noen nå) mennesker som driver med trening og interesserer seg for emnet trening og kosthold.

 

Haha, takk! :mrgreen:

 

I know, så formuleringen når jeg skreiv det. Håpte du ikke skulle lese :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, i noen tilfeller vil jeg si det er bedre å øke kaloriene litt, over en karbedag. Kanskje er en karbedag bedre, men det har jeg ikke sett noe forskning på. Derimot er jeg sikker på at fitnessindustrien gjerne selger deg 5kg med stivelse for at du skal få optimalt resultat på en oppkarb :p

 

Martin Berkhan anbefaler jo å øke kaloriene, jo lengre ned i fettprosent du kommer. Altså, ta de siste prosentene sakte.

 

 

Lenke til kommentar

Det kan jo hende det er gjort for å demonstrere hvor stor forskjell retusjering kan gjøre. De fleste her vet jo sikkert hva litt pump i musklene og kreativ lyssetting kan gjøre for hvordan musklene vises på bilder :whistle: Tenk da på profesjonelle som er smurt inn med diverse, har proff lyssetting og får bildene redigert etterpå :)

Lenke til kommentar

The biggest looser er jojoslanking. Jeg har sett det i praksis! Når jeg gikk den langturen min i fjorsommer så forsvant 4 kilo på 5 dager og hvor fort kom de tilbake? Jo, når jeg kom hjem og hev i meg 14 middager og spiste meg god og mett var jeg rimelig fort oppe på min gamle vekt igjen

Kan ikke helt sammenlignes, kan det vel?

 

De slankeprogrammene er først og fremst "god" tv.

De som blir med på slike tv-programmer skjønner at det er på tide å gjøre noe, men vet ikke hva. Å få en slik "kickstart" som de får av å være med i et slikt program kan nok gå begge veier, noen kommer hjem og spiser som før, mens andre skjønner at det må gjøres endringer. Jeg håper og tror de får veiledning rundt kost og trening utover å bli fortalt at "dette skal dere spise, og denne aktiviteten skal dere gjennomføre i dag"

 

 

Lånte meg en bok på biblioteket for et par uker siden som jeg leser atm. Har kommet til et kapittel som er ganske aktuelt nå før vm hvor alle langrenns-utdøverne til norge har vært i høyden. 2-4ukers opphold gir en økning på ca. 5-7% VO2max, det er mer enn jeg hadde forventet.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Nylig startet å...reparere meg selv.

 

For noen år siden var jeg i kjempeform, men etter god tid med studier osv ser jeg at jeg har blitt lubben.

Rundt magen pluss og anskiktet.

 

Har nå pauseår fra skolen og bruker det til å "fikse megselv"

Begynt for en måned siden på Elixia, trener alle dager utenom Onsdag. Kan nå løpe noen minutter lengre uten at musklene i beina stivner.

Pustinga kommer på plass, jeg drikker mindre vann etterhvert.

 

Mat tenker jeg ikke så veldig mye på, spiser bare passende sunt.

Når jeg startet var hadde jeg en BMI på ca 25.

 

Får se hvordan det går etterhvert, jeg har motivasjon på topp.

Faen heller dette skal jeg klare!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...