Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har et spørsmål, hvis man har veldig lange armer i forhold til høyden sin (type mer enn 10 cm lengre armer enn høyde), hvilke øvelser vil dette gi en fordel på og hvilke vil det gi en ulempe på? Ser for meg at chins, skulderpress, benkpress osv. vil være en ulempe om man tar hele bevegelsen ihvertfall, men kanskje f.eks. markløft vil være en fordel?

 

Tipper armene dine er 10 cm lengre enn overkroppen og ikke din totale lengde?

 

Hvis man måler fra fingertupp til fingertupp når man strekker ut armene skal man være ca. like lang der som høyden din. Til meg er jeg en 12cm lengre fra fingertupp til fingertupp og har derfor veldig lange armer iforhold til høyden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Litt kjedelig at de ikke har snakket med noen fra Elixia i den artikkelen (jeg så hvertfall ingen).

 

Enig der! Får håpe at det kommer oppfølging, vil tro at Elixia vil prøve å forsvare seg. Burde iallefall gjøre en innsats.. Rimelig drøyt det de påstår..

Meh, den bransjen der er jo overlesset med lovnader som folk ikke kan holde. Så lenge de formulerer det som at man KAN og ikke at man VIL, kan man slippe unna med det meste.

 

De har jo tidligere prøvd seg på ting som dette her:

15008210.jpg

Lenke til kommentar
–Hvor mange kilo kan du bli kvitt på seks uker?

 

–3–5 kilo.

 

Haha, hvor mange definerer 5kg "overall" kroppsfett som en ølmage?

Nei, Elixia, slutt å prøve å lure til dere kunder! For meg er dette like mye lureri av smådesperate folk som "30 days" og andre falske vidunderkurer.

 

Hvis man ser litt positivt på det får man jo kanskje noen nye folk som trener. Bedre generell folkehelse så lenge de fortsetter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Skrått nedover er mindre belastende for nakke og skuldre. Jeg prøver å være flink til det i spesielt markløft, og det hjelper mot låsninger og dritt i øvre delen av ryggen.

Lenke til kommentar

Skrått nedover? Da er jeg kjerringa mot strømmen, jeg ser opp og kun da får jeg til å sende krafta gjennom hælene og kjenner at rett muskler jobber... :hmm:

 

Ifølge Ripptoe så får vil du aktivere mer av lårmusklen ved å gjøre som Sir-Andy presiserte, blir spennende å prøve, ettersom jeg har klart meg opp til 90kg ved å se meg selv i øynene ^^

Lenke til kommentar
–Hvor mange kilo kan du bli kvitt på seks uker?

 

–3–5 kilo.

 

Haha, hvor mange definerer 5kg "overall" kroppsfett som en ølmage?

Nei, Elixia, slutt å prøve å lure til dere kunder! For meg er dette like mye lureri av smådesperate folk som "30 days" og andre falske vidunderkurer.

 

Hvis man ser litt positivt på det får man jo kanskje noen nye folk som trener. Bedre generell folkehelse så lenge de fortsetter.

Problemet er at det er ikke medlemskap til noen kroner de reklamerer for, men at de for 14000 kr skal gi deg six pack på 6 uker.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen vitenskapelig forskning som støtter løftene til Elixia, påpeker Tjelta og fortsetter: –Dette er en umulig oppgave. Først skal du forbrenne fettet, deretter skal du gjøre jobben med å trene opp skikkelig magemuskulatur. Det er ikke mulig på denne korte tiden, i alle fall ikke ut ifra det jeg betegner som ølmage og six-pack.

 

så morsomt :)

og uansett.. er det ikke bare å kreve pengene/saksøke Elixa om det ikke holder mål?

 

(det morsome er at de fleste vitenskapelige forskning på trening er på kategorien tull, tøys og fanteri)

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Problemet er at det er ikke medlemskap til noen kroner de reklamerer for, men at de for 14000 kr skal gi deg six pack på 6 uker.

 

Det er dessuten ingen vits å tro at det ligger noe altruistisk folkehelse-motiv bak denne kampanjen. Elixia er ute etter å tjene penger som en hvilken som helst annen bedrift. Og en måte å tjene penger på, er å tilby lettvinte løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...