Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå graver jeg meg selv en egen grav med alle de forskjellige resultatene jeg får fra diverse kalorikalkulatorere og ved å google BMR. Noen steder bør jeg ha 2100 kalorier om dagen, mens andre mener 3400. Vanskelig å vite hva jeg bør stole på. Noen som kan si hva som virker mest sannsynlig for en gutt på 16, veier 83kg, 181 cm høy og trener 4-5 ganger i uken på et høyt nivå?

Lenke til kommentar

Det er uansett bare ca, ta en av de så justerer du etter fremgangen for eks 1x uka.

Da justerer du opp eller ned på karbohydratene, resten stemmer jo uansett.

 

For eks 1 uke, fettprosent lik, vekt lik, legg på eller trekk fra 200kcal pr dag og gjennta neste uke.

Det er sånn man finner det som passer sin kropp og aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar

Under knebøy så vil jo ikke stanga presse helt vertikalt ned i ryggvirvelen. Du vil som regel være litt foroverlent, og da er går det på skjæringskreftene (? litt usikker på om det var riktig uttrykk).

 

Knebøy i smithmaskin derimot! Der vil du ofte stå med stanga pressende rett ned i ryggvirvelen, også under utførelse fordi mange tar det med ryggen rett opp og ned.

 

edit: Scooby har hengepupper! :tease:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Han har da nok erfaring til å kunne uttale seg ganske sikkert om saken så at han snakker tull tror jeg man skal være bra erfaren selv for å kunne si...

 

at du kan ersatte knebøy med benpress og mageøvelser funker kanskje for en bodybuilder. Skal du derimot bli en atlet og få funksjonellstyrke skal du trene skikkelige frivektsøvelser.

Endret av Sebbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han har da nok erfaring til å kunne uttale seg ganske sikkert om saken så at han snakker tull tror jeg man skal være bra erfaren selv for å kunne si...

 

at du kan ersatte knebøy med benpress og mageøvelser funker kanskje for en bodybuilder. Skal du derimot bli en atlet og få for funksjonellstyrke skal du trene skikkelige frivektsøvelser.

Touchê...

Lenke til kommentar

Du trener forskjellig etter hva du vil oppnå, noen vil ha en stor mengde muskelmasse, noen bryr seg bare om å løfte så mye de kan i de store løftene, andre trener styrke som bidrag til f.ex hockey, politi/militær karriære, fotball osv osv.

 

Skal du bli fallskjermjeger er nok det best å trene øvelser som knebøy og markløft, en bodybuilder gjør kanskje som Scooby, andre trener styrke for å bli stødige hockey/rugby spillere.

 

Så det er ikke så svart/hvitt at en ting er feil og denne måten riktig, alt etter målsettning. Denne tråden synes jeg har alt for kraftige tendenser mot bodybuilding, og trener du ikke som bodybuildere her, trener du feil.

Lenke til kommentar

Du trener forskjellig etter hva du vil oppnå, noen vil ha en stor mengde muskelmasse, noen bryr seg bare om å løfte så mye de kan i de store løftene, andre trener styrke som bidrag til f.ex hockey, politi/militær karriære, fotball osv osv.

 

Skal du bli fallskjermjeger er nok det best å trene øvelser som knebøy og markløft, en bodybuilder gjør kanskje som Scooby, andre trener styrke for å bli stødige hockey/rugby spillere.

 

Så det er ikke så svart/hvitt at en ting er feil og denne måten riktig, alt etter målsettning. Denne tråden synes jeg har alt for kraftige tendenser mot bodybuilding, og trener du ikke som bodybuildere her, trener du feil.

 

Ja la oss bare se bort i fra alle argumentene for hvorfor knebøy er den ultimate øvelsen, og samtidig dra alle over en kam. Gi deg.

 

Artikkel om PF, fra en jeg virkelig ser på som en smart og balansert fyr/team; http://www.marksdailyapple.com/who-should-and-shouldnt-try-fasting/#more-19814

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Så det er ikke så svart/hvitt at en ting er feil og denne måten riktig, alt etter målsettning. Denne tråden synes jeg har alt for kraftige tendenser mot bodybuilding, og trener du ikke som bodybuildere her, trener du feil.

 

Bodybuilding er i seg selv bare det å bygge kropp, men går ut i fra at du snakker om idretten/konkurransen ;)

 

Og vil påstå at du tar litt feil. Vi har vel EI som driver med styrkeløft, ellers er de fleste rimelig normale (beklager hvis jeg fornærmer noen nå) mennesker som driver med trening og interesserer seg for emnet trening og kosthold.

 

Etter hva jeg har sett i loggene til folk er det ingen som trener som en kroppsbygger eller gir uttrykk for at de har noe ønske om å bli en.

 

Det at de fleste er så "på" baseøvelsene, er at disse er viktige når det kommer til fremgang. Fullkropps-/flerleddsøvelser får kroppen til å bygge mer muskler noe de fleste som spør etter hjelp, tips og råd her faktisk ønsker selv om de ikke planlegger å bli store eller tjene penger på å vise frem kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...