Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble rimelig fasinert av Leangains, og skal prøve det i et par uker, men jeg kom over et lite problem. Jeg følger nå en plan som sier at jeg skal spise kl 14 (pre workout) trene kl 16, spise 16 og 19-20. Men så har det seg slik at hver tirsdag, så har jeg trening klokken 19 (Planen passer fint til resten av uka) Hva ville dere gjort?

 

Innta rundt 25% av dagsbehovet kl 12-13 og 16-17. Tren kl 1900, Spis 50% av dagsbehovet etter trening.

 

 

Lenke til kommentar

Ble rimelig fasinert av Leangains, og skal prøve det i et par uker, men jeg kom over et lite problem. Jeg følger nå en plan som sier at jeg skal spise kl 14 (pre workout) trene kl 16, spise 16 og 19-20. Men så har det seg slik at hver tirsdag, så har jeg trening klokken 19 (Planen passer fint til resten av uka) Hva ville dere gjort?

 

Innta rundt 25% av dagsbehovet kl 12-13 og 16-17. Tren kl 1900, Spis 50% av dagsbehovet etter trening.

 

Takk,

 

Muskler bør for all del "tøyes"

 

Litt lese stoff: http://stronglifts.com/how-to-squat-with-proper-technique-fix-common-problems/

 

Lack of Hip Mobility? It can make correct Squat technique impossible. One fix is to do Squat 2 Stands with Overhead Reach daily for 3 sets of 8 reps. This will help you increase your hip mobility quickly. Check the video below.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Jeg drikker kaffe så og si hver dag men får fremdeles veldig god effekt av 2 kopper før skitrening

De sier jo at koffein er vanndrivende, så jeg ville vært forsiktig om du bar planer om å gå et lengre renn. Selvom du ikke svetter like mye i kulda kan du miste opptil 200ml væske i timen ut av lungene. (du nevnte et par sider tidligere at du tenkte på det å teste det andre greiene som jeg antar inneholder en del koffein)

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Koffein er ikke vanndrivende ved jevnlig inntak. Så det går fint. Men jeg er helt enig i at det å pøse på med store mengder koffein kan være ubehagelig og kanskje ikke nødvendigvis spesielt lurt, man kan jo få hjertebank og alt mulig.

 

Langrennsutøverne våre drikker jo en sånn ekkel mix av kaffe og cola før renn, så noe er det nok i det :mrgreen:

 

"Kaffe og cola gjorde susen"

 

Usj :D

Lenke til kommentar

http://treningsforum.no/php/art.php?id=1584

 

"Kondisjonstrening og styrketrening gir nemlig kroppen motstridende signaler, og av denne måten vil slike kombinasjonsøkter hemme både styrkeøkninger og fremgang i utholdenhet. Det er vanlig å si at en økt der man trener styrke etterfulgt av kondisjon (eller omvendt) kan sammenlignes med å fyre i ovnen med vinduet åpent."

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Ei jente som sto å trente med 105kg på markløft idag. Ikke hver dag man ser slikt på sats!

 

Imponerende, har dere skikkelige vektskiver på Sats eller de fæle technogym greiene?

 

 

Prøvde knebøy i dag for første gang, tror jeg la stanga feil på nakken eller no sånt, for jeg fikk veldig vondt i den kulen i nakken. tok bare 12*3 med stanga, la ikke på noe.

 

Som nevnt, stanga skal ikke være på skuldrene, men skulderbladene. Dvs litt lengre nedpå.

 

 

Har et spørsmål angående utøying av arm muskler (triceps,biceps mm)

 

Er det sant at man mister effekten av treningen om man tøyer ut disse?

 

Man mister ingen effekt, eneste er at du strekker muskelen og at den ikke blir så bulkete. (Og plutselig startet diskusjonen om lange og korte muskler igjen :w00t: )

 

 

Er det så ille som folk sier å ta militærpress bak nakken? Eller hva er best?

 

Har ikke hørt noe negativt om det..

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor viktig søvn er, og er det noen som har erfart treningseffekten av dårlig søvn over lengre tid? Jeg døgner sikkert 2 ganger i uka men har slitt med søvnproblemer de siste to årene. Går tredjeåret videregående så søvn og skole har begynt å fjerne en trening i uka som betyr at jeg er nede på 2 økter i uka. Har fått med meg at det er like viktig som kosthold. Sant/usant? Erfaringer?

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Jeg føler meg skråsikker på at du ikke vil merke forskjell på fremgang, det er kun snakk om hva som er optimalt.

 

Enig. Så jeg vil si at om du har som mål å bygge mest mulig styrke og muskler, så bør du dele det opp litt.

Har du ikke dette som mål, men heller fokuserer på å bli i god form/bli bedre enn i en idrett og kun trener styrke som en tilleggs-greie, så tror jeg ikke det er så nøye.

 

Jeg tror at det går an å bygge muskler selv om du trener kardio samtidig, men jeg tror også at det ville vært bittelitt bedre å separere det. Jeg tror også det avhenger litt av hvilket nivå du ligger på. Er du i nybegynner stadiet og har trena <2-3 år, så går det sikkert fint. Er du litt mer viderekommen og har trena i mange år og progresjonen ikke er like god lengre, og det tar lengre tid å bli sterkere osv, så tror jeg det kan utgjøre en forskjell.

Lenke til kommentar

Hjernen trenger ikke mye, men effektiv søvn. Faktisk holder det med 2-3 timer for at du skal være våken i hodet, problemet er at ved vanlig søvnmønster vil det ikke holde med 2-3 timer søvn da hjernen gjør den nødvendig prosessen de 2 siste timene før du står opp. Du kan trene opp hjernen til å sove mer effektivt ved å kun ha 15-20 min søvn 3-6 ganger om dagen. Eventuelt "everyman" versjonen som betyr at du sover 2-3 timer sammenhengende om natten og 2-3x15-20 min på dagen.

 

Men kroppen og musklene trenger hvile, så det å ligge på sovaen urørlig er nesten like bra som å sove.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...