Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor viktig søvn er, og er det noen som har erfart treningseffekten av dårlig søvn over lengre tid? Jeg døgner sikkert 2 ganger i uka men har slitt med søvnproblemer de siste to årene. Går tredjeåret videregående så søvn og skole har begynt å fjerne en trening i uka som betyr at jeg er nede på 2 økter i uka. Har fått med meg at det er like viktig som kosthold. Sant/usant? Erfaringer?

Jeg hadde helt elendig døgnrytme før. Nå har jeg tatt meg selv i nakken og legger meg tidligere og står opp tidligere, selv i helger. Jeg må si at jeg føler treningsøktene går mye bedre. Jeg har mye mer energi, og jeg føler meg også mye bedre etter trening.

Lenke til kommentar

20kg er altfor små i diameter noe som gjør at man må dypere når man kjører markløft, gjør vondt i korsryggen det!

Jeg er rimelig sikker på at 20kg har samme diameter som standard. De gamle hvite technogym skivene er derimot langt mindre.

 

Jepp, FØKK Technogym... Det bør være standardiserte skiver... De som er merka slik...

 

Rød: 25 kg

Blå: 20 kg

Gul: 15 kg

Grønn: 10 kg

Tja, aldri følt det som noen mangel. Trent på mange senter med slike standardskiver også og kan ikke si at jeg syns det var noe særlig bedre. Men det ser jo selvsagt mye tøffere ut når 10kg er like store som 20kg. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at 20kg har samme diameter som standard. De gamle hvite technogym skivene er derimot langt mindre.

 

 

Mulig jeg var borti de gamle, da var skivene for små og jeg hadde vondt i ryggen etter å ha kjørt markløft på disse.

 

 

hvorfor begynte han å bokse?

han var jo så god. håper han blir like god igjen.

 

Ville prøve noe nytt, han møtte jo nesten ikke konkurranse i strongman Norge. (å komme på andre plass etter et år uten strongman trening samt være den første i verden som klarer steinene sier litt)

 

Men hvor ren er mr Haugen da?

 

Ingen tvil om at han har fått noen stikk i skinka, men fremdeles. Hva han har klart er mildt sagt imponerende! Han har jo lagt både boksing og strongman på hyll og trener nå "bare" 5 ganger i uken.

 

400kg er jo tungt, men jeg er litt konservativ og kjedelig jeg da :whistle:

 

Han har jo sett og vis jukset, men fremdeles spilt etter reglene innen sin idrett (en idrett for "alle" doper seg)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål, hvis man har veldig lange armer i forhold til høyden sin (type mer enn 10 cm lengre armer enn høyde), hvilke øvelser vil dette gi en fordel på og hvilke vil det gi en ulempe på? Ser for meg at chins, skulderpress, benkpress osv. vil være en ulempe om man tar hele bevegelsen ihvertfall, men kanskje f.eks. markløft vil være en fordel?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål, hvis man har veldig lange armer i forhold til høyden sin (type mer enn 10 cm lengre armer enn høyde), hvilke øvelser vil dette gi en fordel på og hvilke vil det gi en ulempe på? Ser for meg at chins, skulderpress, benkpress osv. vil være en ulempe om man tar hele bevegelsen ihvertfall, men kanskje f.eks. markløft vil være en fordel?

 

Tipper armene dine er 10 cm lengre enn overkroppen og ikke din totale lengde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...